ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
17625-02-17
04/09/2018
|
בפני הרשם הבכיר:
אייל דוד
|
- נגד - |
התובעת:
מוריה שי- עו"ד
|
הנתבעת:
טרוולייק בע"מ
|
פסק דין |
רקע
1.לפני תביעה במסגרתה מבקשת התובעת עו"ד במקצועה, לחייב את הנתבעת שהינה חברה המארגנת חבילות נופש ושירותי תיירות באמצעות ספקי שירות שונים, לשלם לה פיצויים בסך כולל של 5,276 ₪ בגין מחדליה של הנתבעת כלפיה, כפי שיפורט להלן;
טענות התובעת
2.ביום 21.7.16 בשעות הבוקר הזמינה התובעת מהנתבעת חבילת נופש מהיום למחר הכוללת טיסה ואירוח במלונות בגיאורגיה. ההזמנה הראשונית התקבלה על ידי נציג הנתבעת בשם יניב למלון בשם "לפורט אפרט הוטל" שבעיר באטומי. התובעת מסרה לו את פרטי כרטיס האשראי שלה. יניב הודיע לתובעת שהוא ממתין לקבלת אישור קליטת ההזמנה מהמלון ואם ההזמנה לא תאושר, ניתן יהא להחליף מלון או לבטל את העסקה ללא עלות. התובעת המתינה מספר שעות לקבלת האישור ומשלא קיבלה פניה כלשהי, ניסתה להתקשר לנתבעת מספר פעמים כדי לקבל מענה. בשעה 14.00, יניב הודיע לתובעת כי אין אישור למלון הנ"ל והציע לתובעת להחליף מלון או לבטל את העסקה לגמרי.
3.התובעת ביקשה מיניב לשמוע הצעה למלונות חלופיים. יניב הציע לה מלון בשם "ספוטניק הוטל" שמיקומו רחוק מהמקומות שהתובעת ובן זוגה מצאו בהם עניין. הדירוג של המלון החלופי היה נמוך יותר מדירוג המלון הראשון ומחיר האירוח בו היה אף יקר יותר.
התובעת ביררה לגבי המלון השני והתברר לה מגלישה באינטרנט כי מלון זה נמצא בשיפוצים ורחוק מאוד מהמרכז, דבר שיפגע קשה מאוד בחופשה הקצרה של התובעת ובן זוגה. במיוחד, לאור העובדה שהם שומרי שבת והחופשה תוכננה לסוף השבוע מיום 22.7.16 ועד ליום 25.7.16, כך שהנסיעה מתייתרת לחלוטין.
4.התובעת טלפנה בדחיפות תוך מספר דקות מרגע קבלת ההצעה למלון השני מיניב, והודיעה לנציגת הנתבעת שתודיע ליניב כי ימצא בדחיפות מלון אחר, קרוב יותר למרכז אף במחיר יקר יותר. אחרת, היא לא תאשר את העסקה. יניב שמע את שיחת הטלפון ואמר מה הבעיה, התובעת השיבה לנציגה כי הבעיה היא שהמלון מצוי בשיפוצים ורחוק מאוד ממרכז העיר דבר שימנע מהתובעת לבקר ביעדים התיירותיים שכן היא ובן זוגה שומרי שבת. יניב השיב בהתלהמות ואמר: " כי אם הספק יחזור אלי ויאשר את העסקה אין לך אפשרות לשנות כלום".
5.בשעה 16:44 לאחר שחלפו 4 שעות מהביטול, התובעת קיבלה בדוא"ל אישור העסקה בצירוף כרטיסי טיסה במלון בעלות של 3,267 ₪ בשלושה תשלומים שווים. משעה 18.00 לערך קיבלה התובעת אין ספור הטרדות טלפוניות מנציג בשם ארביב לטלפון הנייד שלה וכן בדוא"ל מנציג נוסף בשם אמיר והתובעת השיבה פעמים רבות כי העסקה לא אושרה על ידה.
6. ארביב איים על התובעת עד שעות הלילה המאוחרות לאחר חצות, בפניות בטלפון ובדוא"ל כי חובה עליה לטוס למחרת בשעה 8.00 בבוקר שאם לא כן יהא עליה לשלם דמי ביטול מלאים. ניסיונה של התובעת לבטל את העסקה באמצעות פניה לחברת האשראי נענה בשלילה בנימוק שלא ניתן לבטל את העסקה.
7.הנתבעת גבתה בפועל את מלוא התמורה בגין העסקה. הנתבעת פעלה בפזיזות לאישור העסקה למרות אי הסכמתה של התובעת לאישורה. זאת, בניגוד לתנאים הכללים שמנפיקה החברה כפי שיפורט להלן:
טענות הנתבעת: