אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בן יצחק ואח' נ' רהיטי קיבוץ השלושה השקעות בע"מ

בן יצחק ואח' נ' רהיטי קיבוץ השלושה השקעות בע"מ

תאריך פרסום : 02/08/2018 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
7178-10-17
12/04/2018
בפני השופט בדימוס:
הרווי גרובס

- נגד -
התובעים:
1. אפרת בן יצחק
2. נתן ליבוביץ

הנתבעת :
רהיטי קיבוץ השלושה השקעות בע"מ
פסק-דין

 

 

זו תביעה לפיצוי כספי ולביטול עסקה מיום 17.07.17 בה התובעים רכשו מאת הנתבעת שני פרטי ריהוט תמורת 7,300 ₪ (ספה דו ותלת מושבית, להלן: "הריהוט").

 

התובעים טוענים כי מדובר במוצר פגום ולכן זכותם לקבל את כספם בחזרה ולבטל את העסקה.

 

בעת אספקת הריהוט התברר כי הספה התלת מושבית הייתה גדולה מכדי להיכנס למעלית בבניין מגוריהם של התובעים. המוביל הציע לפרק את הספה תוך הצהרה כי יוכל להרכיבה בחזרה. התובעים הוסיפו לו 100 שקל בגין הטרחה והפירוק. המוביל הרכיב את הספה מחדש והתובעים לא היו מרוצים מהתוצאה, בעיקר כי רגלי הספה היו עקומות וכתוצאה מכך הספה לא הייתה יציבה. התובעים סרבו לחתום על הודעת האספקה ואף ציינו בתעודת המשלוח את הערותיהם. ההערות התייחסו לשתי הספות. מיד לאחר האירוע התובע התקשר לנתבעת ודיבר 18 דקות עם נציג הנתבעת וחזר על תלונותיו ולהלן פרטי התלונה:

א.חוסר איזון בספה עקב רגליה שהתעקמו. ליקוי הגורם לרעש מתמיד של קורת העץ.

ב.כרית ישיבה שמאלית נמוכה במספר סנטימטר מהכרית המקבילה.

ג.יריעת הבד התחתונה שמכסה את תחתית הספה נקרעה במהלך הפירוק לגמרי.

במהלך השיחה התובע ביקש לבטל את העסקה ולהחזיר את הריהוט אולם השתכנע על ידי נציג שירות הלקוחות להמתין עד שיבוא נציג השירות לתקן את הרהיטים. הובטח לו כי אם לא יצליחו בתיקון, התובעים יקבלו ספה חדשה.

 

התובעים נאלצו לחכות כמעט שבועיים עד שהתייצב איש השירות. הוא היה בביתם מספר דקות בלבד וסיפק ברגים שנועדו למנוע שריטות ברצפה. חלק הוא הרכיב ברגלי הספה וחלק מסר לידי התובע.

התובע טען בפניו שיש עוד ליקויים אך הנציג התעלם מכך.

 

לאחר מכן, לפי בקשת התובע, נשלח אדם נוסף לערוך בדיקה. שמו זיו הרביץ. התובעים דאגו לצלם את ביקורו. במהלך השיחה עמו מר הרביץ אישר בצורה חד משמעית שהבעיה עם רגלי הספה אקוטית ולכאורה אישר את תלונות התובעים. אולם, הנתבעת הציגה בפני ביהמ"ש חוות דעת של מר זיו הרוביץ, שבניגוד לדבריו , קובע כי מדובר בפגמים מינוריים שניתן לתקנם בקלות.

רק לאחר מכן התברר כי מר הרביץ הוא זה שייצר את הרהיטים עבור הנתבעת, דבר שהוא לא גילה בעת ביקורו.

כמו כן, אין בחוות דעתו כל דרך ללמוד מהי הכשרתו ומה ניסיונו והשכלתו המאפשרים לו לערוך חוות דעת מומחה.

לאור האמור ברור כי אין לייחס כל חשיבות לחוות דעתו של מר הרביץ מכיוון שהוא לא בא כמומחה ניטרלי אלא מתוך אינטרס לא למצוא פגמים בריהוט.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ