פ ס ק - ד י ן
1.
מבוא
התובעים מס' 1-23, בני גיל הזהב, אשר גילם הממוצע כ- 80 שנה (להלן: "
התובעים"), רכשו מהנתבעת, דיזנהויז סיטונאי תיירות בע"מ (להלן: "
דיזנהויז") חבילה של טיול מאורגן בן 10 ימים (לימים 18/8/03-27/8/03) למוסקבה ולסנט פטרסבורג. הטיול, אשר הוכתר בשם "
מוסקבה וסנט פטרסבורג - אוצרות הצארים", פורסם בחוברת, שהוציאה הנתבעת תחת השם "
בשביל הזהב - טיולי איכות לגיל השלישי". הטיולים תוארו שם על ידה כמותאמים במיוחד לבני הגיל השלישי, תוך שימת לב מיוחדת לצורכי המשתתפים. בסופו של יום, כך טוענים התובעים, התגלה הטיול ככישלון חרוץ וזאת מאחר שהנתבעת לא עמדה בהתחייבויותיה על פי ההסכם בין הצדדים ולאור התקלות שאירעו עובר לטיול ובמהלכו ואשר רובצות לפתחה של הנתבעת. כעת עותרים התובעים לפיצוים בסך של 20,000 ש"ח לכל תובע, כאשר מחצית הסך האמור נתבעת בגין החזר עלות הטיול ומחציתו האחרת- בגין עגמת הנפש הרבה שנגרמה לכל תובע.
2.
טענות התובעים
ואלו הן טענותיהם של התובעים בקצירת האומר, כפי שהן עולות מכתב התביעה ומתצהיריהם:
א. א. הנתבעת התרשלה במילוי התחייבויותיה כלפי התובעים, לא נהגה במיומנות ובזהירות, לא ארגנה כראוי את הטיול ולא סיפקה את שהבטיחה, לא במלונות ולא בשירותים.
זאת ועוד. הנתבעת ברשלנותה לא צפתה ולא נערכה לקראת התקלות שאירעו, כעולה מחובתה המקצועית.
ב. התובעים שילמו סך של 10,000ש"ח, כל אחד, עבור השתתפותם בטיול המאורגן, מחיר שהיה גבוה בכ- 2,600 ש"ח ממחירם של טיולים במסלולים דומים שהוצעו לציבור הרחב (להבדיל מלבני גיל הזהב), וזאת לאור מצגה של הנתבעת, לפיו- הטיול ומסלולו תוכננו במיוחד לבני הגיל השלישי, בהתחשב בגילם ובמצב בריאותם, דבר שהתגלה כעורבא פרח.
ג. הנתבעת הודיעה לתובעים, זמן קצר לפני היציאה לטיול, כי היציאה לטיול נדחית ביום אחד וכי לטיול יתלוו שני אנשי צוות ולא שלושה, כפי שהבטיחה.
ד. בעת שהות התובעים בבית המלון בעיר מוסקבה קרה לא אחת, שהחדרים ננעלו והתובעים נאלצו לכתת רגליהם בין החדרים. זאת ועוד. שני ערבים תמימים בוזבזו על החלפת המפתחות האלקטרוניים לחדרים.
ה. תכנון השהות במוסקבה ע"י המדריכה מטעם הנתבעת היה לקוי ביותר והתובעים ו/או מי מהם נאלצו אף לוותר על ארוחת ערב ואף לא בקרו באתר מנזר נובודיביצ'י.
ו. הנתבעת, בניגוד להתחייבותה לשכן את התובעים במהלך שהותם בסנט פטרסבורג (במשך 4 לילות) במלון "מוסקבה", הממוקם במרכז העיר, שיכנה אותם באכסניה בת שלוש קומות, ללא מעלית, המרוחקת כשעה וחצי נסיעה מהעיר סנט פטרסבורג ואשר לא הייתה ערוכה לקבל תיירים.
ז. התובעים נאלצו מדי יום לבזבז זמנם בנסיעה בת כ- 3-4 שעות מהאכסניה לעיר סנט פטרסבורג ובחזרה בנסיעה פקוקה, מתישה ומעייפת. זאת ועוד. יש והם נאלצו לעשות את הדרך פעמיים ביום, מבלי שהספיקו לנוח כיאות ו/או לבקר כראוי בעיר סנט פטרסבורג ולפיכך נאלצו לוותר על תוכניותיהם לבלות בערבים, ולרבות - בתיאטרון, במופעי תרבות וכו'.
ח. רמת האוכל באכסניה הייתה מתחת לכל ביקורת. במקום ארוחות בוקר בסגנון מזנון פתוח ("בופה"), כפי שהובטח, וארוחות ערב דשנות, קיבלו התובעים ארוחות ספרטניות, שהוגשו להם ישירות לצלחתם, ללא כל אפשרות בחירה.
ט. ט. ביום האחרון לטיול, במקום להגיע לאכסניה בשעה 17:00, כפי שהובטח, על-מנת שהתובעים יוכלו לנוח, לאכול ארוחת ערב ולארוז מזוודותיהם בנחת, לקראת היציאה מהמלון בשעה 23:30 לטיסה ארצה, הם הגיעו לאכסניה המרוחקת רק בשעה 20:00 עייפים ורצוצים, לא הספיקו לנוח ובקושי הספיקו לאכול ארוחת ערב וכבר הוסעו מהאכסניה אל שדה התעופה.
3.
טענות הנתבעת
ואלו הן עיקר טענות הנתבעת:
א. הנתבעת לא התרשלה כלפי התובעים ופעלה במיומנות וביעילות במסגרת תפקידה כסיטונאי תיירות, אשר מזמין שירותים מספקי תיירות שונים.