אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גודארד נ' מחסני חשמל בע"מ ואח'

גודארד נ' מחסני חשמל בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 12/09/2018 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
61900-01-18
06/09/2018
בפני השופטת:
דלית ורד

- נגד -
התובע:
אמיר גודארד
הנתבעות:
1. מחסני חשמל בע"מ
2. אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ
3. סמ-ליין בע"מ

פסק דין
 

 

פתח דבר

  1. התובע (להלן: "הצרכן") רכש מקלט טלוויזיה מהנתבעת 2 (להלן: "העוסק"). לטענת צרכן, התגלתה תקלה לאחר שהוציא את מקלט הטלוויזיה מהאריזה והתקין את המקלט בביתו. ראשית פנה הצרכן לנתבעת 3 (להלן: "היצרן"). אולם היצרן סירב לתקן את המכשיר במסגרת האחריות. על כן, פנה לעוסק, אך האחרון סירב לבטל את העסקה. הצרכן עותר לחייב את הנתבעות בעלות הטלוויזיה, סך של 4800 ₪.

    עובדות שאינן שנויות במחלוקת

  2. ענייננו במקלט טלוויזיה בגודל 55 אינץ', אשר נרכש ביום 01.12.17.

  3. מקלט הטלוויזיה סופק ביום 08.12.17 בחנותו של העוסק. במעמד המסירה, מקלט הטלוויזיה הוצא מאריזתו וחובר לחשמל. הצרכן אישר כי על גבי המסך נראתה תמונה ובה לוגו של היצרן. לאחר מכן, מקלט הטלוויזיה נארז מחדש (להלן: "נוהל הבדיקה"). בתעודת המשלוח שצורפה לכתב התביעה צוין "הריני מאשר כי המסך נפתח, הודלק ונבדק בנוכחותי ונמצא תקין". נוהל הבדיקה כאמור בוצע על פי נהלי העוסק ולא לבקשה של הצרכן.

  4. הצרכן הוביל והתקין את מקלט הטלוויזיה בעצמו. לאחר מכן, חיבר אותו לחשמל. בעת שניסה להפעיל אותו, במקום תמונה נראו על גבי המסך סימני שבר (להלן: "השברים במסך").

  5. ביום 10.12.17 פנה הצרכן ליצרן. ביום 19.12.17 התייצב טכנאי היצרן בבית הצרכן. בתום הבדיקה הסביר הטכנאי כי תיקון השברים במסך אינו מכוסה במסגרת האחריות. הטכנאי צילם את השברים במסך בנוכחות הצרכן. הצילומים הועברו למשרדי היצרן ולחנות של העוסק בה נמסר לצרכן מקלט הטלוויזיה. ראו סעיף 8 לכתב התביעה.

  6. ביום 20.12.17, פנה הצרכן לחנות העוסק וביקש לבטל את העסקה. העוסק סירב.

    טענות הצדדים

  7. הצרכן טוען כי הוא היה רשאי להוביל ולהתקין את מקלט הטלוויזיה בעצמו. לא חלה עליו כל אחריות מוגברת בשל כך. יתר על כן, לא הוכח שעל גבי אריזת מקלט הטלוויזיה הודבקה המלצה להזמין טכנאי לצורך ההתקנה. הצרכן מוסיף כי נוהל הבדיקה, הוא שפגע בהגנה על מקלט הטלוויזיה בעת ההובלה דבר שגרם לשברים במסך, וכלשונו "נוהל פתיחת אריזה שעשו הנתבעות 1, 2 ללא הסכמתי וללא שביקשתי הוא נוהל שפוגע בהגנה על המכשיר. מדובר במכשיר עדין במיוחד" (ראו פרוטוקול הדיון, עמוד 7, שורות 18 – 27).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ