אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צור ואח' נ' 012 טלקום בע"מ ואח'

צור ואח' נ' 012 טלקום בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 04/07/2018 | גרסת הדפסה

ת"צ
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
25670-01-10
28/06/2018
בפני השופטת:
מיכל נד"ב

- נגד -
המבקשים::
1. אליעזר ישעיהו צור
2. אליהו שרביט
3. איריס רוני
4. תמר טורג'מן

המשיבות::
1. 012 טלקום בע"מ
2. 012 סמייל תקשורת בע"מ
3. 013 נטוויז'ן בע"מ
4. בזק בינלאומי בע"מ

פסק דין

 

בעניין שבין מבקשת 3 למשיבה 3

 

  1. לפניי בקשה לאישור הסדר פשרה לפי סעיף 18 בחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 בעניין בקשת האישור שהגיש מבקשת 3 כנגד משיבה 3.

    רקע והשתלשלות ההליך

  2. ביום 19.1.10 הגישו המבקשים בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חמש חברות תקשורת (להלן: "בקשת האישור"). עניינה של בקשת האישור בטענה כי המשיבות מפרות את החובה לתת ללקוחותיהן שירות טלפוני חינם לטיפול בפניות בעניין תקלות כפי שמחייב אותן הרישיון שניתן להן.

  3. ביום 5.6.14 ניתן פסק דין המאשר את הסדר הפשרה שבין מבקש 2 למשיבה 5, ביום 11.4.18 ניתן פסק דין המאשר את הסדר הפשרה שבין מבקש 1 למשיבה 1 וביום 14.7.15 התקבלה בקשת האישור בעניינם של מבקשת 4 ומשיבה 4 וזו מתבררת לגופה.

  4. בעניינה של משיבה2 הוגש בקשה לאישור הסדר פשרה, אשר תידון בנפרד.

  5. עניינה של החלטה זו הוא בהסדר פשרה בין מבקשת 3 לבין משיבה 3 (להלן: "המבקש" ו"המשיבה", בהתאמה).

  6. תמצית בקשת האישור - המשיבה היא חברה המספקת לציבור, בין היתר, שירותי טלפון בינלאומי ועד ליום 1.8.07 סיפקה גם שירותי אינטרנט מכוח רישיון שניתן לה ממשרד התקשורת (להלן: "הרשיון"). המבקשת היא צרכנית של המשיבה.

    המשיבה לא קיימה את חובתה החוקית לספק שירות טלפוני בחינם למתן מענה לפניות לקוחותיה הקשורות בתקלות של קבלת שירותים הניתנים על ידה, בהתאם לקבוע בסעיף 54.1 ברשיון. סעיף זה קובע: "בעל רישיון יקיים שירות קבוע לטיפול בפניות מקבלי שירותיו, לעניין תקלות בקבלת שירותיו, ולשם כך יפעיל מוקד מאויש לקבלת הודעות ותלונות כאמור...לרבות באמצעות טלפון ופקסימיליה, וכמפורט בנספח ג'. בעל הרישיון ישא בעלות של פנייה טלפונית למוקד" (הדגשות שלי – מ' נ').

    כך, לקוח המתקשר מטלפון נייד בעת התקשרות למוקד המטפל בתקשורת בינלאומית משלם תשלום מלא בעד השיחה, ולקוח המתקשר מטלפון נייד או נייח למוקד שירות ותקלות בענייני אינטרנט משלם תשלום מלא בעד השיחה.

    הקבוצה בשמה הוגשה בקשת האישור כנגד המשיבה היא "כל ציבור הלקוחות והצרכנים של 013, אשר התקשרו למוקד השירות הטלפוני של 013 במספר 1838 ו/או למוקד האינטרנט במספר 3031* ו/או לכל מספר אחר, כפי שהשתנה במהלך השנים, שהוביל ליעד זה... וחוייבו בגין כך בתשלום בשבע השנים האחרונות ועד למועד בו תקים 013 קו חינם כנדרש ברישיון" (סעיף ג'3 בפתיח לבקשת האישור).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ