עמ"ש
בית המשפט לתעבורה תל אביב - יפו
|
13023-10-17
09/11/2017
|
בפני השופטת:
הגר אדרי
|
- נגד - |
מבקש:
עבדו סלאמה עו"ד חורי בולוס
|
משיבה:
מדינת ישראל עו"ד תומר לביא
|
החלטה |
בפני בקשה לפי סעיף 57ב לפקודת התעבורה, שעניינה, ביטול איסור השימוש ברכב, שניתן בגין נהיגת המבקש ברכב משא (להלן:"הגורר"), שמשקלו הכולל של הרכב והמטען המובל בו (להלן:"הגרור"), עולים על המשקל הכולל המותר, לכאורה, בניגוד לתקנה 85 (א)(5) לתקנות התעבורה.
ביום 30/10/17, נמסרה למבקש הודעת איסור שימוש ברכב ל-30 יום. הודעה זו ניתנה בהקשר לדו"ח מספר 20211000011, שעניינו, עבירה של נהיגת רכב תוך הובלת מטען, כשהמשקל הכולל של הרכב הוא 37,600 ק"ג, העולה על המשקל המותר של הרכב בו נהג שהוא 32,000 ק"ג.
הצדדים טענו לבקשה, כמפורט בפרוטוקול הדיון מיום 7/11/17 ותיק החקירה הוגש
לעיוני.
ב"כ המבקש ביקש לבטל את הודעת איסור השימוש בהתייחסו למספר נימוקים:
טען כי לא ניתן לסמוך על שקול הדעת של הקצין, כי המדובר בגורר וגרור ולמשטרה לא היתה סמכות לאסור שימוש הגרור היות ולגביו לא הוגש כתב אישום ולא הונפקה תעודת שקילה. טוען לטעות בדו"ח, בשל העובדה כי מדובר בחריגה של 17.5% ולא 18% כנטען וכנגד אופן השקילה של משרד התחבורה, בה שוקלים בנפרד את הגורר והגרור ומייחסים את משקל הגורר לכל מכלול הרכב (גורר וגרור יחד) בשל העובדה כי יש רק תעודת שקילה אחת.
ב"כ המבקש הציג תעודת שקילה מתחנת מעבר חירייה מיום העבירה, לפיה היתה חריגת משקל אשר לא נופלת בגדר איסור השימוש ברכב והוסיף וטען כי בשל כך שהיה זה יום גשום, נוספו למשקל כמויות מים. ב"כ המבקש טען להפסד השתכרות רב שנגרם באופן יומיומי בשל איסור השימוש.
ב"כ המשיבה מצידו טען, כי הניסיון לבצע הפרדה בין הגורר לגרור פסול, טען כי מדובר ביחידה עצמאית ומטרת המחוקק הינה למנוע מיחידה עצמאית כבדה לסכן ציבור משתמשי הדרך שכן חריגת משקל כמוה כסיכון ממשי. עוד טען, כי עניין אחוזי החריגה זניחים לאור העובדה כי היתה חריגה ובאשר לטענה בדבר מזג האויר, היה על המבקש לקחת זאת בחשבון.
ב"כ המשיבה הפנה לעברו התעבורתי של המבקש ולעובדה כי כמה ימים לפני הארוע קיבל דו"ח של נהיגה ברכב עם אסור שמוש וביקש שלא להתייחס לתעודת המעבר בחירייה, היות ומדובר בתעודה של חברה פרטית, חסרה חתימות ואין מדובר בראיות.
ב"כ המשיבה הפנה לפסיקה לדוגמה: רע"פ 5608/17, שם במקרה דומה נקבע כי מדובר ברכב אחד שלא ניתן להפרידו לגורר וגרור וביקש להותיר את צו האיסור על כנו.
דיון והכרעה
מעיון בתיק המשטרה עולה, כי ביום 30/10/17, בשעה 7:50 לערך, נעצר המבקש, בעת שנהג ברכב משא, בכביש 5 למזרח, כשהוא מוביל מטען, כאשר מיוחסת לו חריגת יתר במשקל הכולל של הרכב.