בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה
|
7160-07-11
14/08/2011
|
בפני השופט:
רות רז
|
- נגד - |
התובע:
אסתר ברבי - ע"י ב"כ עו"ד שי שדלצקי
|
הנתבע:
מדינת ישראל
|
|
החלטה
לפני בקשה לביטול פסילה מנהלית, מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של 60 ימים, שהוטלה על המבקשת ע"י קצין משטרה בגין עבירה שגרמה לתאונת דרכים.
נסיבות האירוע :
בתאריך 14.07.11 בשעה 14:00 לערך נהגה המבקשת רכב פרטי מסוג סוברו מס' 41-189-13 בכביש 57 ממערב למזרח והתקרבה לצומת נורדיה. הצומת מרומזר. אותה שעה נהג דורון דדוש רכב פרטי מסוג קיה מס' 1414472 מכיוון נורדיה מימין לשמאל כיוון נסיעת המבקשת. שני כלי הרכב נכנסו לצומת והתנגשו. כתוצאה מהתאונה נחבלו נהגי הרכב ושני נוסעים ברכב הקיה וניזוקו שני כלי הרכב.
בתאריך 19.7.11 פסל קצין משטרה את רישיונה של המבקשת למשך 60 יום בגין גרם תאונת דרכים עקב עבירות של נהיגה בחוסר זהירות וכניסה לצומת ברמזור אדום.
טרם הוגש כתב אישום כנגד המבקשת.
ב"כ המבקשת עותר לביטול הפסילה המנהלית או לקיצורה וטוען להעדר ראיות לכאורה לאחריותה של המבקשת לגרם התאונה והעדר מסוכנות נוכח עברה התעבורתי שאינו מכביד.
ב"כ המשיבה עותר לדחיית הבקשה וטוען לקיום ראיות לכאורה לכך שהמבקשת נכנסה לצומת בניגוד לאור אדום שדלק ברמזור בכיוון נסיעתה ולמסוכנות נוכח הרשעה קודמת בעבירה של אי ציות לאור אדום ברמזור.
לאחר שבחנתי את טיעוני הצדדים ועיינתי בתיק החקירה, הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להדחות וזאת מהנימוקים הבאים:
בבש"פ 8450/02 זינגר יהודה נ' מדינת ישראל נפסק ע"י כבוד השופטת פרוקצ'ה מהם השיקולים שעל קצין המשטרה לשקול בבואו לפסול פסילה מנהלית :
"שיקול הדעת הניתן לאיש משטרה לעניין זה בנוי משני רבדים : האחד-רובד ראייתי שעניינו בשאלה האם קיים חומר ראיות לכאורה המבסס את אשמת הנהג בעבירה המיוחסת לו. השני-עיקרו בשאלה האם קיימת מסוכנות לציבור מהמשך נהיגתו "
עוצמת הראיות הנדרשת בשלב זה אינה אלא קיום ראיות לכאורה.
עיון בתיק החקירה מעלה כי קיימות ראיות לכאורה לכך שהמבקשת נכנסה לצומת בניגוד לאור אדום שדלק ברמזור בכיוון נסיעתה.
נהג רכב הקיה מסר הודעה מפורטת לפיה נכנס לצומת בחסות אור ירוק שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו. מהודעתו עולה כי כאשר התקרב לצומת נעצר לפני הצומת עקב אור אדום שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו. רק לאחר פרק זמן של מספר שניות בו המתין לחילופי האורות ברמזור, ולאחר שנדלק האור הירוק בכיוונו, נכנס לצומת.
נהג רכב הקיה פירט בהודעתו את מצב הרכבים בכביש. בנתיב הימני בכביש 57, בכיוון נסיעת המבקשת, היו כלי רכב במצב של עמידה. המבקשת הגיעה בנסיעה מהירה בנתיב השמאלי ונכנסה לצומת. הנהג ניסה להסיט את ההגה ימינה אך לא הצליח למנוע את התאונה.
בגרסתו של נהג הקיה תומכים שני נוסעים שנסעו ברכבו.
המבקשת אינה יודעת לומר מה היה האור ברמזור בכיוון נסיעתה בעת שנכנסה לצומת. בהודעתה במשטרה אמרה המבקשת כי נסעה בנתיב השמאלי ונכנסה לצומת בעקבות משאית שהסתירה את הרמזור.
מגרסת המבקשת עולה כי נכנסה לצומת מבלי שראתה איזה אור דולק ברמזור בכיוון נסיעתה.
על פי תכנית הרמזורים בתיק החקירה ועל פי דו"ח הבוחן, לא קיים אור ירוק משותף לרכב הסוברו והקיה.
נוכח האמור לעיל, קיימות ראיות לכאורה לכך שהמבקשת נכנסה לצומת בניגוד לאור אדום ברמזור ולפיכך הינה אחראית לגרם תאונת הדרכים.