אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ביהמ"ש: הכרעיים התקלקלו כתוצאה מאי שמירה על כללי קירור נאותים לאחר שנרכשו

ביהמ"ש: הכרעיים התקלקלו כתוצאה מאי שמירה על כללי קירור נאותים לאחר שנרכשו

תאריך פרסום : 26/05/2008 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רמלה
1084-08
25/05/2008
בפני השופט:
זכריה ימיני

- נגד -
התובע:
שוב יונתן
הנתבע:
1. ע.ר.צים שווק ישיר בע"מ
2. צים עדי
3. צים רני

פסק-דין

השאלה העומדת לדיון היא האם יש לפצות את התובע בגין רכישת חלקי עוף (כרעיים) מחנות הנתבעות לאחר שהתקלקלו וגרמו לקלקול קיבה  לו ולבני משפחתו?

כללי:

בעלי הדין:

התובע מתגורר בישוב חמדת שבאזור בנימין. 

נתבעת 1  הינה חברה הרשומה בישראל כדין, ובבעלותה סופרמרקט בעפולה, הידוע בשם מחסני "כמעט חינם".

נתבעים 2 ו-3 הינם בעלי בעלי מניות ומנהלים בנתבעת 1.

התביעה וטענות הצדדים:

ביום 1.10.07 רכשו התובע ורעייתו 3 ק"ג של כרעי עוף, אותם מכרה הנתבעת 1 במבצע לרגל חג שמחת תורה. המבצע היה שהנתבעת 1 מכרה 3 ק"ג כרעי עוף ב-50 ש"ח. משביקש התובע לרכוש את הכרעיים שבמבצע, הוציא עובד הנתבעת מחדר פנימי סמוך אריזה של כרעי עוף שהיו מוכנים מבעוד מועד להלן-"הכרעיים"). לשאלת התובע מדוע לא נתן לו כרעיים שהיו במקרר המוצגים לראווה לקונים, השיב לו העובד כי העופות שנתן לתובע טריים יותר.

התובע הכין מהכרעיים תבשיל לו ולבני משפחתו שסעדו עימו בארוחת החג. לדאבונו,לאחר מספר שעות החלו הוא ובני המשפחה לחוש ברע, ונגרמו להם הקאות, שלשולים וחולשה. אחיו של התובע אף נזקק לטיפול רפואי.

לטענת התובע מכרה לו הנתבעת כרעיים מקולקלים. לטענת התובע, ראיה לכך היא העובדה שמספר ימים לאחר מכן בישלה רעייתו את יתרת הכרעיים, וגם אחרי ארוחה זו חשו הוא ורעייתו ברע, והופיעו אצלם אותן תופעות שהופיעו בארוחת החג. מכאן הסיק התובע כי מדובר בכרעיים מקולקלים שרכש מחנות הנתבעת.

טענות ההגנה :

טוענים הנתבעים כדלקמן:

1)      1)      המוצר שנרכש מחנותם  לא היה פגום, היה תקין וראוי למאכל אדם;

2)      2)      המוצר שנמכר לתובע הגיע לחנות ביום הרכישה וסופק ע"י חב' מילועוף". מוצרי הבשר המגיעים לחנות עוברים ביקורת של הספק, חב' הל -יסכה בע"מ, המנפקת תעודת כניסה, וביקורת של רופא וטרינר;

3)      3)      ביום רכישה של התובע נמכרו עוד 600 יחידות, ולא היו תלונות נוספות על המוצר;

4)      4)      גם אם העוף היה מקולקל  סביר יותר שהקלקול התרחש לאחר שהעוף יצא משליטתם, בשל העובדה שהתובע לא שמר על תנאי קירור ראויים, בכך שהבשר שהה הרבה זמן בטמפרטורה גבוהה של חום בנסיעה הנמשכת כ-45 דקות, מחנות הנתבעת ועד ביתו של התובע, שנמצא סמוך לירושלים;

5)      5)      יש פיקוח וטרינרי על כל מוצר שמגיע אליהם והם עושים כל שנדרש כדי להבטיח את תקינות המוצר;

6)      6)      אין לתובע ראיות להוכחת הנזק, התובע לא הציג חוות דעת, ולא נגרם לו ולבני משפחתו מוגבלויות בגין אירוע נשוא התובענה.

עדויות:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ