ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עפולה
|
50410-10-13
19/09/2014
|
בפני השופטת:
תמר נסים שי
|
- נגד - |
תובעים:
1. שושנה גנז 2. יפתח גנז
|
נתבעים:
1. תחנת דלק טופ עפולה בע"מ 2. משרדי הנהלה טופ
|
פסק דין |
עניינו של פסק הדין שלפניי בתובענה כספית בגין נזקים שנגרמו לרכב, עקב תדלוקו בדלק מהול במים.
טענות התובעים :
התובעים הינם בעלים של רכב מסוג יונדאי, המונע במנוע דיזל.
ביום 19.8.13 וביום 26.8.13 תדלקו התובעים את הרכב בתחנת הדלק הנתבעת.
ביום 2.9.13, באזור מרחביה, כבה הרכב תוך כדי נסיעה. הרכב הונע שוב, נסע עד עפולה ולאחר החנייתו לא ניתן היה לשוב ולהניעו והוא נגרר למוסך.
לאחר בדיקת הרכב במוסך, התברר כי הבעיה נעוצה במערכת הדלק, כי משאבת הדלק אינה עובדת וכי הסולר נראה מהול במים.
התובעת יצרה קשר עם מנהל הנתבעת, עדכנה אותו לגבי הבעיה ברכב, וביקשה שיגיע למוסך על מנת להתרשם וליטול בדיקת סולר מטעמו, אך המנהל התנער מאחריות וטרק את הטלפון. ניסיון להשיגו פעמים נוספות, לרבות באמצעות מסרונים ופקס שנשלחו, לא נענו.
נוכח התנערות התחנה מאחריות, הודיעה התובעת למוסך כי ניתן לטפל בתקלה והרכב תוקן.
במוסך נוקה מיכל הסולר, הסולר נאסף למיכל נקי ונסגר בפקק, ומשאבת הדלק הוחלפה.
באותו יום, יצרה התובעת קשר עם המבדקה הכימית, במטרה לבצע בדיקה של הסולר והבדיקה נמסרה לידי המעבדה בהתאם להנחיותיה. התשובה שנתקבלה הייתה כי המדגם "עכור" וכי תכולת המים "אינה מתאימה לנדרש". פניה נוספת עם התוצאות לנתבעת לא זכתה אף היא למענה.
התובעת הזמינה שמאי להערכת הנזק, והודעה נשלחה לנתבעת. רק לאחר שלושה שבועות קיבלה התובעת מענה ראשון מהנתבעת, בו התנערה זו מאחריותה.