אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שתי אמהות - החלטה בעניין צו הורות פסיקתי

שתי אמהות - החלטה בעניין צו הורות פסיקתי

תאריך פרסום : 10/12/2020 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה באר שבע
8558-02-20
09/08/2020
בפני השופטת:
סגנית הנשיא רותם קודלר עיאש

- נגד -
המבקשות:
1. פלונית
2. אלמונית

עו"ד יעל ליכטנשטיין
המשיבה:
משרד הרווחה - לשכה משפטית ירושלים
עו"ד גילי קליימן
פסק דין

 

שתי המבקשות, בנות זוג המנהלות קשר עמוק ותומך כמפורט בבקשה מאז שנת 2013, מתגוררות על פי האמור בתצהירן תחת אותה קורת גג החל משנת 2015, בחרו להרחיב את התא המשפחתי שלהן כאשר המבקשת 2 ילדה באמצעות תרומת זרע את שני התאומים ביום x.x.2016.

 

בהמשך להתפתחות התא המשפחתי, ילדה המבקשת 2 לאחר הריון נוסף שנהרה כתוצאה מתרומת זרע של אותו תורם זרע של הבנים ומתרומת ביצית של המבקשת 1 , את הקטינה Y וזאת ביום x.x.2019.

 

המבקשות עתרו בשלוש תובענות שונות, בחודש פברואר 2020 למתן צו הורות פסיקתי ביחס לכל אחד מהקטינים.

 

במסגרת התובענה שבכותרת, עותרות למתן צו הורות פסיקתי ביחס לקטין X.

 

ב"כ היועמ"ש מתנגד למתן צו הורות פסיקתי ביחס למבקשת 1 בכל הנוגע לקטין X.

 

מובהר כי מאז פתיחת ההליך ועד היום ניתנו החלטות ביהמ"ש בעניין עמדת ב"כ היועמ"ש כי יש לערוך תסקיר בעניינן של האמהות טרם יגבש עמדתו בעניין הבקשה, ראה החלטות ביהמ"ש מיום 19.7.2020 וכן מיום 3.8.2020 עליהן לא הוגש ערעור ע"י ב"כ היועמ"ש.

 

מובהר כי במסגרת תלה"מ 7447-02-20 במסגרתו עותרות המבקשות ליתן צו הורות פסיקתי ביחס לקטינה Y, הביע ב"כ היועמ"ש הסכמתו כי יינתן צו הורות פסיקתי.

 

בנסיבות העניין, שעה שיש בעצם הסכמתו של ב"כ היועמ"ש ליתן צו הורות פסיקתי ביחס לקטינה Y אשר נולדה בחודש אפריל 2019 והשתלבותה בתא המשפחתי מהווה כשלעצמה שיקוף של קיומו של התא המשפחתי, של קיומה של הורות תקינה ושוטפת של המבקשת מס' 1 כלפי Y וכלפי התאומים , לא ניתן לקבל את עמדתו של ב"כ היועמ"ש, שהיא פורמלית ודווקנית ואינה מתיישבת עם ההגיון שלו עצמו, שעה שמסכים שהתא המשפחתי הוא תא מתפקד ותקין שעומד בתנאים לקבל את הסכמת ב"כ היועמ"ש ביחס למתן צו הורות פסיקתי בכל הנוגע לY.

 

המשפחה עצמה כוללת שתי אמהות ושלושה ילדים ואין לי אלא לקבל את האמור בתצהירן, אשר לא נסתר בכל הנוגע לעובדות המתוארות ולפיהן שתי האמהות פועלות יחד כזוג הורים לכל דבר ועניין, מטפלות בשלושת ילדיהן, מטפחות אותם ודואגות להם.

 

עמדתן וגרסתן זו נתמכת בעצם ההסכמה של ב"כ היועמ"ש כי יינתן צו הורות פסיקתי ביחס לקטינה Y, היום בת שנה וארבעה חודשים, אשר הצטרפה לתא המשפחתי של שתי אמהותיה ושני אחיה.

 

אשר על כן, אני מוצאת כי מתמלאים התנאים ליתן צו הורות פסיקתי ביחס לקטין X.

 

צו פורמלי יוגש ע"י ב"כ המבקשות לחתימתי וזאת בתוך 7 ימים.

 

בכך מסתיים בירור התובענה והמזכירות תסגור את התיק.

<#3#>

 

ניתנה והודעה היום י"ט אב תש"פ, 09/08/2020 במעמד הנוכחים.

 

רותם קודלר עיאש, שופטת, סגנית הנשיא

 

הוקלד על ידי אלונה קצ'קה

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ