ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
2245-08
19/05/2008
|
בפני השופט:
יעל ייטב
|
- נגד - |
התובע:
1. בן הרוש יצחק 2. בן רוש-כלפון דקלה עו"ד
|
הנתבע:
פרפקטליין בע"מ
|
פסק-דין |
1. בפני תביעה כספית בסכום של 5,000 ש"ח, בשל עוגמת נפש וזלזול שניגרמו כתוצאה משיהוי בתיקון ליקויים שאינם שנויים במחלוקת במטבח שרכשו התובעים מהנתבעת.
גרסת התובעים
2. בכתב התביעה טענו התובעים שביום 31/8/07 רכשו מאת הנתבעת מטבח בסניף תלפיות ירושלים. אף שהנתבעת התחייבה להתקין את המטבח לפני ראש השנה (ספטמבר 2007),היא לא עשתה כן. גם לאחר שהמטבח הותקן הסתבר שיש בו מספר ליקויים, המפורטים בסעיף 10 לכתב התביעה.
במועדים שנקבעו לתיקון הליקויים לא הגיע המתקין או נציג מטעם הנתבעת וזאת על אף שהתובעים המתינו בביתם לשם כך והחסירו ימי עבודה.
גרסת הנתבעת
3. הנתבעת לא הכחישה את קיומם של הליקויים, אלא טענה שבמועדים שבהם הייתה אמורה להתקין את החלפים החדשים שהוזמנו מחו"ל, סרבו התובעים לתאם מועד להתקנה.
דיון והכרעה
4. מטענות הצדדים בדיון שהתקיים בפני, כמו גם מעיון בהתכתבויות שצורפו, ניתן ללמוד שהנתבעת פגרה הן בהתקנת המטבח והן בהתקנת תיקון הליקויים שאינם שנויים במחלוקת. פיגור של מספר חדשים בתיקון הליקויים אינו סביר בעיני.
גם במהלך הדיון שהתקיים בפני לא היה באפשרותה של הנתבעת להתחייב לכך שבתוך שבוע יתוקנו הליקויים .
5. אדם הרוכש פרטי ריהוט חדשים, זכאי לכך שלא ימצא פגם במוצר שרכש, ושאם ימצא פגם כאמור, יתוקן הפגם בתוך זמן סביר. לא כך קרה במקרה שבפנינו ועל כן אני סבורה שמגיע לתובעים פיצוי בשל עוגמת נפש.
6. נוכח הזמן הרב שחלף מאז התקנת המטבח, תשלם הנתבעת לתובעים פיצוי בסך 2,000 ש"ח בתוך 30 ימים.
אם עד המועד האמור לא יתוקנו כל הליקויים המנויים בסעיף 10 לכתב התביעה תשלם הנתבעת 1,000 ש"ח נוספים, ובלבד שהתובעים יאפשרו לה לבצע את התיקונים במהלך התקופה האמורה, ותוך תאום עמם.
לסכום הפיצוי יווספו 500 ש"ח בשל הוצאות משפט.
המזכירות תשלח העתק לצדדים.
ניתנה היום י"ד באייר התשס"ח (19 במאי 2008) בהעדר הצדדים.
002245/08תק 330 סיגלית נקי
?xml:namespace>