תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
9664-09-09
10/02/2010
|
בפני השופט:
אהוד שוורץ
|
- נגד - |
התובע:
אורה רפאל
|
הנתבע:
1. רותי חלמיש 2. איסתא ישראל בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
זו תביעה כספית על סך 16,829 ₪, שבסיסה דרישה להשבת 829 ₪ דמי ביטול שהתובעת חוייבה בהם בגין ביטול כרטיס שלטענתה לא הוזמן על ידה אצל הנתבעים ואולם כורטס עבורה על ידי הנתבעים ומשבוטל, חוייב בדמי הביטול האמורים. יתרת הסכום נובעת מדרישה לפיצוי בגין הוצאות נסיעה, ביטול זמן, עוגמת נפש ופיצויים לדוגמא. לטענת התובעת, ביקשה להזמין כרטיס לארה"ב לצורך הגעה לבת מצוה של נכדתה, בפועל ושלא על פי הזמנת התובעת, הזמינה עבורה הנתבעת שני כרטיסים לארה"ב, בעבור התובעת ובעבור הנכדה והמחלוקת נסובה בקשר לכרטיס שהוזמן ובוטל בקשר לנכדה.
הנתבעים, שהם הסוכנת עצמה וסוכנות הנסיעות, טוענים שהתובעת חתמה על טופס אישור הזמנת שירותי תיירות, בו מופיע מחיר של 2,140 דולר וסכום דמי הביטול וכאשר ברור שמדובר במחיר שני כרטיסים. כן נטען שלטופס זה צורף במייל תוכנית הנסיעה והנוסעים, הכוללת הן את התובעת והן את הנכדה, שאושרה במייל והוחזרה לנתבעים, והכל בטרם הכרטוס, מה שמלמד שאין פסול בהתנהלות הנתבעים והכשל רובץ לפתח התובעת.
התובעת טוענת כי להבדיל מאישור הזמנת שירותי התיירות, שני דפים, לא קיבלה את תוכנית המסע ושמות הנוסעים, וענין זה ביררה טלפונית ואף רשמה על פתק בכתב ידה לענין מועדי הטיסה.
בדיון העידו התובעת עצמה וכן הנתבעת 2 וב"כ הצדדים סיכמו. לאחר עיון בחומר שבתיק ושמיעת הצדדים, אני מחליט שאכן מדובר בתביעה מנופחת ומופרזת. המחלוקת האמיתית הינה בקשר לעלות דמי הביטול בהם חוייבה התובעת. מן הדיון הרושם שהתקבל שאכן התובעת לא התכוונה להזמין כרטיס נוסף עבור הנכדה; מאידך, לא ראיתי גם שהנתבעות ביקשו למכור כרטיס שלא הוזמן וככל שהדברים לא היו ברורים די הצורך טלפונית, עדיין התובעת או מי מטעמה אישרו במייל חוזר את תנאי העסקה, כולל פרטי הנוסעים, כולל הנכדה וזאת בטרם הכרטוס, כלומר דרך המלך למניעת הנזק ואי עמידה בה, רובצת לפתח התובעת עצמה, וזאת גם בהתחשב בעובדה שללא קשר לאישור המייל, אישרה קבלת טופס בו מופיע מחיר דולרי כפול מן המוסכם והטענה שהתבלבלה בין שקלים לדולרים, אינה מתקבלת. יחד עם זאת, כפי שציינתי, נראה שהיה קושי כלשהו בהבנת המוזמן, לא מסיבה זדונית כלשהי, אלא קושי שיכול וקורה בתקשורת בין אנשים. מכיוון שקושי זה הוביל בין השאר לכשל שקרה בסופו של יום, והנתבעים שותפים לו, והגם שכאמור היה בידי התובעת למנוע אותו בסופו של דבר אם הייתה בודקת היטב את פרטי הנוסעים ובטרם אישורם במייל, אני סבור שבנסיבות כאן ובהתחשב בגובה דמי הביטול שהושתו על התובעת ושלפי תנאי ההזמנה מועברים לחברת התעופה, וכך נעשה גם במקרה זה, זכאית התובעת להשתתפות מסויימת בענין מצד הנתבעת 2, שאני קובע לסך של 300 ₪.
התביעה האישית כנגד הנתבעת 1, נדחית.
סוף דבר, אני מחייב את הנתבעת 2 לשלם לתובעת סך של 300 ₪ וזאת בתוך 21 יום מהיום, ולא ישא הסכום הצמדה וריבית כחוק, עד למועד התשלום בפועל. יתרת התביעה נדחית. אין צו להוצאות.
המזכירות תשלח פסק-הדין לצדדים.
ניתן היום, כ"ו שבט תש"ע, 10 פברואר 2010, בהעדר הצדדים.