אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> העברת העובד מתפקידו הייתה משיקולים ענייניים, אך בהליך נפלו פגמים.

העברת העובד מתפקידו הייתה משיקולים ענייניים, אך בהליך נפלו פגמים.

תאריך פרסום : 02/12/2009 | גרסת הדפסה

בש"א, ע"ב
בית דין אזורי לעבודה תל-אביב-יפו
9096-04,6932-07,6745-07
05/11/2009
בפני השופט:
מיכל לויט

- נגד -
התובע:
מיכאל וולמן
עו"ד עודד קלמרו
עו"ד ניר קלמרו
הנתבע:
1. מדינת ישראל
2. הסתדרות העובדים הכללית החדשה

עו"ד איריס גלילי-יולזרי מפרקליטות מחוז ת"א - אזרחי
עו"ד אלין זילברשטיין
פסק-דין

1.      התביעות שבפנינו עניינן עתירותיו של התובע ליתן סעד הצהרתי לפיו העברתו מתפקידו כסגן מהנדס מחוז ת"א והמרכז ומנהל תחום בכיר (פיתוח) נעשתה שלא כדין ולחיוב הנתבעת 1 (להלן:" המדינה") בתשלום פיצוי בסך של 100,000 ש"ח בגין העברה זו; לחיוב המדינה והנתבעת 2 - הסתדרות העובדים הכללית החדשה (להלן:" ההסתדרות") ביחד ולחוד לשלם לו סך של 270,000 ש"ח בגין השכר והתוספות שנמנעו ממנו עקב פיטוריו כשנה לפני גיל הפרישה, עקב פיטורים מחמת הפליה מטעמי גיל, הפרת חובת הייצוג ההוגן על ידי ההסתדרות ופגמים שנפלו בהתנהלות הועדה הפריטטית שהתכנסה בעניינו.

כן עתר התובע לחיוב המדינה בתשלום פדיון 44 ימי חופשה ולהעניק לו דרגת פרישה 45+ בדירוג המהנדסים תוך תשלום ההפרשים בין הסכומים להם היה זכאי בשקלול דרגת הפרישה לבין הסכומים ששולמו לו בפועל.

2.      העובדות הצריכות לעניין

התובע הינו מהנדס במקצועו, יליד 5.12.1941.

התובע החל לעבוד במע"צ ביום 11.8.83.

עד שנת 2003 היתה מע"צ יחידת סמך של משרד התחבורה ובתקופה זו חלו על הצדדים הוראות חוק שירות המדינה (מינויים), חוק שירות המדינה (משמעת), הוראות התקשי"ר, חוזרי החשב הכללי כפי שהם מעת לעת והסכמים והסדרים קיבוציים שונים.

במהלך שנת 2003 התקבלה החלטת הממשלה להעביר את מע"צ מסטטוס של יחידת סמך במשרד התחבורה לחברה ממשלתית.

בחודש ספטמבר 2003 מונה מנכ"ל חדש למע"צ - מר אלכס ויז'ניצר.

באותה העת נערכה ביקורת על ידי מבקר הפנים של מע"צ, מר אורי כנרתי, לגבי תפקודם של מהנדס המחוז דאז, מר ראובן יום טוב ז"ל והתובע, בפרוייקט כביש מכבית - פרוייקט שמע"צ ניהלה, ביחס לתקופה שמחודש מרץ 03' ועד לחודש ספטמבר 03' וממצאיו נכתבו במסמך מיום 28.3.04 (להלן:" דו"ח כנרתי", צורף כנספח מא' לתצהיר התובע).

משנת 1996 ועד לשנת 2004 שימש התובע כסגן מהנדס מחוז ת"א והמרכז ומנהל תחום בכיר (פיתוח) (להלן:" סגן מהנדס המחוז") והחל מיום 1.4.99 שהה בדרגה 44+ בדירוג המהנדסים (נספח ג' לתצהיר התובע).

ביום 1.2.04 במכתבו של מנכ"ל מע"צ, הודע לתובע על שינוי תפקידו לתפקיד שמהותו בדיקה ואישור של תוכניות ומפרטים לפני פרסום מכרז, בדיקה ואישור של תוכניות שלבי ביצוע וממונה על תחום הבטיחות במחוז (ר' נספח יג' לתצהיר התובע).

ביום 24.5.04, במכתבה של הגב' פרקש, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במע"צ, הודע לתובע כי החל מיום 30.5.04 יוטל עליו לטפל בנושא תכנון בדיקה ואישור שלבי ביצוע ברמה הארצית במשרד הראשי בירושלים והתובע נדרש להפסיק כל פעילות במסגרת מחוז ת"א (ר' נספח כו' לתצהיר התובע).

התובע התנגד לשינויים בתפקידו וכך גם ועד העובדים במחוז תל אביב והסתדרות המהנדסים (ר' התכתובות בין הצדדים - נספחים יד' - כה' לתצהיר התובע).

ביום 7.7.04 הושעה התובע מכל פעילות במחוז מחוסר התאמה לתפקיד (ר' מכתבו של מר פורקוש, מנהל מע"צ בפועל - נספח לו' לתצהיר התובע).

ביום 7.7.05 נחתם הסכם קיבוצי מיוחד בין מדינת ישראל לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה בדבר תנאי פרישה ותנאי מעבר של עובדים ממע"צ לחברה הממשלתית שבאה בנעליה. (להלן:" ההסכם הקיבוצי" - צורף כנספח א' לבש"א 6745/07).

ההסכם התווה 3 אפשרויות לעתידם של עובדי מע"צ: א. עובדים עוברים. ב. היקלטות בחברה הממשלתית של 180 מעובדי מע"צ. ג. פרישה בתנאים מועדפים.

לתובע הוצע לפרוש בתנאים מועדפים עד ליום 22.8.05 אולם התובע סירב להצעה זו ובחר להיות בקבוצת ה"עובדים העוברים" כאשר הוא ממתין לשיבוצו באחד ממשרדי הממשלה.

         נסיון שיבוץ של התובע בשלהי שנת 2006 ברשות הארצית לשירותי דת (להלן: גם " הרשות") נכשל.

ביום 10.1.07 התקיימה ועדה פריטטית במהלכה הוסכם לפעול לסיום עבודתו של התובע בשירות המדינה בהתאם להסכם הקיבוצי, לנוכח העובדה שחלפה כשנה וחצי מאז חתימת ההסכם ולא נמצא לו שיבוץ בשירות המדינה (סיכום הועדה צורף כנספח ה' לבש"א 6745/07).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ