אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> בית המשפט קיבל בקשת הסופר יורם קניוק - יירשם כ'חסר דת' במרשם האוכלוסין

בית המשפט קיבל בקשת הסופר יורם קניוק - יירשם כ'חסר דת' במרשם האוכלוסין

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 02/10/2011 11:23:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין קניוק נגד שר הפנים

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את בקשתו של הסופר יורם קניוק לשנות את סעיף הדת במרשם האוכלוסין מ'יהודי' ל'חסר דת'.

בעקבות נישואיו עם בת העדה הנוצרית, הוגדר נכדו של הסופר יורם קניוק כ'חסר דת'. כאקט הזדהות ומתוך כך שלטענתו, נקעה נפשו מהיהדות בצורת הנוכחית, ביקש הסופר לשנות את הרישום במרשם האוכלוסין מ'יהודי' ל'חסר דת'. בקשתו נדחתה עקב העדר תעודה ציבורית כאסמכתא לבקשה, ובעקבות זאת הוגשה לבית המשפט בקשה להכריז על הסופר כחסר דת כאמור.

משרד הפנים טען, כי בבואו לשנות את המרשם בנוגע לדתו, על המבקש לשכנע באמיתות כוונותיו, ובנוסף טען, כי עקב חשיבות המרשם, יש להשאירו מחוץ לגדרי המחאה.

סגן הנשיא, השופט גדעון גינת קיבל כאמור את הבקשה. בחוק, כך נפסק, קיימת לקונה, שכן החוק דורש תעודה ציבורית לשינוי המרשם, אולם אינו מתייחס לעובדה כי אין גוף המוסמך להנפיק תעודה המעידה על אדם כחסר דת.

נקבע, כי יש להשלים את החסר הקיים בחוק באמצעות פנייה לחוק היסוד ולעקרונות היסוד, כאשר ככל הנוגע לבקשה להרשם כחסר דת, הרי שבהיות החופש מדת זכות הנגזרת מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אין להטיל על המבקש זאת נטלי הוכחה כאשר אין מחלוקת על תום ליבו, ובמקרה הנדון, אכן תום ליבו של המבקש אינו מוטל בספק.

עוד פסק השופט, כי משלא ניתן לבצע שינוי במרשם בסעיף הדת ללא תעודה ציבורית, בצדק הפנה הרשם את המבקש לבית המשפט לקבלת סעד הצהרתי, וכי בהתאם לפסק דין זה, המצהיר כי הסופר יורם קניוק הינו חסר דת, ישונה הרישום בסעיף הדת במרשם האוכלוסין ל'חסר דת'.

לפסק הדין בעניין קניוק נגד שר הפנים

למדור: חוקתי ומנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ