האם יש מקום לפסול מכרז ברשות המיסים - זוהי הסוגיה העומדת להכרעתנו.
כל הכרעותינו להלן הנן לכאורה בלבד ולצורכי ההכרעה בסעד הזמני.
העובדות כפי שעלו מחומר הראיות:
1. המבקש הנו רואה-חשבון, שימש תחילת כמפקח מס בכיר וחוקר בפקיד שומה חקירות ת"א. בין השנים
2007 ועד
2010 שימש המבקש בתפקיד ממונה עידוד השקעות הון ותעשיה במחלקת חוקי עידוד בחטיבה המקצועית ברשות המיסים.
מחודש
3/2010 משמש המבקש כממונה במחלקת אופציות לעובדים וממלא את התפקיד תחת המשרה הקודמת שלו כממונה בחוקי העידוד.
2. המשיבה 1, נציבות שירות המדינה, מפקחת על המכרזים מכוח חוק שירות המדינה (מינויים) תשי"ט 1959 ומכוח התקשי"ר.
3. המשיבה 2, רשות המיסים בישראל, שבמסגרתה פועלת החטיבה המקצועית של הרשות. החטיבה המקצועית מורכבת ממספר מחלקות. החטיבה המקצועית אמונה על התוויית מדיניות רשות המיסים ופרשנות לפקודת מס הכנסה.
4. המשיב 3, מר מיכאל אסולין, זכה במכרז לתפקיד מנהל תחום אופציות (
להלן: "אסולין"). אסולין עבד בפקיד שומה מפעלים גדולים (פשמ"ג) בחוליית חברות בין השנים
2010-2007. מר אסולין הוסמך כמפקח ביום
31.12.08. בשנת
2010 עבר אסולין לעבוד במחלקת עידוד בחטיבה המקצועית של רשות המיסים.
5. ביום
30.7.12 פרסמה רשות המיסים מכרז למנהל תחום (אופציות לעובדים) בחטיבה המקצועית ומנהל תחום בכיר (אופציות לעובדים) (נספח 1 לבקשה):
"תואר המשרה: מנהל תחום (אופציות לעובדים) - 1 משרות
מס' המשרה בתקן: 80103887.
מקום העבודה: חטיבה מקצועית, תל-אביב (09).
רשות המיסים בישראל - מס הכנסה.
דירוג: 011 מח"ר.
הדרגה: 42-40, של הדירוג 011 מח"ר.
תיאור התפקיד:
אחריות על צוות עובדים במחלקת אופציות לעובדים שבחטיבה המקצועית.
עיסוק בעיקר ביישום והפעלה של הוראות הפקודה בכל הקשור לאופציות לעובדים (סעיפים 102 לפקודה ו-ט3') על פי דרישת הממונה ובכפיפות למנהל המחלקה.