אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 7541-10-15 זכריה ואח' נ' בנצי-ברזיל נסיעות ותיירות בע"מ,ת"ק 7990-10-15 רוזן ואח' נ' בנצי-ברזיל נסיעות ותיירות בע"מ

ת"ק 7541-10-15 זכריה ואח' נ' בנצי-ברזיל נסיעות ותיירות בע"מ,ת"ק 7990-10-15 רוזן ואח' נ' בנצי-ברזיל נסיעות ותיירות בע"מ

תאריך פרסום : 01/08/2016 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
7541-10-15,7990-10-15
28/07/2016
בפני השופט:
ירון בשן

- נגד -
תובעים:
1. גבריאל זכריה
2. סורינה פאולה הראל זכריה
3. אלילה רוזן
4. ליליה רוזן

נתבעת:
בנצי-ברזיל נסיעות ותיירות בע"מ
פסק דין
 

 

1. התובעים נסעו ליפן בטיול לקבוצה של ארבעה שארגנה הנתבעת. לטענתם היה הטיול אמור להיות טיול VIP ברמה הגבוהה ביותר והם שילמו עבורו סכומים המתאימים לציפיה זו. כפי שפירטו בהרחבה רבה, לא עמד הטיול בציפיותיהם ולא היה מתוכנן כראוי. כתוצאה מכך נמנע מהם לנצל את זמן הטיול כראוי, והם החמיצו ביקורים באתרים זמינים או שהגיעו לאתרים שהביקור בהם "מחוץ לעונה" היה חסר טעם. ספציפית הם מלינים על טיבם של בתי המלון, המדריכים ושרותי ההסעה שלא היו ברמה הנאותה. התובעים ערכו השוואה בין עלויות הטיול שלהם ועלויות טיולים אחרים ביפן, ותובעים את מחצית הסכומים ששילמו לנתבעת.

 

2. מטעם הנתבעת העיד הסוכן שארגן את הטיול ועמד בקשר עם התובעים. הוא הסביר כי מדובר בחבורה של לקוחות תובעניים במיוחד, שציפיות מוגזמות. הטיול ביפן יקר באופן אובייקטיבי, מפני שהשירותים שם יקרים. התובעים סבורים שמשום שהם שילמו הרבה כסף "מגיע להם הכל". כך למשל, הם ביקשו שבמלונות שבהם יתארחו יהיו ברכות וחדרי כושר, אבל ציפו שאלה יסופקו להם בלי שישלמו עבורם. עד ההגנה הסביר שעיקר הכסף ששילמו התובעים שימש לרכישת השירותים ביפן – בתי מלון, שכירת רכב (1000$ ליום) תשלום למדריך מקומי (450$ ליום) וכו'. אלה הם שירותים שהתובעים רכשו וצרכו. לדעתו של עד ההגנה רקחו התובעים מזימה, ויצאו לטיול כשהם מתכננים את התביעה בטוענות שווא. גם במהלך הטיול הטרידו אותו בדרישות בלתי סבירות (לרבות כשצלצלו אליו בשש וחצי בבוקר שבת בתלונה על איכות ארוחת הבוקר במלון) וסיבכו אותו באי נעימות עם ספקים יפניים, כשחוללו מהומות וצעקות.

 

3. אחת התלונות המרכזיות של התובעים נוגעת לאופן שבו אורגן הטיול מתחילה. לדבריהם הם התקשרו עם הנתבעת בהסכם – בסכומי כסף נכבדים מאוד – בטרם בדקו עמה את פרטי הטיול. רק לאחר שכבר נקשר החוזה, הגיע עד ההגנה לפגישה בבית שניים מהתובעים. שם, במקום לטפל בענין באריכות ובפרטים כדרישתם, הסתפק בפגישה של 10 דקות, גילה זלזול והלך לדרכו. עד ההגנה הפתיע בכתב ההגנה וטען שבידו ראיה טכנולוגית שעדי ההגנה משקרים בענין זה. הטלפון שלו מצוייד באפליקציה המתעדת היכן הוא נמצא בדיוק. כך הוא יכול להוכיח שהפגישה עם התובעים נמשכה שעה ושלושים ושמונה דקות. העד הציג רישום זה בפני בית-המשפט והדגים את תכונות אותה אפליקציה, שבה עיין בית-המשפט בזמן אמת, וראה שהיא אכן מתעדת את נוכחות העד בהיכל המשפט בעת עדותו. לכל הפחות יש בראיה זו כדי להטיל ספק באמינות התובעים.

 

המסמכים שצירפו הצדדים מלמדים על פרטי הטיול המתוכנן ברמת רזולוציה נמוכה למדי שאינה מאפשרת בדיקה פרטנית של תלונות התובעים. על פניה קוימה התוכנית כמעט לחלוטין. השירותים שצרכו התובעים תואמים את מה שהובטח להם (לרבות "רכיב VIP" של מכונית מסחרית צמודה עם מדריך אישי). אין זה המקרה שבו לא הגיע הטיול לאתר מרכזי שהובטח, או שהמטיילים הגיעו למלון שהזמינו, גילו שהוא אינו זמין והועברו למלון נחות. הטענה היא שאיכות הטיול לא הלמה את מצגי הנתבעת. התובעים ציפוי לטיול VIP וקיבלו טיול שלדעתם נחות מטיול מאורגן. מדובר בחוויה סובייקטיבית. גם אדם המקבל שירות מצויין עלול לחוות אותו כשירות רע, אם ציפה לשירות מצויין ממנו. אם ניתן להסיק מסקנה כלשהי מרשימת בתי-המלון שבהם גרו התובעים ("שמות מכובדים" הזוכים לציונים גבוהים באתרי האינטרנט העוסקים בתיירות) לא נראה שסופק להם טיול כה גרוע, כפי שניתן להסיק מעדויותיהם. התחושה שנותרה היא שהתביעה לא באה לעולם מפני שהבטחות לא קוימו, אלא מפני שנכזבו ציפיות סובייקטיביות שאין להן כל קשר למה שהבטיחה הנתבעת.

 

תחושה לא נוחה מותירה התביעה להחזרת מחצית עלות הטיול. ברור שחלק נכבד מעלות הטיול נבעה מכך שהתובעים ביקשו לטייל ביפן במכונית מסחרית שכורה עם מדריך צמוד. צורת טיול זו מסלקת כל יכולת לערוך השוואה הוגנת עם עלויות של טיול מאורגן שבו נוסעים מדריך וקבוצה באוטובוס. ברור שרובו המכריע של הסכום הנתבע הוצא על רכישת מוצרים ושירותים שהתובעים צרכו. לא מצאתי כל הצדקה לחייב את הנתבעת לממן את מחצית הטיול שערכו התובעים ביפן רק מפני שסובייקטיבית הם אינם מרוצים ממנו.

 

התביעה נדחית. אין צו להוצאות.

 

על פסק-דין זה ניתן לבקש רשות ערעור בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב בתוך 15 יום.

 

ניתן היום, כ"ב תמוז תשע"ו, 28 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

 

Picture 1

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ