א
בית המשפט המחוזי תל אביב
|
1219-99
28/10/2007
|
בפני השופט:
ברון צפורה
|
- נגד - |
התובע:
יורופיאן אנטרטיינמנט טלויזיון בע"מ עו"ד צדיקה עמוס
|
הנתבע:
1. איסד ישראל טלקום בע"מ 2. קול העולם בע"מ 3. ינאי ארפי 4. סנדרין ארפי דורן 5. מייקל גודנק
עו"ד יגאל הרר עו"ד דוד סרוסי
|
פסק-דין |
א.
מבוא:
בפני תובענה כספית שהגישה חברת טלקומוניקציה אמריקאית כנגד שתי חברות ישראליות, בעלי השליטה בהן ואחד מעובדיה.
לטענת התובעת, בינה לבין אחת החברות הנתבעות נחתם הסכם, שבמסגרתו התחייבה התובעת לשווק ולפרסם באמצעי תקשורת שבשליטתה מספרי טלפון שהועמדו לרשותה על ידי הנתבעת. על פי הנטען בכתב התביעה, במשך חודשים רבים סיפקה התובעת לנתבעת שירותי שיווק ופרסום בשווי רב, מבלי שקיבלה את התמורה המגיעה לה על פי ההסכם.
בכתב התביעה עותרת התובעת לקבלת סעד כספי, המשקף, לטענתה, את התמורה המגיעה לה על פי הסכם.
בית המשפט מתבקש גם לחייב באופן אישי את החברה הנתבעת הנוספת וכן את בעלי השליטה בחברות הנתבעות, זאת מכוח דיני הרמת מסך או מכוח אחריותם האישית.
את הנתבע 5 מתבקש בית המשפט לחייב בתשלום החוב, זאת מתוקף היותו עובד החברות הנתבעות.
ב.
הצדדים:
התובעת, יורופיאן אנטרטיינמנט טלויזיון בע"מ, הנה חברה המאוגדת על פי דיני מדינת פלורידה, ארה"ב, שעיסוקה בתחום הטלקומוניקציה.
הנתבעת 1, איסד ישראל טלקום בע"מ, הנה חברה פרטית בשליטתה של הנתבעת 4, סנדרין ארפי דורן.
הנתבעת 2, קול העולם בע"מ, הנה חברה פרטית בשליטתו של הנתבע 3, ינאי ארפי, שהוא גם בעלה של הנתבעת 4.
נתבעות 2-1 הן חלק מקבוצת חברות המכונות "קבוצת בזק" (BAZAK GROUP).
הנתבע 5, מייקל גודנק, הועסק במועדים הרלבנטיים לתובענה אצל הנתבעת 1 וכן אצל חברות נוספות ב"קבוצת בזק".
-
-
ג.
רקע עובדתי וטענות הצדדים:
-
רקע כללי:
חברות תקשורת טלפוניות בינלאומיות שונות מתקשרות, מעת לעת, עם גורמים שונים על מנת שאלו יגבירו את כמות השיחות המבוצעות ממקומות שונים בעולם אל חברות התקשורת ו/או אל המדינה בה פועלת אותה חברת תקשורת (חברות אלה יכונו, להלן: "
חברות הגברה").
על ידי הגברת כמות השיחות המופנות ממקומות שונים בעולם אל חברת התקשורת, נוצרת לחברת התקשורת הרלבנטית הכנסה מחברות טלפונים זרות, כחלק מהסכמים ותעריפים שנקבעו בין חברות תקשורת הטלפונים בעולם.
-
- בפועל, עורכת חברת התקשורת הסכם עם חברת הגברה, שבמסגרתו חברת ההגברה מתחייבת לפעול במדינות מסוימות מוסכמות מראש, על מנת להגביר את כמות השיחות המיועדות ממדינות אלה לחברת התקשורת. לצורך מעקב אחר היקף ההגברה של כמות השיחות ולצורך התחשבנות בין הצדדים, מוקצים לחברות ההגברה מספרי טלפון ספציפיים אצל חברת התקשורת. כל שיחה המבוצעת מן המדינות המהוות "יעד להגברה" אל אותם מספרי טלפון תיחשב כהגברה ותזכה את חברת ההגברה לאחוז מן התשלום לו זוכה חברת התקשורת מחברת תקשורת זרה.