ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
|
2988-07
28/05/2008
|
בפני השופט:
ג'אדה בסול
|
- נגד - |
התובע:
מרינה סימקין
|
הנתבע:
חב` פלפון תקשורת בע"מ
|
פסק-דין |
התובעת, מנויה של החברה הנתבעת, הגישה בקשה זו לביטול הסכם שנחתם בין הצדדים במסגרתו בוצע "שדרוג" של מכשירי טלפון סלולרי שהיו ברשותה.
לטענת התובעת, ההסכם הושג תוך הטעייתה באשר לפרטי ההסכם ומשמעות ההתחייבות שהיא נטלה על עצמה.
ההסכם המקורי בין התובעת לבין הנתבע היה לתקופה של שלוש שנים, קרי, כלל התחייבות להיות ב"מסלול" של רכישת מכשירי טלפון וסלולרי ורכישת מכשירים תוך התחייבות לתקופת מנוי אצל החברה הנתבעת למשך שלוש שנים.
בהתאם נפרשו התשלומים לכיסוי עלות מכשירי הטלפון הסלולרי.
בעיסקה הראשונה רכשה התובעת ארבעה מכשירי פלאפון מנציג של הנתבעת שביקר בביתה.
באותה עת הייתה התובעת מנויה של חברת אורנג', הוסבר לה ע"י אותו נציג של הנתבעת שביקר בביתה כי מנוי אצל הנתבעת יהיה לה זול יותר, ואף ציין בפניה כי אם תמסור את מכשיר הטלפון הסלולרי של חברת אורנג' ותמסור את כרטיס ה"סים" היא תקבל זיכוי חודשי של 40 ש"ח לתקופה של שנה.
התובעת מסרה את המכשיר והכרטיס, ורכשה באותו מעמד ארבעה מכשירי טלפון סלולארי.
לטענת התובעת, היא זוכתה פעם אחת בסך 40 ש"ח בגין מסירת אותו טלפון סלולרי של חברת אורנג' ולא קיבלה כל זיכוי נוסף בהמשך.
כשנה לאחר כריתת ההסכם הראשון, פנתה לתובעת נציגה של הנתבעת והציעה לבצע שדרוג של מכשירי הטלפון הסלולרי שברשותם.
אותו מבצע שדרוג נועד עבור יוצאי חבר העמים דוברי הרוסית.
נציגת המכירות שביקרה בבית התובעת וניהלה עימה את המו"מ דוברת השפה הרוסית. השיחה בין הצדדים התנהלה בשפה הרוסית, כפי דברי התובעת, על סמך ההסברים שניתנו לה בשפה הרוסית במסגרת אותה שיחה היא שוכנעה לחתום על העיסקה, וכך אכן עשתה.
לטענת התובעת, הוסבר לה ע"י אותה נציגה, כי היא תקבל לידיה מכשירי טלפון סלולרי חדישים יותר מאחר והמכשירים שניתנו בעיסקה הראשונה אינם באיכות טובה, כפי תלונות הלקוחות שהתקבלו אצל הנתבעת.
עוד טענה התובעת כי על פי הסברי נציגת המכירות, ההסכם החדש, הסכם השידרוג, מבטל את ההסכם הראשון, ובהתאם גם החיובים.
עיסקת השידרוג כללה שלושה מכשירי טלפון סלולרי.
התובעת טענה כי על פי ההסבר שנמסר לה, בגין העיסקה החדשה, באם יהיה חיוב בגין שיחות טלפון שיתבצעו מהמכשיר בסך 70 ש"ח ומעלה, חשבונה יזוכה בסכום של 40 ש"ח כך שהחיוב בפועל יהיה על סך 30 ש"ח או יותר בהתאם לשיחות שיתבצעו, כשאותו תשלום כולל בחובו את עלות התשלום על המכשיר החדש.
מכשירי הטלפון הישנים הוחזרו במעמד קבלת המכשירים החדשים בעיסקת השידרוג.
התובעת, שהינה דוברת השפה הרוסית והשפה העברית איננה שגורה בפיה ברמה מספקת, כך גם לא יכולת קריאה בשפה העברית ברמה מספקת, סמכה על הסברי נציגת הנתבעת וחתמה על ההסכם שנוסח בשפה העברית, כשהיא סומכת על הסברי נציגת הנתבעת בשפה הרוסית אודות תוכן ההסכמות הכלולות באותו חוזה.
כפי דברי התובעת, התברר לה בדיעבד כי היא המשיכה להיות מחוייבת על המכשירים הישנים שהוחזרו לנתבעת במסגרת עיסקת השידרוג, והחיובים החודשיים בגין שתי העיסקאות למעשה, בהשוואה לחיובים במסגרת העיסקה המקורית "טיפסו מעלה" כך שהיא חוייבה מידי חודש במאות שקלים, במקום חיוב של פחות ממאה ש"ח בהסכם הראשון.
נוצר מצב בו התובעת חוייבה על החזקת שבעה מכשירי פלאפון, קרי המכשירים המקוריים והמכשירים המשודרגים בעוד ששלושה מהמכשירים הישנים הוחזרו כאמור לנתבעת במסגרת אותה עיסקת שידרוג.