בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה
|
2504-05-11
12/05/2011
|
בפני השופט:
אלי אנושי
|
- נגד - |
התובע:
מחמד אבו ע'אנם
|
הנתבע:
מדינת ישראל
|
|
החלטה
לפני בקשה לביטול פסילה מנהלית של רישיון נהיגתו של המבקש אשר הוטלה על יד ק.המשטרה בשל חשד לאי עצירת הרכב לפני מסילת ברזל והמשך נסיעה כאשר ניתן אות אזהרה על התקרבות רכבת ועדשה אדומה מהבהבת.
בית המשפט בבואו לשאול אם לקיים את הפסילה המנהלית של ק.המשטרה בודק אם יש ראיות לכאורה ואם כן עליו לשאול את עצמו אם בהתחשב בנסיבות העבירה ועברו התעבורתי של הנהג הוא עלול להוות סכנה לציבור.
לאחר ששקלתי את מכלול טיעוני הצדדים, טיבו של הדיון המקדמי, והשיקולים אשר בית המשפט אמור לבחון בשלב זה, הריני קובע כדלקמן:
מעיון בחומר החקירה עולה כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של המבקש.
השוטר ציין כי עמד סטטית במפגש הרכבת, הבחין תוך כדי עין רצוף במחסום הרכבת ובאור המהבהב, הבחין ברכב ובו המבקש שנוסע בשכונת הרכבת בלוד מתקרב למפגש וממשיך בנסיעה רצופה ולא עוצר גם כאשר נשמעו פעמונים והיה אור אדום מהבהב, הנהג חצה את המפגש בצידו השני, לאחר מכן השוטר עצר את הנהג, הסביר את העבירה ורשם את הדוח הזמנה לדין.
ב"כ המבקש, העלתה טענות כאמור בפרוטוקול מעל לעניין נסיבות העבירה, מיקום ביצוע העבירה, וטענות נוספות לגבי תיאור העבירה על ידי השוטר, אך אציין כי טענות אלו נכבדות ככל שיהיו הינם טענות אשר מן הראוי שיתבררו לגופו של עניין היה וימצא המבקש כי ראוי לכפור באשמתו לאחר הקראה.
בשלב זה הנני קובע ללא היסוס שקיימות ראיות לכאורה.
לעניין המסוכנות, אין ספק שהעבירה הינה עבירה מסוכנת ביותר ומסכנת חיים כפי שנמצאנו למדים מתאונות רכבת וכלי רכב שאירעו בחודשים האחרונים.
מעבר לכך, מדובר בנהג אשר נוהג משנת 2002 לחובתו 15 הרשעות קודמות מהן חמורות.
אשר על כן בית המשפט קובע כי מדובר בנהג מסוכן.
האזנתי בכובד ראש לנסיבותיו האישיות כפי שצוינו בבקשה, אולם לא מצאתי לנכון להיעתר לבקשה גם מששקלתי את העובדה כי המבקש נשוי, אב לשני ילדים, פרנסת המשפחה מוטלת על כתפיו וכן קיים חשש ממשי כי יאבד מקום עבודתו.
בית המשפט מודע לעובדה כי הפסילה אינה מקדמה על חשבון העונש אלא חלק מ"המלחמה" כנגד ריבוי עבירות התנועה ותאונות הדרכים ומיועד להרחיק נהגים מסוכנים מהכביש לתקופה הקצובה שנקבעה בחוק וזאת להגן על משתמשי הדרך וגם על הנהגים עצמם – כי אין ספק שאי ציות לכאורי לחוק במפגש רכבת עלול לגרום לסיכון חיים.
במצב עניינים זה יש להעדיף את האינטרס הציבורי ולהעניק רק משקל מועט לנסיבותיו האישיות של הנהג כאשר כל נהג ונסיבותיו האישיות.
בנסיבות אלו, כאשר ניתן לקבוע כי יש ראיות לכאורה והנהג עלול להוות סכנה לציבור, הרי אין מקום להתערב בשיקול דעתו הנכון של ק.המשטרה.
סוף דבר, הריני דוחה את הבקשה.
חומר החקירה מוחזר לידי ב"כ המשיבה.
זכות ערר כחוק.
ניתנה והודעה היום ח' אייר תשע"א, 12/05/2011 במעמד הנוכחים.
אלי אנושי, שופט