בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע
|
1914-03-10
21/03/2010
|
בפני השופט:
דוד לנדסמן
|
- נגד - |
התובע:
נואף אל עזאזמה - בהעדר
|
הנתבע:
מדינת ישראל עו"ד שי וינר
|
|
החלטה
זו החלטה בבקשה לביטול צו איסור שימוש שניתן כנגד רכב המבקש לאחר שנרשם נגד המבקש דו"ח תנועה בגין נהיגה בזמן פסילה.
מדובר באירוע מאוד יוצא דופן. הרשיון נהיגה של המבקש נפסל ביום 7.2.10 ע"י קצין משטרה לתקופה של 30 יום.
מדובר במבקש תושב הפזורה, ללא כתובת קבועה שהגיע לתחנת המשטרה ביום 7.3.10 על מנת לקבל חזרה את הרשיון.
למעשה, הוא הגיע יום קודם, דהיינו יום לפני סיום תקופת הפסילה.
רכז התנועה במשרד ימת"א ככל הנראה יתחשב במצבו והחליט להחזיר לו את הרשיון נהיגה תוך שמזהיר אותו שעדיין אסור לו לנהוג למשך יום או יומיים נוספים.
מצב עניינים זה עולה מדו"חות שהשוטר רשם לאחר שהמבקש נתפס נוהג, כביכול כאשר צו הפסילה המקורי עדיין בתוקף.
אנו למדים במקרה דנן שגם אם השוטר רצה להתחשב במצבו שלה מבקש שלא יצטרך להגיע פעם נוספת למשרדי המשטרה כדי לקבל את הרשיון חזרה, לא ניתן לסמוך על נהג כזה והיה עליו לחזור פעם נוספת בתום תקופת הפסילה .
יחד עם זאת, גם לא ניתן לשלול לגמרי גירסת המבקש כאילו הבין שתקופת הפסילה הסתיימה.
אל לנו לשכוח כי מדובר במבקש שהינו מהמגזר הבדואי, ובמהלך ניהול המשפט יצטרך בית המשפט להכריע מה המבקש הבין עת שהוחזר לו הרשיון נהיגה שלו .
גם לפי תוכן הודעתו בו התייחס המבקש לתקופת הפסילה, לא ניתן לדעת אם הנאשם ידע או לא ידע מפורשות אם תקופת ה – 30 יום הסתיימה או לא.
בעקבות תפיסתו מחדש, ניתן צו איסור השימוש והרכב כבר מאוחסן במגרש האחסון כ- 14 יום.
בנסיבות מיוחדות של מקרה זה, נראה לי כי ניתן להסתפק בתקופה זו .
אין לבוא בטענות נגד הרכז שרק רצה להתחשב במבקש, אבל יצא שמצד אחד הרשיון הוחזר למבקש ומצד שני, צו הפסילה של הקצין עדיין היה בתוקף ואם רצו להחזיר לו את הרשיון, זה היה צריך להעשות באמצעות הקצין, בהנחה שיש לו את הסמכות לשנות את החלטתו הקודמת.
לאור כל האמור לעיל, הנני מורה על ביטול איסור שימוש ברכב מס' 95-522-59 , משטרת ישראל תחזיר את רשיונות הרכב לבעלים והרכב ישוחרר ממגרש האחסון, בכפוף לתשלום אגרת האחסון.
ניתנה והודעה היום ו' ניסן תש"ע, 21/03/2010 במעמד הנוכחים.
דוד לנדסמן, שופט