התובע בועז פיבישביץ (להלן: "בועז") רכש ביום 6.1.2014 חמישה מזגנים מסוג "מיצובישי" מחברת אמ. מ.ק.מ – מתקינה מורשה של מזגני מיצובישי (להלן: "הנתבעת 2"). התשלום הועבר לחברת אקון טק בע"מ – יבואנית מזגני מיצובישי בארץ (להלן: "הנתבעת 1") ודרכה למוכרת בפועל, הנתבעת 2. המזגנים הותקנו בדירה שבה מתגוררת בתו של בועז בתל אביב. בתקופה המדוברת עברה הדירה שיפוץ נרחב בפיקוחו של האדריכל יוסף תג'ר (להלן: "יוסי"), ידידו של בועז. בעת ההתקנה הבחין בועז בסימני מכות על גבי כיסוי מנוע המזגן אשר יועד למטבח. בועז דרש להחליף את המנוע "החבול" ובקשתו נענתה. לאחר שלושה ימים, עת הופעל המזגן למשך מספר שעות, התברר כי המזגן דולף. טכנאי שהגיע לבדוק את הדליפה מטעם הנתבעת 2 קבע כי אין כל בעיה במזגן או בהתקנתו וכי מקור הדליפה הוא בהתקנה לקויה של הצנרת בבית. בעקבות קביעתו של טכנאי המזגנים הזמין בועז את יניב אמסלם (להלן: "יניב"), האינסטלטור אשר התקין את הצנרת בבית. יניב ביצע בדיקה לצינורות וקבע כי הם פתוחים וכי אין כל בעיה בצנרת. לאחר שלא מצא תקלה, התבקש יניב על יד בועז לבצע בדיקה נוספת מעמיקה יותר הכוללת חישוף של הצנרת המבוטנת. במקביל ביקש בועז מהנתבעת 2 לשלוח טכנאי פעם נוספת כדי לבדוק את התקלה. ביום 11.5.2014 התבצעה הבדיקה האמורה על ידי יניב. לאחר סיום הבדיקה הגיע טכנאי ששמו משה מטעם הנתבעת 2 וביצע בדיקה למזגן. סופו של דבר, הדליפה פסקה, אך בין הצדדים נותרו מחלוקות סביב הגורם לדליפה וסביב חלקים שונים שסיפקה הנתבעת 2.
טענות הצדדים
לטענת בועז, מקור התקלה היה בסתימה בצינור הניקוז של המזגן. לגרסתו, הצינור הוכנס לצינור הניקוז שבקיר באופן רשלני והתקפל בתוכו או נתקע בדפנותיו. הקיפול או ההיצמדות לדופן צינור הניקוז, גרמו לסתימת הצינור ולדליפה.
בועז טוען כי לו היה הטכנאי הראשון בודק מלכתחילה את התקלה כראוי, לא היה צורך לבצע את הפעולות שבוצעו. לטענתו, לו היה נעשה כן, הורדת הארון, החציבה בקיר וחיתוך תקרת הגבס היו נמנעים.
לטענתו, הטכנאי שתיקן את התקלה, משה קבני (להלן:"קבני"), ניקז את המים שהיו בצינור לדלי, שאל בפליאה "מי התקין ככה את המזגן" וקיצר את צינור הניקוז. כל אלו מעידים, לדבריו, על כך שהתקלה נבעה מבעיה הקשורה למזגן.
טענות אחרות של בועז מתייחסות לציוד שהותקן בבית. לטענתו, מנוע המזגן לא הוחלף כפי שסוכם, והשַלטים שקיבל הם לא השלטים המקוריים שהתחייבו הנתבעות לספק.
בועז תובע מהנתבעת 1 ומהנתבעת 2 לשלם את ההוצאות שהוציא בגין הבדיקות שביצע וכן להחליף את מנוע המזגן והשלטים.
לטענתו, לנתבעת 1 אחריות לכל הנזקים הנתבעים, ובכלל זה לנזק העקיף שנגרם מההתקנה הרשלנית של הנתבעת 2. הוא תומך את יתדותיו בסעיף 4 לתקנות להגנת הצרכן הקובע כי ליבואן יש אחריות גם להתקנה שנעשית מטעמו.
הנתבעות מכחישות את טענותיו של בועז וגורסות כי התקלה נבעה מבעיה הקשורה לצנרת בקיר. לטענתן, הצנרת הייתה סתומה או גבוהה מדי, כך שהשיפוע בינה לבין המזגן לא אפשר את ניקוז המים. לטענתן, התקלה טופלה על ידי יניב ביום 11.5.2014, לפני הגעת הטכנאי. טכנאי מטעם הנתבעת 2 ביצע רק בדיקה נוספת אשר גם ממנה עלה כי מקור הדליפה איננו במזגן.
לטענתן, אין לחייב אותן בעלות הבדיקות שביצע בועז, מאחר שלא נגרמו כפועל יוצא מרשלנות הנתבעת 2. הנתבעות טוענות כי גם אם ייקבע כי יש להן אחריות כלשהי לנזקיו של בועז, הסכומים שהוא תובע הם מופרזים.