ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות בית שאן
|
6805-10-15
17/05/2016
|
בפני השופטת:
אפרת רבהון
|
- נגד - |
תובעים:
1. יצחק ברעם 2. איריס ברעם
|
נתבעים:
1. אשת ביזנס סנטר- אי.בי.סי. 2. אשת ארגון שרותי תיירות בע"מ
|
פסק דין |
בהתאם לתקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), התשל"ז-1976 פסק הדין זה יהיה מנומק בצורה תמציתית.
1. התובעים הגישו נגד הנתבעות תביעה בגין נזקים ועוגמת נפש שנגרמו להם לטענתם במהלך טיול מאורגן אליו יצאו לאחר שרכשו חבילת נופש משפחתית מסוכנות אשת טורס בבית שאן. מדובר בטיול מאורגן של 8 ימים לפריס בריסל ואמסטרדם, שהיה מיועד להורים וילדי בר/בת מצווה.
2. כתב התביעה הוגש על סך 30,000 ₪ והוא כולל שורה ארוכה של תלונות בעניין רמת המלונות בהם התארחו, שהייתה לטענת התובעים ירודה ביותר ולא כפי שהובטח להם, זמני הביקור באתרים, סטייה מהמסלול המקורי ואי עמידה ביעדי המסלול המתוכנן ועוד.
3. התביעה נוסחה בקצרה והתובעים צרפו לה כנספחים, מכתבי תלונה ששלחו לנתבעות טרם הגשת התביעה. את טענותיהם שטחו בפני הצדדים באריכות בדיון שהתקיים היום.
טענות התובעים
4. לתובעים תלונות רבות. לטענתם כבר מהיום הראשון חוו אכזבות קשות. ביום 1.7.15 יצאה הטיסה מישראל בשעה 5:50 ונחתה בצרפת בשעה 9:00 בבוקר (שעון צרפת). חברי הקבוצה יצאו לטיול ברחובות פריז, טיילו באתרים וסביב השעה 21:00 עלו לשייט בספינה על נהר הסיין. לטענת התובעים, על פי התכנית, סיור זה היה סיור בחירה שהוצע כסיור לילי כדי שיוכלו ליהנות מעיר האורות אולם לצערם, השמש באירופה שוקעת אחרי השעה 23:00 ולכן "לא זכו לראות אף לא פנס בעיר האורות" (מכתב התלונה מיום 12.7.15). עוד הלינו התובעים כי נכפה עליהם להשתתף בסיור הבחירה למרות שהעדיפו קודם להגיע למלון ולהתרענן. המלון כפי שציינו התובעים היה במרחק של כשעה וחצי ממרכז העיר, ובהצבעה שנערכה החליטו רוב חברי הקבוצה, לוותר על התרעננות במלון המרוחק, לצאת לסיור ורק אחר כך לנסוע למלון. לדברי התובע, לא מעניין אותו אם הנסיעה למלון לוקחת שעה וחצי לכל כיוון ואם רוב חברי הקבוצה הצביעו שאינם מעוניינים באפשרות הזו ומעוניינים לעשות סיור לילי כי "אף גורם לא יכול להחליט בשבילו" (עמוד 4 בפרוטוקול, שורות 1-4).
5. לאחר הסיור יצאו התובעים בנסיעה למלון שהיה מרוחק כשעה וחצי ממרכז פריז, אליו הגיעו בסביבות השעה 23:00 בלילה. כשהגיעו למלון, שהובטח להם כי יהיה בדרגת תיירות טובה/ראשונה, הסתבר כי מדובר, כך לטענתם, במלון מדרגת תיירות ירודה. לטענת התובעים החדר שקיבלו לא היה ערוך לקליטתם, לא היה בו מיזוג, המיטות לא היו מסודרות, החדר היה מטונף, עם חרקים (הוצג באמצעות הטלפון הנייד של התובע סרטון בו רואים נמלים על שטיח החדר), כלים בכיור, ואשפה שלא פונתה.
6. התובעים פנו לקובי מדריך הקבוצה, וזה ניסה למצוא פתרון לבעיית החדרים, שלטענת התובעים, נתקלו בה חברים נוספים בקבוצה. לאחר שיחה עם איש הקשר בארץ, נאמר להם כי הספק המקומי אינו זמין לתת פתרון באותה שעה שהייתה שעת לילה מאוחרת, וכי נושא החדרים יטופל למחרת היום.
7. לטענת התובעים, לאחר שלא נמצא להם חדר במלון, פנו עם משפחה נוספת למלון מעבר לכביש ושכרו שם חדר ללילה בכ – 285 יורו (צורפה קבלה). את החדר היו צריכים לפנות בשעה שש בבוקר, אז גם שבו למלון בו שהו יתר חברי הקבוצה.