אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> נדחתה תביעה לפיצוי בגין עגמת נפש שנגרמה בטיול מאורגן

נדחתה תביעה לפיצוי בגין עגמת נפש שנגרמה בטיול מאורגן

תאריך פרסום : 03/09/2008 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
2089-08
21/08/2008
בפני השופט:
יחזקאל ברקלי

- נגד -
התובע:
ווסרפירר אירנה
הנתבע:
1. ואינטורס ירושלים
2. ארקיע אינטרנשויונל (1981) בע"מ
3. גולדברג חנה

פסק-דין

לפניי תביעה לתשלום 5,000 ש"ח  כפיצוי בגין עוגמת נפש שנגרמה לתובעת בטיול מאורגן והודעה לצד שלישי.

רקע וטענות הצדדים

1.         ביום 12/08/07 רכשה התובעת מסוכנות הנסיעות "ואינטורס ירושלים" טיול מאורגן לצ'כיה עם מדריכה צמודה, בעלות של 850 $ (דולר ארה"ב). הטיול כלל, בין היתר, אירוח בבית המלון ILF שבפראג המדורג כמלון שלושה כוכבים ("תיירות טובה", "TOURIST CLASS"). (להלן: "סוכנות הנסיעות" "הטיול", "המלון", "המדריכה").

2.         נתבעת מס' 2 "ארקיע אינטרנשיונל" ביצעה את ההזמנה של התובעת באמצעות סוכנות הנסיעות.

3.         לטענת הנתבעת במהלך הטיול נתגלו הליקויים והכשלים הבאים:

א.         ניתן לה חדר ליחיד ולא חדר זוגי למרות ששילמה תוספת של 100$ (מדובר בחדר יותר קטן מחדר זוגי).

ב.         המלון נמצא בסמוך לאזור תעשייה פעיל והומה, והרעשים שבקעו מאזור התעשייה החלו בשש בבוקר והסתיימו בשעה עשר בערב והפריעו את שלוותה.

ג.          בחדר לא היה מזגן ולכן היא נאלצה לפתוח חלון דבר שהגביר את הרעש בחדר והדיר שינה מעיניה.

ד.         בקשותיה מהמדריכה, ומהאחראי במלון ומהנתבעת מס' 1 להחליף לה את החדר נדחו.

4.   לטענת התובעת היה לה מפח נפש, והטיול לו ציפתה זמן רב ועבורו שילמה ממיטב כספה, הפך מהנאה לסבל מתמשך.

5.      5.      התובעת מבקשת להחזיר לה את מלוא עלות הטיול כולל התשלום הנוסף לחדר הזוגי ותשלום של 2,000 ש"ח עבור עוגמת הנפש סה"כ 5,000 ש"ח. 

6.      6.      הנתבעות מכחישות את אחריותן, את העובדות הנטענות ע"י התובעת ואת הנזקים הנתבעים מהנימוקים הבאים:

א.     א.     הן לא קובעות את טיב החדר הספציפי שמקבל כל לקוח ברחבי העולם.

ב.      ב.      לא הובטח לתובעת חדר זוגי, תוספת התשלום נגבתה כדי שהיא תשוכן בחדר ליחיד, ולא תחלוק אותו עם אדם נוסף וכך היה.

ג.       ג.       המלון מדורג בדרגת שלושה כוכבים, לפי הפירוט של משדר התיירות הצ'כי ובכך קיימה את התחייבותה.

ד.      ד.      בית המלון היה בתפוסה מלאה ולא ניתן היה להעביר את התובעת חדר.

ה.      ה.      הם לא ידעו ולא יכלו לדעת על הרעש מחוץ למלון ככל שהיה.

דיון

      7.   מוגשות לא מעט תביעות לבתי המשפט נגד סוכנויות תיירות בדרישה לתשלום פיצוי בגין עוגמת הנפש וליקויים אחרים בנופשים וחופשות בארץ ובחו"ל.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ