1.בפניי בקשה לבטל או לקצר את צו פסילת הרישיון שניתן נגד המבקש ביום 28 למרץ 2017.
2.בבקשה נטען כי רישיון הנהיגה של המבקש נפסל למשך 30 יום בחשד שביום 28 במרץ 2017 ביצע עבירה של הובלת משקל יתר, עבירה בניגוד לתקנה 85(א)(5) לתקנות התעבורה. כמו כן הוחרם רכבו והוא נאלץ להפקידו במגרש למשך 30 יום.
3.לטענת המבקש, הוא לא הוביל משקל יתר או משקל עודף על משקל הרכב המותר. עוד נטען בבקשה כי השוטר לא בדק את משקלו האמיתי של הרכב או בדק בצורה רשלנית את המשקל ואין בידיו תעודת שקילה. כן נטען כי עבירה זו היתה עד ליום ביצוע העבירה, עבירה מסוג ברירת קנס ואילו ביום 28 למרץ חל שינוי בתקנה, וכיום המדובר בעבירה עליה מגישים כתב אישום.
עוד נטען בבקשה כי קצין המשטרה הפעיל שיקול דעת מוטעה ובלתי סביר ובכך חרג מסמכותו.
4.עוד נטען בבקשה כי המדובר במבקש שהינו נשוי + 5 ילדים, הוא עובד כנהג משאית וכי פסילתו מלנהוג ונטית המשאית, מהווה עבורו פגיעה קשה בו ובפרנסת משפחתו.
5.ב"כ המשיבה טען מנגד כי לחובת המבקש נרשמו עד כה 21 הרשעות קודמות וכי המדובר בעבירה רביעית בה מיוחסת למבקש עבירה של נסיעה עם משקל יתר.
עוד טען כי המבקש נהג במשאית + גרור כאשר הן במשאית והן בגרור נתגלו חריגות של 18% ו- 19%.
6.מבדיקת דו"ח השוטר אשר עצר את משאיתו של המבקש, עולה כי המדובר בבדיקה אקראית רכבו של המבקש גרר נגרר לאחר שנשקלו המשאית והגרור בשקילה הנוספת שנערכה בשקילה שבוצעה נמצא שהמשאית שוקלת 38,180 ק"ג כאשר על פי ההיתר מותר למשאית לשקול 32,000 ק"ג המדובר בחריגה של 19% הנגרר היה בחריגה של 18%.
7.ב"כ המשיב טען שבחישוב אותו ערך המדובר בחריגה של 11%.
8.מכל מקום לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ובשים לב לעובדה שביום ביצוע השקילה שונתה התקנה ובגין הפרתה מוגש כתב אישום לבית המשפט בעוד שבעבר ניתן היה לשלם בגין הפרתה קנס בסך 1,000 ₪.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת