חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

בב"נ 66343-03-15 אבו האני נ' מדינת ישראל - ופרקליטות המדינה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין

תאריך פרסום : 15/04/2015 | גרסת הדפסה
בב"נ
בית משפט השלום באר שבע
66343-03-15
01/04/2015
בפני השופט:
יעקב דנינו

- נגד -
המבקש::
ג'מאל אבו האני
המשיבה::
הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום
החלטה

תקנה 2(א)(1) לתקנות התכנון והבניה (סדרי דין בבקשות לעניין צו הריסה מנהלי), התש"ע-2010 (להלן: "התקנות"), קובעת כי בקשה לביטול צו או לעיכוב ביצוע צו תוגש בתוך שלושה ימים מיום שנודע למבקש על הצו.

המבקש טוען כי נודע לו על הצו ביום 28.3.15, וכי לא פעל להגיש בקשה מתאימה מאז ועד הנה, מאחר שלא ידע על קיומו של הצו בהינתן כי זה הודבק על גבי קיר חיצוני במבנה.

בכל ההערכה, ספק אם יש בטענה הנזכרת כדי לענות על השיהוי הניכר בהגשת הבקשה. זאת, מאחר שבהתאם להוראות החוק אין כל מניעה להדביק את הצו על גבי המבנה, וממילא, קבלת טענת המבקש עלולה לרוקן מתוכן את הוראות החוק, באשר המתפרש מדבריו הינו כי כל אימת שמאן דהו יטען כי לא חזה בצו שהודבק על גבי המבנה, יהיה בכך טעם טוב לגבור על השיהוי בהגשת הבקשה.

עם זאת, מקובלת עליי טענת המבקש כי מקום שבו ניתן להשיג הבעלים בנקל, הנכון הוא שהמשיבה תפעל להמציא את הצו לבעלים במסירה אישית.

בהתאם להוראת תקנה 6 לתקנות, ביהמ"ש לא ידון בבקשה שלא התקיימו בה התנאים הקבועים בתקנות, אלא מנימוקים מיוחדים שירשמו.

לגוף העניין. המבקש טוען כי לחלק מן הבנייה קיים היתר כדין זה מכבר. ואולם, מתוך דבריו משתמע בבירור כי חלק מן הבנייה בוצע ללא היתר כדין, תוך שהמבקש מבכר להתעלם מהיקף הבניה שכאמור נבנתה שלא כדין (ס' 19 לבקשה).

כמו כן, לא הוכח כי ביחס לתוספת הבנייה שלא כדין, ביצוע הצו איננו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת, שכן, לא הובאו ראיות לתמוך בטענת המבקש כי הֵחֵל בבניית תוספת הבנייה בשנת 2012, וכי "טרם נסתיימה בניית החניה בלבד...בניגוד לצו ההריסה, המבנה מאוכלס למעט החניה" (ס' 8 לבקשה).

בנסיבות אלה, נוכח העילות המצומצמות והמוגדרות לביטול צו הריסה מנהלי, הקבועות בסעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, על פניו, המבקש איננו חוסה בהכרח תחת כנפי העילות להתערבות שיפוטית (ראה גם: עע"ם 3518/02 רג'בי נ' יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה י-ם, נז(1) 196).

אף באשר לטענה כי לא התקיימה התייעצות על פי דרישות החוק, ייזכר כי הנטל בנדון מוטל על המבקש, ומלבד טענתו הכללית, לא מצאתי תימוכין נלווים המאששים תוקף טענה זו. ברע"פ 1088/86 סברי ואח' נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה הגליל המזרחי קבע ביהמ"ש העליון כי קיימת חזקת תקינות לגבי המעשה המנהלי, הכרוך בהוצאת צו ההריסה המנהלי, ומתוך שכך, אין הכרח לפרט בצו את דבר קיום חובת ההיוועצות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ