ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
45449-02-15
21/10/2015
|
בפני השופטת:
ד"ר פנינה נויבירט
|
- נגד - |
תובעים:
1. עוזי יחיאל 2. אליזבת יחיאל
|
נתבעת:
ריביירה ייצור ושיווק רהיטים בע"מ
|
פסק דין |
פתח דבר
בפני תביעה קטנה, אשר עניינה ליקויים בשלושה ארונות, שהזמינו התובעים מאת הנתבעת.
ארון חדר הילדים הוזמן על ידי התובעים מהנתבעת בתאריך 12.10.14, ובגינו שילמו התובעים לנתבעת סך של 5,000 ₪. לאחר ביצוע הזמנה זו הזמינו התובעים מהנתבעת שני ארונות נוספים. האחד ברוחב 0.8 מטרים והשני ברוחב 3 מטרים. התובעים העבירו לנתבעת המחאות בסך כולל של 17,000 ₪ בגין הזמנת שני הארונות הנוספים. ארון חדר הילדים הותקן ראשון (מועד ההתקנה לא פורט על ידי מי מהצדדים). שני הארונות הנוספים הותקנו ביום 24.12.14. התובעים קבלו בפני הנתבעת על ליקויים בהתקנת שני הארונות הנוספים. לאחר דין ודברים בין הצדדים הזמינו התובעים שירותי פירוק מחברת הגלגל, אשר פירקה את שני הארונות הנוספים ואחסנה אותם. כמו כן ביטלו התובעים המחאות שהעבירו לנתבעת בתמורה לרכישת שני הארונות בסך כולל של 14,000 ₪.
טענות הצדדים
תמצית טענות התובעים
לטענת התובעים, ישנן אי התאמות משמעותיות בין ארון חדר הילדים אשר הוזמן על ידיהם לבין הארון שסופק להם בידי הנתבעת בפועל. ארון חדר הילדים הוזמן עם טריקה שקטה ומגירות "בלום", דיקט בגב הארון, מגירות ברוחב 80 ס"מ וסלסלה ניידת ברוחב 80 ס"מ. בפועל התקבל ארון ללא טריקה שקטה "בלום", סלסלה ברוחב 60 ס"מ בלבד, אשר אינה זזה ממקומה, חומר הקרוי "מזונית" בגב הארון במקום "דיקט", מגירות ברוחב 60 ס"מ בלבד, אשר אינן ניתנות לשליפה.
התובעים טענו לליקויים אף בשני הארונות הנוספים. הארון ברוחב 80 ס"מ סופק עם דלתות גבוהות מידי (בגובה 2.42 מטרים במקום גובה 2.2 מטרים), ותקלה זו תוקנה רק למחרת מועד ההתקנה. בוצעו הרחקות פגומות בארון זה לצורך התקנת המגירות הפנימיות, ואלו פורקו וסופקו בשנית יום למחרת, ברם גם בהתקנה השניה בוצעו התקנות פגומות. נפלו פגמים בשני מדפים, בהם מכות וחתיכות חסרות, וגב הארון סופק חומר מסוג "מזונית" ולא דיקט כמוסכם. בארון ברוחב 3 מטרים טענו התובעים, כי הקנטים בחזית הארון עשויים PVC ולא פורמייקה, כפי שהוסכם, וכן כי קיימים הבדלי צבע ניכרים בין חזית הדלתות העשויות פורמייקה לבין הקנטים בחזית הארון. חלק מהארון בגוון לבן ואילו חלקו האחר בגוון ירקרק. הקושרות למעמד הטלוויזיה והממיר הגיעו פגומות, וכמעט כל המדפים בארון זה פצועים ופגומים עם מכות וחתיכות חסרות. הם טענו למריחות דבק וכתמי קפה וצבע בארון, וכן כי הדלתות שהוזמנו בטריקה שקטה נסגרות ללא טריקה שקטה. הקרניז בתחתית הארון אינו ברוחב הארון, מחולק לשניים ומודבק בדבק דו צדדי. גם כאן, טענו התובעים, כי גב הארון עשוי מ"מזונית" ולא מ"דיקט", כפי שהוסכם, וכי חלקים פנימיים בארון ("המחזיקים" המגירות, כלשון התובעים), אינם בצבע לבן, אלא בצבעי שחור, חום ופרחוני. כמו כן טענו התובעים, כי המגירות הגיעו עם טריקה שקטה ולא עם טריקת "בלום".
התובעים טענו, כי הנתבעת לא נענתה לדרישותיהם לתיקון הליקויים בשני הארונות הנוספים, וכי המתקין התייצב אמנם למחרת יום ההתקנה, ברם ביצע עבודות לא איכותיות עם חלקים פגומים ובלתי מתאימים, ולכן הפסיקו את עבודתו בעיצומה של ההתקנה ושילמו לו במזומן סך של 1,000 ₪. עוד טענו התובעים, כי הנתבעת לא נעתרה לדרישתם לביטול העסקה, וכי נציגי הנתבעת, אשר הגיעו לבחון שני הארונות הנוספים ביום 28.12.14 כלל לא השיבו מענה לתובעים על דרישתם זו, חרף הבטחותיהם. לפיכך פירקו התובעים את שני הארונות הנוספים ביום 2.1.15 באמצעות חברת הובלות וריהוט "חברת הגלגל", וביטלו המחאות שהועברו לנתבעת לתשלום בגין רכישת שני הארונות הנוספים בסך כולל של 14,000 ₪. בפועל שילמו התובעים לנתבעת בגין שני הארונות הנוספים סך של 3,000 ₪ וכן דמי התקנה.
תמצית טענות הנתבעת