מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בדראן נ' מדינת ישראל - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

בדראן נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 11/02/2014 | גרסת הדפסה
עפ"ת
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
27207-04-13
07/02/2014
בפני השופט:
נגה אהד

- נגד -
התובע:
הלאל בדראן
הנתבע:
מדינת ישראל
פסק-דין

פסק דין

לפניי ערעור על פסק דין תעבורה שניתן בבית משפט תעבורה מרכז בתיק תת"ד 5754-07-10 (כב' השופט אלי אנושי) מיום 7.3.13, במסגרתו הורשע המערער בעבירות של אי שמירת מרחק, עבירה לפי תקנה 49א לתקנות תעבורה, נהיגה רשלנית, עבירה לפי סעיף 63(2) + 38(2) לפקודת התעבורה וגרימת נזק, עבירה לפי תקנה 21(ב)(2) לתקנות התעבורה.

על פי עובדות כתב האישום, ביום 25.7.10 הוגש נגד המערער כתב אישום לפיו ביום 29.9.2009 שעה 17:45 בקירוב, נהג המערער בצומת כביש 40 עם כביש 431, המערער לא שמר מרחק מספיק המאפשר לו לעצור בכל עת ולמנוע תאונה והתנגש בחלקו האחורי של רכב פרטי מסוג פולו. כתוצאה מההתנגשות הפולו, נדחף קדימה והתנגש ברכב מסוג סובארו. בתאונה זו ניזוקו הרכבים והנהגים המעורבים נחבלו בגופם.

בנימוקי הערעור מציין המערער, כי לאור העדויות בתיק, קרי, דו"ח בוחן, עדות נהגת הסובארו, עדות נהג הפולו, לא ניתן לקבוע באיזה נקודה במחלף התרחשה התאונה המתוארת בכתב האישום. מדובר במחלף גדול ומסורבל עם מספר נתיבי תנועה, מספר רמזורים לכיוונים שונים.

לטענת המערער, המתואר בכתב האישום הוא מינורי ולא מקצועי ואין בו פירוט או הסבר למה שקרה באותו יום.

מוסיף וטוען המערער, כי בהודעה לחברת הביטוח נהג הפולו יפת ניסים ציין, כי המקום בו ארעה התאונה הינו "כביש 431 ירידה". מדובר בהודעה לחברת הביטוח מיום 30.9.09. בהודעה נוספת מיום 1.10.09 טוען יפת ניסים, כי מיקום התאונה הוא "כביש 40".

כמו כן טוען לסתירה בין הודעות נהג הפולו יפת ניסים, לבין הודעות נהגת הסובארו גב' יהודית לעניין מיקום התאונה.

עוד נטען, כי השוטר תיקן עדות ניסים יפת, התאים אותה לדו"ח שהצמיד לתיק ולפנינו "תפירת תיק".

לצד טענות אלה, טוען המערער, בעמ' 4 להודעת הערעור: "יש לזכור כי אין מחלוקת שהרכב הראשון היה של יהודית, אחריו יפת אחריו הנאשם". מקשה המערער וטוען איך יכול היה יפת בעל הפולו לפגוע ברכב הסובארו של יהודית אם הוא עמד בנתיב ההמתנה והיא עמדה מאחוריו וחיכתה לרמזור. ברור כי אחד מהם משקר.

עוד נטען, כי החקירות במשטרה הם אוסף של סילוף עובדות, שינוי גרסאות במטרה להפליל את המערער נכתבו בצורה של הודעה ולא חקירה. מדובר באותן המילים בשינוי נסיבות והשוטר גבע סידר את הגרסאות כדי להפליל את המערער.

עוד נטען, כי השוטר לא ניסה לברר המרחק בין רכב הפולו של יפת לרכב הסובארו של יהודית.

מוסיף וטוען המערער ומציין את גרסתו שלו למה שקרה באותו יום, אני מוצאת להביא את דברי המערער כפי שצוינו בהודעת הערעור:

"המערער נהג בטנדר על כביש 40 מדרום לצפון אחרי צומת ישרש ולפני הרמזור הראשון קרתה תאונה במקום שיש בו שלושה נתיבים לנסיעה בקו ישר לכיוון רמלה. הרמזור הראשון היה בצבע ירוק מכונית אחת בנתיב השמאלי בלמה בלימת חרום והופתעה בשיירה שעמדה וחיכתה בצד שמאל כדי שהרמזור שמעביר את המכוניות בנתיב ההמתנה בצד שמאל לכביש 431 יהפוך להיות מאדום לירוק וישחרר את המכוניות שכבר הצטברו, מלאו את נתיב ההמתנה ועמדו בתור בנתיב השמאלי שהוא נתיב רגיל ולא נתיב המתנה. בקיצור המכונית הזאת עצרה ואז עצרה אחריה המכונית של יהודית (הסובארו) ואז בא יפת (הפולו) מאחוריה ונכנס בה ואז בא הטנדר של הנאשם, הוא בלם מצד שמאל, יש את האי ואין אפילו מילימטר של שוליים שיברח אליהם. הטנדר ניסה לברוח לנתיב הימני אבל אז היה האוטובוס שנסע מימינו שמנע ממנו זאת וגם בלם, אגב זו ההוכחה החזקה ביותר שהרמזור הראשון היה בירוק כי נהג האוטובוס שעט קדימה לכיוון רמלה, לא היה מנוס אין לאן לברוח והתאונה נכפתה על נהג הטנדר אבל מכיוון שהוא הצליח לבלום הנזק ברכבו היה קל בחלק קדמי שמאלי ולא נזקק לטיפול רפואי...

לאור כל האמור לעיל מבקש המערער לזכותו מהאשמות.

לעניין העונש מציין המערער, כי גזר דינו של המערער נגזר פעמיים בהיעדרו והעונש עמד על פסילה בפועל בת 45 יום וקנס ש1,200 ₪., לאחר שמיעת ראיות, גזר בימ"ש קמא פסילה בפועל לתקופה של 60 יום והקנס עמד על 1,500 ₪.

בית משפט נימק את השוני בין גזרי הדין בכך כי גזר הדין האחרון ניתן על בסיס חומר הראיות בתיק, נשקלו שיקולים לחומרה ולקולא וביהמ"ש אינו כפוף לפסיקה שניתנה בהיעדר המערער.

מכאן מסיק המערער כי בימ"ש קמא מודה שלא שקל השיקולים הנכונים ולאור זיכוי המערער מגרימת נזק לרכב הסובארו, ההיגיון אומר שהעונש צריך להיות מופחת מזה שניתן קודם לכן.

באת-כוח המשיבה מבקשת לדחות הערעור על כל חלקיו.

לגופו של עניין דין הערעור להידחות.

בפתח הדברים אציין, כי בית משפט קמא זיכה את המערער מגרימת נזק והשלכות הנזק לכלי הרכב הראשון בשרשרת – הסובארו וזאת לאור ספק מסוים שנוצר לאור תיאור סדרי הפגיעה על ידי עדת תביעה 2, גב' יהודית אבוחצרה הנהגת המעורבת, ועד תביעה 3 מר יפת ניסים נהג הפולו, הנהג המעורב, ומכיוון שהמשיבה לא מצאה לנכון להעיד את בוחן התנועה שיכול היה לשפוך אור על דרך התרחשות התאונה ומכיוון שמדובר בהליך פלילי, תוצאות הספק הינם זיכוי המערער מגרימת הנזק כאמור והרשעתו בכל הוראות החיקוק שצוינו ברישא לפסק דין זה הן לעניין הרכב פרטי מס' 4156810, פולו, בו נהג מר ניסים יפת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ