אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> כהן ואח' נ' רהיטי קיבוץ השלושה

כהן ואח' נ' רהיטי קיבוץ השלושה

תאריך פרסום : 28/08/2018 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
14091-06-18
23/08/2018
בפני הרשם הבכיר:
צוריאל לרנר

- נגד -
תובעים:
1. יפה כהן
2. דניאל כהן

נתבעת:
רהיטי קיבוץ השלושה
פסק דין

 

 

1.בפני תביעה כספית בסך 10,000 ₪, שעניינה דרישה להשבת תמורת מתקן מסך ומסגרת דקורטיבי לטלוויזיה, שרכשו התובעים מהנתבעת, ואשר נסדק. בין הצדדים התקיים בעבר הליך נוסף, ת"ק 8153-07-17, שהסתיים בפסק-דין על דרך הפשרה, בו חויבה הנתבעת לשלם לתובעים סך של 1,800 ₪.

 

2.התובעים רכשו מהנתבעת מתקן כאמור במחיר 10,000 ₪, ותוך זמן קצר העלו טענות הנוגעות למידותיו בהשוואה לקיר עליו הותקן, ולהיותו מחזיר אור עקב מסגרת הנירוסטה והקרבה לחלון בקיר עליו הותקן. לפיכך הגישו את התביעה הקודמת, אף היא באותו סכום, להשבת מחיר המתקן.

 

3.במהלך הדיון שהתקיים שם (באוקטובר 2017) העלו את טענת הסדק, וטענו כי המסך נסדק "למחרת". עיון בפרוטוקול מלמד כי עניין הסדק לא חזר לסדר היום, והצדדים לא שבו לדבר בו.

 

4.כאמור, ההליך הסתיים בפסק-דין על דרך הפשרה. מטבע הדברים, פסק-הדין אינו מנומק, ולא ניתן לדעת אם נועד להכריע בטענות העולות מכתבי הטענות (התאמת המתקן למקום בו הותקן, בשל המאפיינים הנזכרים), או גם בטענת הסדק שעלתה במהלך הדיון בעל פה.

 

5.מכל מקום, סכום הפשרה שולם, אך הנתבעת סרבה לתקן את הסדק במסך. לפיכך, כאמור, הגישו התובעים את תביעתם השניה. הנתבעת טוענת למעשה בית דין, אולם לא אדרש לסוגיה, הן בשל העמימות באשר להיקף ההכרעה בהליך הקודם, כאמור לעיל, והן משום שאין בכך צורך, באשר דין התביעה שבפני להידחות אף לגופה.

 

6.טופס ההזמנה הוצג בפני, והוא כולל אחריות למוצר, שפרטיה בקצרה על גבי חזית הטופס, ובפרוטרוט על צדו השני.

 

7.בחזית הטופס נכתב: "קיימת אחריות לשנה על טיב המוצר, בתנאי שהנזק נגרם בשל טיב העבודה או החומרים", ואילו בגבו נכתב (סעיף 2 לפרק "האחריות"): "החברה אחראית כלפי הלקוח לתקינות המוצר ובמידה והשימוש בו נעשה בתנאים רגילים, וזאת לתקופה המוגבלת ב-12 חודשים בהתאם לסוג המוצר (על מוצרי זכוכית לא תינתן אחריות)". [כל ההדגשות אינן במקור – צ.ל.]

 

8.בהמשך (סעיף 1 לפרק "מקרים בהם לא תחול האחריות") נכתב: "במידה ולדעת החברה נגרם נזק פיזי למוצר נראה לעין או כל נזק אחר שלטעמה של החברה אינו בשליטת החברה או נגרם שלאחר אספקת המוצר... כגון: ... שריטת המוצר ומכות ע"ג המוצר וכו'...". [ההדגשות אינן במקור – צ.ל.]

 

9.הווה אומר, בכל מקרה הסדק המתואר אינו מכוסה, פורמאלית, בתנאי האחריות. אמנם, יכול להיות שאם היו התובעים מצטיידים בחוות-דעת מומחה, שיקבע שמדובר בסדק שנגרם עקב פגם במוצר עצמו, יכול והיה מקום לשקול אם אין מדובר בתניית פטור גורפת מדי בתעודת האחריות, ואם אין מקום להתערב בנוסחה, כפי שמוסמך בית המשפט לעשות במקרים מתאימים.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ