אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלימלך נ' ש. כהן הנדסה בע"מ

אלימלך נ' ש. כהן הנדסה בע"מ

תאריך פרסום : 26/11/2019 | גרסת הדפסה

סע"ש
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
9000-10-17
29/08/2019
בפני השופטת:
רחל גרוס

- נגד -
התובע:
פרוספר אלימלך
עו"ד ינון פריד
הנתבעים:
1. ש. כהן הנדסה בע"מ
2. שאול כהן

עו"ד אסף סיידה
פסק דין

 

נציג ציבור (עובדים) מר אפרים ויגדר

נציג ציבור (מעסיקים) מר חיים נוסן הנגבי

 

1.לפנינו תביעת התובע לתשלום הפרשי שכר עבודה, פדיון חופשה, דמי הבראה, הפרשות לפנסיה ופיצויי פיטורים בגין התפטרות בדין מפוטר; כמו כן, עותר התובע לתשלום פיצוי בגין אי מסירת תלושי שכר כדין, פיצוי בגין הלנת שכר מינימום ופיצוי בגין נזק לא ממוני ועגמת נפש.

 

העובדת אשר אינן שנויות במחלוקת

 

2.הנתבעת 1, חברת ש. כהן הנדסה בע"מ (להלן: "הנתבעת 1"), הינה חברה העוסקת בתחום הבניה והפיתוח.

 

3.הנתבע 2, מר שאול כהן (להלן: "הנתבע 2") הינו בעל המניות היחיד והמנהל של הנתבעת 1, בעל הסמכה לביצוע עבודות בניה ופיתוח.

 

4.בין התובע, מר פרוספסר אלימלך (להלן: "התובע"), לבין הנתבע 2 קיים קשר משפחתי; התובע הינו אחיה של גרושתו של הנתבע 2.

 

5.ביום 26.6.14 זכתה הנתבעת 1 במכרז קבלנות לביצוע עבודות עבור עיריית אשדוד בבית ספר חורב ברחוב ברנר באשדוד (להלן: "הפרוייקט").

 

6.עיריית אשדוד אישרה את ביצוע המכרז לבניית בית הספר ביום 30.3.15. במועד זה (30.3.15), הוציאה עיריית אשדוד צו תחילת עבודה.

 

7.בזמנים הרלוונטיים לתביעה, התובע עבד בתפקיד נהג חלוקה בחברת ג. עופר ייצור ושיווק בשר (להלן: "חברת ג' עופר").

 

טענות הצדדים

 

8.עיקר טענות התובע

 

בחודש פברואר 2015 הנתבע 2 פנה אל התובע וביקש ממנו לעבוד אצלו כמנהל עבודה בפרוייקט והתובע הסכים. בהתאם להסכמת הצדדים, התובע עבד אצל הנתבעים החל מחודש פברואר 2015 ועד לחודש יוני 2016; בימים ראשון עד חמישי התובע עבד בשעות הבוקר כנהג חלוקה בחברת ג' עופר והחל מהשעה 12:00 עד השעה 18:00 עבד אצל הנתבעים. כמו כן, התובע עבד אצל הנתבעים בימי שישי מהשעה 7:00 עד השעה 14:30.

 

עקב יחסי הקרבה המשפחתית בין התובע לנתבע 2, הצדדים לא סיכמו ביניהם מה יהיה שכר העבודה של התובע. הנתבע 2 הבטיח לתובע כי שכרו יהיה הוגן ובינתיים ישלם לו על חשבון שכר העבודה סכום של 2,500 ₪ לחודש. בהתאם, במהלך תקופת העבודה, הנתבעת 1 שילמה לתובע על חשבון שכר העבודה סכום של 2,500 ₪ לחודש ובסה"כ סכום של 30,400 ₪.

 

הנתבעים לא הנפיקו עבור התובע תלושי שכר במהלך כל תקופת העבודה.

 

לאחר כ-17 חודשי עבודה, הנתבעים הודיעו לתובע כי יהיה עליו להסתפק בשכר ששולם לו על חשבון שכר העבודה (כ-2,500 ₪ לחודש). בשלב מאוחר יותר, הנתבע 2 הסכים לשלם לתובע שכר בסכום של 50 ₪ (ברוטו) לשעה, אך בין הצדדים נתגלעה מחלוקת ביחס למספר שעות העבודה בפועל. בנסיבות הענין, משהתובע הבין כי הנתבע 2 אינו מכיר בזכותו לשכר הוגן וסביר ואינו מתכוון לשלם לו את שכרו הבסיסי ביותר, התובע התפטר מהעבודה.

 

על רקע האמור, התובע עותר לתשלום הפרשי שכר עבודה, לפי ערך שעה בסכום של 50 ₪ (ברוטו). עוד עותר התובע לתשלום פדיון חופשה, דמי הבראה ופיצוי בגין העדר הפרשה לפנסיה.

 

כמו כן, עותר התובע לתשלום פיצויי פיטורים בגין התפטרות בדין מפוטר; שכן, לטענתו, לא ניתן היה לבקש ממנו להמשיך לעבוד אצל הנתבעים, אשר לא שילמו לו שכר וזכויות סוציאליות כדין ולא הנפיקו עבורו תלושי שכר.

 

בנוסף, עותר התובע לתשלום פיצוי בגין אי הנפקת תלושי שכר, פיצויים מוגדלים בגין הלנת שכר מינימום ופיצויים בגין נזק לא ממוני ועגמת נפש.

 

התובע מודה בסיכומיו כי הוא נטל מהנתבע 2 באופן אישי הלוואה כספית בסכום של 51,900 ₪ לצורך רכישת רכב. התובע פרע את ההלוואה רק בחלקה (21,100 ₪- בתשלומים חודשיים של 1,600 ₪) והתובע נותר חב לנתבע 2 סכום של 30,800 ₪. בנסיבות הענין, התובע מבקש לקזז מכל סכום שייפסק לטובתו, ככל שייפסק כנגד הנתבע 2, סכום של 30,800 ₪.

 

9.עיקר טענות הנתבעים

 

התובע לא הועסק בפרוייקט כלל. התובע מעולם לא עסק בעבודות בנייה ופיתוח, לא ניהל ולא ביצע כל פרוייקט, כך שלא ברורה טענתו כי הנתבעים ביקשו להעסיקו כעובד בניין. בתקופה הרלוונטית לתביעה, התובע עבד כנהג חלוקה בחברת ג' עופר, במשרה מלאה, משעות הבוקר המוקדמות עד לשעות הערב.

התובע נהג להגיע לעיתים לבקר את הנתבע 2 בפרוייקט, בשעות המאוחרות של היום, ומשם שאב את טענותיו ביחס לעבודה בפרוייקט. הסכומים של 2,500 ₪ אשר הועברו לתובע בזמנים שונים על ידי הנתבעת 1, לא נועדו עבור שכר עבודה אלא הועברו לתובע כהלוואה. גם בחודש בו התובע שהה בחופשה בתאילנד, הנתבעת 1 העבירה לו הלוואה בסכום של 2,500 ₪ .

 

צו התחלת העבודה בפרוייקט ניתן ביום 30.3.15, כך שהתובע לא יכל להתחיל לעבוד בפרוייקט בחודש פברואר 2015. זאת ועוד, בסוף חודש דצמבר 2015 הודע לנתבעת 1 כי אין היתר בנייה לפרוייקט והעבודות בפרוייקט הופסקו; רק עבודות אשר לא הצריכו היתר בניה בוצעו באותה תקופה, רובם על ידי קבלני משנה, כך שהתובע לא יכל לעבוד לאחר חודש דצמבר 2015.

 

אשר לטענה כי התובע הועסק על ידי הנתבע 2, הנתבע 2 הינו עובד שכיר של הנתבעת 1 ועל כן, לא יכול להיות המעסיק של התובע.

 

הנתבעים מוסיפים וטוענים, כי התובע הגיש את התביעה רק בחודש אוקטובר 2017, לאחר שהנתבע 2 הגיש נגדו תביעה בבית המשפט השלום להחזר הלוואה שניתנה לו על ידי הנתבע 2 עבור רכישת רכב ולתשלום דמי שכירות בגין אכסון ציוד במחסני הנתבעת; מטרת התביעה דנן הינה להתחמק מחוב שחייב התובע לנתבעים.

 

לאור האמור, טוענים הנתבעים, כי בהעדר יחסי עבודה בין התובע לבין הנתבעים, יש לדחות את התביעה.

למעלה מהצורך, הנתבעים מוסיפים וטוענים, כי ה"שכר הראוי" בנתבעת 1 אינו עומד ע"ס 50 ₪ לשעת עבודה. כמו כן, התובע כלל בתביעתו תביעה לתשלום שכר עבודה עבור ימים בהם לא יכול להיות שהתייצב לעבודה, כגון יום בו ביצע עבודות מזדמנות אצל ביתו של הנתבע 2, וימים בהם ביצע עבודות תיקון צנרת בביתו ביחד עם הנתבע 2 .

 

דיון והכרעה

 

א.האם התובע עבד בפרוייקט?

 

10.נקדים אחרית לראשית ונציין, כי לאחר שעיינו בכל החומר שבתיק ושמענו את עדויות הצדדים, שוכנענו, כי התובע עבד בפרוייקט ויש לראותו בגדר "עובד".

 

11.בפתח הדברים נציין, כי עדות התובע ביחס לביצוע העבודה בפרוייקט היתה עדות עקבית, סדורה ומהימנה ואף נתמכה בראיות חיצוניות. מאידך, עדות הנתבע 2 בעניין זה לקתה בסתירות רבות ומהותיות ואף לא עלתה בקנה אחד עם עדות אחד העדים מטעמו, ועם מסמכים שונים שהוגשו לתיק, כפי שיפורט להלן.

 

12.התובע הצהיר בתצהיר עדותו הראשית כי בחודש פברואר 2015, הנתבע 2 פנה אליו וביקש ממנו לעבוד אצלו כמנהל עבודה, התובע נתן את הסכמתו והחל לעבוד בפרויקט כבר בחודש פברואר 2015. התובע חזר על גרסה זו בעדותו בבית הדין ועדותו לא נסתרה. התובע הוסיף והבהיר בעדותו כי לפני שהתחיל לעבוד בפרויקט, הוא עבד בחברת "מטרו" ממנה התפטר והחל לדרוש עבודה בשירות התעסוקה. התובע הסביר כי במהלך התקופה בה דרש עבודה בשירות התעסוקה (בחודש ינואר 2015), הוא החל לעזור לנתבע 2 בעבודה, ואז הנתבע 2 הציע לו להתחיל לעבוד איתו בפועל, ומחודש פברואר 2015 הוא החל לעבוד בפרוייקט.

 

13.לא נעלמה מעינינו טענת הנתבעים שלפיה צו תחילת העבודה בפרויקט ניתן רק ביום 30.3.15; ואולם, התובע הסביר בעדותו כי על אף שצו תחילת העבודה ניתן רק ביום 30.3.15, העבודות בפרוייקט החלו עם קבלת המפתח לאתר, קודם ליום 30.3.15:

 

"ת....באותו זמן קיבלת את מפתח האתר, ולאחר מכן, למחרת ראינו את האתר ואז תכננו מה לעשות ואיך ליישר את האתר, כי היתה שם ערימה של חול וברזלים. למחרת, התחלנו לעבוד, אתה הבאת את הבובקט והתחלנו וליישר את המקום – כל זה היה לפני ה- 30 למרץ 2015...

ש.מתי התחלנו לחפור?

ת.לפני 31.3.15. היה לך את המפתח ביד ולכן עשינו את כל ההכנות האלה לפני. זה שקיבלת צו התחלת עבודה יותר מאוחר זה לא קשור כי התחלת לעבוד קודם כי היה לך מפתחות".

 

14.אמנם, בהתאם ליומן העבודה (נ/1), עבודות החפירה ופינוי הפסולת החלו רק ביום 31.3.15; עם זאת, כאמור, התובע הסביר בעדותו אילו עבודות בוצעו בפרוייקט בטרם ניתן צו תחילת העבודה. עדותו של התובע שלפיה העבודה באתר החלה לפני יום 31.3.15, הייתה עדות עקבית, סדורה וברורה. מעדות התובע ומהפרטים שמסר במהלכה, התרשמנו, כי התובע גילה בקיאות רבה שאינה מאפיינת את מי שרק "ביקר" באתר ולא עבד בו בפועל; מעדות התובע עלה כי הוא הגיע עם הנתבע 2 לישיבה בעירייה בעניין הפרוייקט; התובע ידע להסביר אילו עבודות בוצעו באתר בחודש פברואר 2015; כך, התובע הסביר כי מיד עם קבלת המפתח לאתר, התובע והנתבע 2 הלכו לאתר ותכננו כיצד ליישר את השטח וכבר למחרת היום, הנתבע 2 הביא בובקט והם החלו ליישר את השטח. התובע הוסיף וציין כי השניים הביאו צינור פלסטיק לביוב, וכי בהמשך הייתה טעות בעבודה היות ולא כתבו איפה שמו את הצינור. הנתבע 2 לא סתר את גרסת התובע ולא טען כי מדובר בפרטים לא נכונים. העובדה שהתובע הכיר את פרטי העבודות שבוצעו בתחילת ביצוע הפרויקט, כאשר הנתבעים עומדים על כך שהתובע לא עבד בפרוייקט כלל, יש בה כדי לחזק את מהימנות גרסתו של התובע שלפיה העבודות בפרוייקט החלו כבר בחודש פברואר 2015.

 

15.גרסת התובע לעניין עבודתו בפרוייקט נתמכה גם בראיות חיצוניות, בין היתר, כדלקמן:

 

  • התובע צירף לתצהירו תמונות בהם ניתן לראות את התובע עובד בפרוייקט. כמו כן, במסגרת הדיון שהתקיים ביום 17.4.19 הוגשו תמונות (סומנו נ/4) שצולמו על ידי מר פישל ולדימיר, מפקח העבודה מטעם עיריית אשדוד (להלן: "מר פישל"). נדגיש, כי עיון בתמונות מלמד כי אין המדובר במי שבא "לבקר" את הנתבע 2 בפרוייקט ו"לשתות איתו קפה במשרד". בתמונות ניתן לראות כי התובע שהה באתר העבודה עצמו, כשהוא עובד ומחזיק כלי עבודה בידיו ומטפס על פיגומים, כאשר בסביבתו מבוצעות עבודות ויחד עימו נמצאים בחלק מהתמונות גם עובדים נוספים.

    ויודגש, הנתבע 2 אישר בחקירתו הנגדית כי התמונות שסומנו נ/4, הן תמונות מהפרוייקט וכי הוא מזהה את התובע בכל התמונות.

    לא מצאנו לקבל את טענת הנתבעים שלפיה לא ברור מי צילם את התמונות שצורפו לתצהיר התובע ומתי צולמו ומדוע התובע לא לבוש בהתאם לתקנות הבטיחות. הצהרת התובע בעניין זה בעדותו הראשית הייתה ברורה וחד משמעית והיא לא נסתרה על ידי הנתבע 2 במהלך חקירתו הנגדית. יש לציין, כי גם העובדים הנוספים המצולמים בתמונות אינם לבושים לכאורה בהתאם לתקנות הבטיחות ואין באמור כדי לשלול ביצוע עבודה בפועל.

     

  • גם מהמסרונים שצירף התובע כנספח ד' לתצהירו עולה, כי התובע עבד בפועל בפרוייקט. כך, התובע פונה לנתבע 2 ומבקש לקבל את המפתח של המחסן; ביום 1.5.15 (יום שישי) בשעה 7:01, התובע מודיע לנתבע 2 כי הוא נמצא באתר ושואל את הנתבע 2 איפה הוא; ביום שבת, בתאריך 20.6.15, בשעה 8:56, התובע שולח לנתבע 2 תמונה של הבטון הרטוב והנתבע 2 משיב לו "משוגע"; בתאריך 20.7.15 בשעה 7:00, התובע כותב לנתבע 2 שלא ישכח להביא לפועלים חוט שזור ומסמרים 10 וכי הוא עצמו היה באתר ונתן לפועלים את הפטישון; ביום 27.7.15 בשעה 6:41, התובע כותב לנתבע 2 שהיה באתר "עד עכשיו", שהעובדים עדיין לא הגיעו, וכי הוא פתח את המנעול של המחסן וסגר את הדלת ללא מנעול כי היה צריך ללכת לעבודה והנתבע 2 משיב לו שהוא בדרך; ביום 3.1.16 בשעה 13:03, התובע מודיע לנתבע 2 כי "שאול פישר ועוד שניים מהמנהלים נמצאים פה"; ביום 6.1.16 בשעה 16:55, התובע שולח לנתבע 2 מספר טלפון של מר דוד גולדשטיין מפיקוד העורף באשדוד; ביום 3.3.16 התובע פונה אל הנתבע 2 ושואל אותו האם עובדים למחרת היום והנתבע 2 משיב ש"כן".

     

  • הנתבעת 1 הפקידה לזכות התובע במועדים שונים (18.8.15, 16.10.15, 16.11.15, 17.12.15, 13.1.16, 18.2.16, 21.3.16, 15.4.16) סכום של 2,500 ₪ וביום 16.5.16 סכום של 1,000 ₪.

     

    ערים אנו לטענת הנתבעים שלפיה הסכומים החודשיים שהועברו לתובע על ידי הנתבעת 1 היו כספי הלוואה ולא תשלום בגין עבודה שביצע; ואולם, לא מצאנו לקבל טענה זו:

     

    ראשית, על אף שמדובר בחברה בע"מ, המחוייבת בניהול ספרים כדין, התשלומים לתובע לא דווחו ברישומי החברה כ"הלוואה", אלא כתשלום לספקים. אין חולק כי התובע לא סיפק לנתבעת 1 סחורה כלשהי.

     

    שנית, על אף שהנתבע 2 הגיש לבית המשפט השלום תביעה כנגד התובע במסגרתה עתר לחיוב התובע בהשבת כספי הלוואה שנתן לתובע עבור רכישת רכב (הלוואה בה התובע הודה) ולתשלום דמי שכירות בגין אחסון ציוד של התובע במחסני הנתבעת 1, הנתבע 2 לא כלל בתביעה האמורה, תביעה להשבת התשלומים החודשיים בסכום של 2,500 ₪ אשר הועברו לתובע על ידי הנתבעת 1. המסקנה המתבקשת מהאמור הינה, כי אין המדובר בכספי הלוואה שלא הושבו לנתבעת 1. לא נעלמה מעיננו טענת הנתבע 2 שלפיה הוא לא עתר להשבת כספי ההלוואה שנתנה הנתבעת 1 לתובע, היות והתביעה בבית המשפט השלום הוגשה על ידו באופן אישי ולא על ידי הנתבעת 1 וכי כספי ההלוואה ניתנו לתובע על ידי הנתבעת 1 ולא על ידו. עם זאת, אין בידינו לקבל טענה זו שכן, הנתבע 2 כלל בתביעה סעד של תשלום דמי שכירות עבור אחסון הציוד של התובע במחסני הנתבעת 1. ככל שהסיבה לאי הכללת רכיב ההלוואה הנטענת בתביעה בבית המשפט השלום הינו העובדה כי ההלוואה ניתנה על ידי הנתבעת 1 ולא על ידי הנתבע 2, מדוע הנתבע 2 תבע לעצמו את דמי השכירות המגיעים לטענתו לנתבעת 1? יתירה מכך, הנתבע 2 טען שבפועל ההלוואה ניתנה לתובע על ידו, שכן נוכח העדר חשבונית, הסכום קוזז לטענתו מהשכר המגיע לו מהנתבעת 1.

     

    שלישית, טענת הנתבעים שלפיה הסכום ששולם לתובע לא שולם כשכר עבודה, אינה עולה בקנה אחד עם הנטען בסעיף 46 לתצהיר הנתבע 2, בו הנתבעים מודים, למעשה, כי התובע קיבל שכר ללא תלוש משכורת: "הגשת התביעה יש בה חוסר תום לב מובהק, מצד אחד התאים לתובע לקבל שכר ללא תלוש משכורת ומצד שני לא לדווח לרשויות או למעבידו ג. עופר על עבודתו" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    רביעית, טענת הנתבע 2 שלפיה מדובר בפועל בהלוואה שהוא נתן לנתבע 2 וכי ההלוואה בוצעה בפועל מחשבון הנתבעת 1 היות והייתה לו אפשרות להעביר הלוואה טלפונית רק דרך הנתבעת 1 לא הוכחה, ודינה להידחות. לא הובא טעם כלשהו מדוע הנתבע 2 לא יכל לבצע את ההעברה מחשבונו הפרטי. יתירה מכך, לא הייתה כל חובה כי העברת התשלום תבוצע בהוראה טלפונית; ומכל מקום, אין חולק כי חוסר היכולת לבצע העברה טלפונית מחשבון הבנק האישי של הנתבע 2, אינו מהווה טעם לעירוב נכסים/ כספים ולמתן הלוואות אישיות מהנתבע 2 לצד ג' מחשבונה של הנתבעת 1.

     

    חמישית, עדותו של הנתבע 2 שלפיה ההלוואה בסכום של 1,000 ₪ ניתנה לתובע באופן אישי על ידו, כאשר התובע דפק על דלת ביתו בחודש מאי או יוני 2016, עומדת בסתירה למסמכי הבנק שצורפו לכתב התביעה של התובע ומעידים כי מדובר בהעברה בנקאית שבוצעה על ידי הנתבעת 1. אין בידנו לקבל את ניסיונו של הנתבע 2 לתרץ את הסתירה שבגרסאותיו ולטעון כאילו היו שתי הלוואות בסכום של 1,000 ₪. ככל שהיו שתי הלוואות, הרי שהדבר היה צריך למצוא ביטוי בתצהיר הנתבע 2.

     

    ערים אנו לטענה כי הנתבעת 1 החלה להפקיד לתובע כספים בחשבון הבנק רק בחודש אוגוסט 2015, בעוד התובע טוען כי החל לעבוד כבר בחודש פברואר 2015. עם זאת, לא מצאנו בטענה האמורה כדי לשלול את העובדה כי הכספים שהעבירה הנתבעת 1 לתובע בשלבים מאוחרים לתחילת העבודה היו בגין ביצוע עבודה. לעניין זה, מקובלת עלינו טענת התובע כי לנוכח היחסים הקרובים שהיו בין התובע לבין הנתבע 2, הצדדים לא הסכימו ביניהם על גובה השכר בתחילת העבודה והתובע אף "ויתר" על תשלום השכר במועד, תוך שסמך על כך שבסופו של דבר ישולם לו שכר הוגן עבור עבודתו.

     

    לאור כל האמור לעיל, מקובלת עלינו טענת התובע שלפיה הסכומים שהועברו לו על ידי הנתבעת 1 היו עבור העבודה שביצע בפרוייקט ולא כהלוואה ממי מהנתבעים. 

     

    16.לאמור לעיל יש להוסיף, כי גרסתו של התובע שלפיה עבד בפרוייקט נתמכה הן על ידי עדי התובע, מר פישל ומר בוריס ויניקוב, מנהל מחלקת ביצוע מבני ציבור בעיריית אשדוד (להלן: "מר בוריס") וכן על ידי העד מטעם הנתבעים, מר אסף אלימלך (להלן: "מר אסף").

     

    17.מר פישל העיד כי בתוקף תפקידו כמפקח הפרוייקט, הוא ביקר בפרוייקט מידי יום וכי ראה את התובע מבצע בפרוייקט עבודות שונות:

     

    "ש.אתה מכיר את התובע , פרוספר אלימלך, שיושב כאן?

    ת.אני מכיר אותו בתור פרוספר, לא יודע מה שם המשפחה.

    ש.האם הוא קשור לפרויקט הזה של ביה"ס חורב? היה לו איזשהו קשר לפרויקט לפי מה שאתה ראית?

    ת.כן ראיתי אותו בעבודות שונות שהוא עשה יחד עם שאול.

    ש.כמה אנשים עובדים היו שם בפרויקט?

    ת.תלוי, היו 3 או 4, לפעמים פחות ולפעמים יותר ולפעמים לא היו בכלל.

    ש.את מי ראית יותר בפרויקט, את שאול כהן או את פרוספר?

    ת.לא יכול לומר, שאול היה שם, איך אומרים, הוא היה הקבלן, לא יכול להגיד כמה שעות היה שאול וכמה שעות היה פרוספר אבל נראה לי ששאול היה קצת יותר" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    וכן:

     

    "ראיתי אותו עובד בפירוקים, שבירות בטונים, עבודות טייח, הכנת חומר לשאול, טיט, כל מיני דברים שם".

    "ראיתי אותו הרבה פעמים שם, אבל לא זוכר שעות וימים".

     

    מר פישל אף הבהיר לשאלת בית הדין כי זכור לו שהיו מקרים שהעביר מסרים לנתבע 2 באמצעות התובע.

     

    18.לא מצאנו לקבל את טענת הנתבעים שלפיה עדותו של מר פישל הייתה עדות מגמתית שנועדה להתנקם בנתבע 2 על רקע המחלוקות הקיימות בינו לבין העירייה. התרשמנו, כי עדותו של מר פישל היתה עדות מהימנה ושיקפה את מצב הדברים שהיה בפועל. יש לציין, כי מר פישל העיד בניגוד לגרסת התובע כי "נראה לו" שהנתבע 2 היה בשטח העבודה "קצת יותר" מהתובע. כמו כן, מר פישל העיד כי הוא לא זוכר האם התובע היה בשטח בעת ביצוע עבודות השלד. מהאמור עולה, כי מר פישל לא ניסה להתאים את טענותיו לטענות התובע.

     

    יתירה מכך, על אף שהנתבע 2 העיד כי מר פישל שיקר וכי הוא ומר בוריס "מעולם לא היו בפרויקט. לא נכנסו לפרויקט", עד הנתבעים, מר אסף, אישר בעדותו כי במסגרת עבודתו בפרוייקט ראה את מר פישל בשטח.

     

    19.גם מר בוריס העיד כי היה מבקר באתר "כל שבוע עד עשרה ימים" בימים לא קבועים ובשעות לא קבועות, וכי בביקוריו באתר ראה במקום את התובע:

     

    "ש.מה ואת מי ראית כשהיית מגיע?

    ת.ראיתי פועלים שעבדו וכשלא עבדו לא ראיתי אף אחד שעבד.

    ש.מהאנשים שנמצאים כאן באולם, אתה מזהה מישהו שהיה בפרויקט או שעבד בפרויקט?

    ת.הקבלן שאול כהן ומי שעבד באתר מר פרוספר אלימלך.

    ש.כמה פעמים ראית את התובע באתר?

    ת.הרבה פעמים, לא ספרתי" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    מר בוריס הסביר בחקירתו הנגדית כי הוא מכיר את שמו של התובע, היות ושוחח איתו בעת ביקוריו באתר. כאשר נשאל הכיצד מכל העובדים הוא מכיר דווקא את התובע, השיב:

     

    "כי הרבה פעמים שהייתי באתר, גם כשאתה היית שם וגם כשאתה לא היית שם, היית הרבה פעמים יחד איתו, אכלת ושתית ביחד איתו, שאלתם ביחד שאלות בקשר לביצוע הפרויקט, ולכן אני מכיר את התובע".

     

    20.התרשמנו כי עדותו של מר בוריס הייתה עדות עקבית ומהימנה. גם הנתבע 2 העיר במהלך עדותו של מר בוריס: "דווקא העד הזה ענה בכנות" . מר בוריס לא ניסה להתאים את גרסתו לגרסת התובע. כך, מר בוריס העיד כי הוא לא זוכר שראה את התובע באתר בזמן ביצוע עבודות השלד (חרף גרסת התובע כי עבד באתר גם בזמן ביצוע עבודות השלד), אבל כן יכול להעיד על כך שלאחר ביצוע עבודות השלד ראה אותו באתר.

     

    21.אין בידנו לקבל את טענת הנתבעים שלפיה אין לתת אמון בעדותם של מר פישל ומר בוריס מהטעם שהתובע לא היה מעולם בשעות הבוקר בפרוייקט וכי מר פישל ומר בוריס טענו כי ראו את התובע בשעות הבוקר בפרוייקט. ראשית, מהמסרונים שצורפו כנספח ד' לתצהיר התובע ניתן ללמוד שהתובע כן שהה לעיתים בשעות הבוקר באתר (קיימים מסרונים מהשעות 6:41 ו- 7:00). שנית, שני העדים לא העידו באיזו שעה מדויקת ביום פגשו את התובע. כך, מר פישל העיד כי הוא "לא זוכר באיזה שעות, כי אני כל פעם בא בשעה אחרת" וכן "לא זוכר אם זה היה בבוקר לא שמתי סטופר" ; "לא זוכר. זה יכול להיות בבוקר, בצהריים, אחר הצהריים, כל פעם אני בא בשעה אחרת... לא זוכר שעות וימים... זכור לי שראיתי אותו גם בשעות הבוקר, לא זכור לי כמה שעות, כמה פעמים אבל זכור לי שראיתי אותו". גם מר בוריס לא העיד באיזה שעות מדויקות ראה את התובע. מר בוריס הסביר כי שעות הנוכחות שלו בפרוייקט לא היו קבועות "רוב הדברים בבוקר" (ההדגשה הוספה- ר.ג.) וכי בוקר אצלו מתחיל מהשעה 6:00 (שעות שכאמור בהתאם למסרונים התובע נכח באתר).

     

    22.עד הנתבעים, מר אסף, אישר אף הוא, בניגוד לגרסת הנתבע 2, כי הוא עבד בפועל עם התובע מספר פעמים:

     

    "ש.אני אומר לך שאתה מדי פעם אתה ביצעת עבודות באתר עצמו ואפילו ביחד עם התובע, מה יש לך לומר על זה?

    ת.(הערת בית הדין: העד חושב).

    ש.מה התשובה?

    ת.היו כמה פעמים בודדות.

    ש.כמה זה כמה פעמים?

    ת.(הערת בית הדין: העד חושב).אולי 5 פעמים.

    ש.באיזה שעות?

    ת.זה היה אחרי 12:30 בוודאות. לא לפני.

    ש.טווח של בין 12:30 ל..?

    ת.16:00.

    ש.הפעם הכי מאוחרת היה עד 16:00?

    ת.כן" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    ויודגש, מר אסף טען כי הההסכם שלו עם הנתבע 2 היה לעבודה על חישובי כמויות ו"פה ושם" הוא עבד באתר כאשר הנתבע 2 ביקש ממנו, "אבל לא בצורה ממש פעמים בודדות". באותן הפעמים הבודדות שמר אסף עבד, לטענתו, התובע עבד איתו. הדברים מדברים בעד עצמם.

     

    23.מר אסף אף פירט סוגי עבודות שביצע התובע:

     

    "ש.מה עוד אתה זוכר, איזה עוד עבודות עשית עם התובע, אמרת לנו 5 פעמים?

    ת.פעם אחת היה אהה... היה צריך להרוס קטע קטן של קיר, לא קיר, חומה. חומה של הבית ספר. אההה תכף אני אזכר. היה פעם אחת איסוף של פסולת של ברזל על עגלה של אוטו שהיינו צריכים לפנות. שהתובע התעקש לפנות את זה. תצייני את זה, אני לא הסכמתי כי התפקיד שלי זה לא לבצע עבודות כאלה. זהו".

     

    24.עוד נוסיף, כי מר אסף אף אישר את גרסת התובע לעניין עבודה של הזזת גדר שבוצעה בלילה:

     

    "ש.נכון שפעם אחת עבדתם בלילה, אתה והתובע?

    ת.(הערת בית הדין: העד חושב).לא.

    ש.אני אומר לך שביצעתם עבודה של הזזת גדר, זה מרענן את זכרונך?

    ת.אחד הפעמים הבודדות שעבדתים עם התובע, שזה היה מה שאתה אומר הזזת גדר, אני אישית הלכתי אותו יום מוקדם ולא נשארתי אחרי השעות שאתה אומר. אני לא עבדתי בלילה. לא הסכמתי להישאר. אני לא יודע מי נשאר, מי עבד ומה עשה.

    ש.תגיד לנו מאותו יום מה אתה זוכר?

    ת.מה שאמרת. עשינו ביצוע של הזזת גדר. זהו.

    ש.מי זה עשינו?

    ת.אני, שאול ופרוספר.

    ש.בשלב מסוים אתה הלכת. היית צריך ללכת והלכת באמצע העבודה שלא הסתיימה?

    ת.שאול רצה שאני אשאר אני אמרתי לו שאני לא יכול" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    25.חשוב לציין, כי על אף שמר אסף אישר כי התובע עבד בפועל בפרוייקט (בניגוד לגרסת הנתבעים), התרשמנו כי עדותו של מר אסף הייתה עדות מבולבלת ומהוססת וניכר היה נסיונו של מר אסף להתאים את גרסתו לגרסה הנטענת של הנתבעים. כך למשל, על אף שמר אסף העיד תחילה כי לא היה לו מפתח לאתר (כך שלא יכל להיכנס מבלי שפתחו עבורו את המקום), לאחר שהבין את משמעות תשובתו, שינה והעיד כי הוא נזכר שהנתבע 2 שיכפל לו את המפתח. כמו כן, כאשר נשאל אם זה נכון שהתובע היה מביא אוכל לפועלים השיב "אני לא ראיתי. אני יכול להעיד ששאול היה מביא"; לאחר מכן שינה גרסתו והעיד כי "יכול להיות פעם אחת בודדת שהוא היה בפעמים הבודדות שאמרתי לך שהוא היה...". זאת ועוד, תלושי השכר שהציג מר אסף אינם מתאימים בסכומים להמחאות שצורפו - בתלוש השכר לחודש פברואר 2016 צויין כי השכר נטו לתשלום הינו בסכום של 5,618 ₪, ואילו ההמחאה עבור שכר חודש 2/16 הינה בסכום של 5,000 ₪. כמו כן, על אף שמר אסף טען כי חודש העבודה האחרון שלו בפרוייקט היה בחודש מרץ 2016, צורפה המחאה בסכום של 3,000 ₪ משוכה ליום 1.7.16. לא נעלם מעינינו ניסיונו של הנתבע 2 ליישב את הסתירה במסגרת החקירת החוזרת ולטעון כי מדובר בתשלום עבור עבודות שביצע מר אסף לאחר שסיים את העבודה בפרויקט; ואולם, אין בידינו לקבל טענה זו. ונבהיר, בעדותו של מר אסף בעניין זה ניכר היה בלבול רב. מה גם, ההמחאה שצורפה לתצהיר צורפה כהמחאה המשקפת שכר עבודה בזמן העבודה בפרוייקט (ראו סעיף 4 לתצהירו של מר אסף).

     

    26.גם עדותו של מר מרדכי בן חמו (להלן: "מר בן חמו") אשר הובא לעדות מטעם הנתבעים, לא עשתה עלינו רושם מהימן. מר בן חמו טען בתצהיר עדותו הראשית כי הוא עבד כעובד שכיר מחודש אוגוסט 2015 ועד לחודש מרץ 2016 וביצע עבודות צבע באתר. מר בן חמו הוסיף וציין כי בזמן שהוא עבד בפרוייקט, הוא לא ראה את התובע.

    חרף הצהרתו החד משמעית של מר בן חמו בתצהיר ביחס לתקופת העבודה, כאשר מר בן חמו נשאל ביחס למועד תחילת העבודה בחקירתו הנגדית, מר בן חמו התחמק מלתת תשובה וטען "כל פעם שהוא זקוק לי הוא קרא לי" , בהמשך העיד כי עבד אצל הנתבע 2 כ-3-4 חודשים וכי הוא לא זוכר את התאריכים, אחר כך שינה גרסתו והעיד כי עבד מחודש ספטמבר 2015 עד מרץ 2016, ובהמשך שוב העיד כי הוא אינו זוכר.

    יתירה מכך, בתצהירו המשלים של מר בן חמו, אשר הוגש לאחר שכבר נחקר בחקירה נגדית, לא צורפו תלושי שכר לחודשים ספטמבר 2015 ומרץ 2016 ובניגוד לגרסת מר בן חמו שלפיה סיים לעבוד בחודש מרץ 2016, מדו"ח רואה החשבון של הנתבעת 1 עולה, כי מר בן חמו לא עבד בחודש מרץ 2016 בנתבעת 1 ואולם, כן דווח כעובד בחודשים מאי ויוני 2016.

    עוד נוסיף, כי הסכום שצויין בתלוש השכר של מר בן חמו לחודש דצמבר 2015 היה 5,000 ₪ (נטו), בעוד המחאת השכר לחודש זה היתה בסכום של 4,500 ₪.

     

    שינויי הגרסאות ואי ההתאמות בין הדיווחים השונים, מעלים ספק ביחס לעבודת מר בן חמו בפרוייקט ולא מצאנו לבסס ממצאים עובדתיים כלשהם על בסיס גרסתו ועדותו.

     

    27.עוד נוסיף, כי גרסת הנתבע 2 שלפיה לא קיימת קרבה משפחתית בינו לבין התובע נוכח גירושיו מאחותו של התובע נסתרה בחקירתו הנגדית של מר אסף, שהעיד אף הוא, כי קיימת "קרבה משפחתית" בין התובע לבין הנתבע 2. גם הנתבע 2 עצמו, כינה את אחותו של התובע בחקירתו הנגדית "אשתי" וטען כי "מבחינה חוקית" הוא גרוש מאחותו של התובע. בנסיבות הענין, מקובלת עלינו גרסת התובע שלפיה למרות גירושיו הרשמיים של הנתבע 2 מאחותו של התובע, בעת שהצדדים סיכמו ביניהם כי התובע יעבוד בפרויקט, השניים ראו עצמם כקרובי משפחה והיו ביחסים טובים.

     

    28.גרסת התובע שלפיה לאור יחסי הקרבה המשפחתית בין התובע לבין הנתבע 2, הצדדים לא הסדירו באופן תקין את יחסי העבודה ביניהם ולא הסכימו על גובה השכר והתובע אף לא עמד על תשלום השכר במועד במהלך תקופת העבודה, עולה בקנה אחד גם עם ההתנהלות שמתאר מר אסף, שהינו בן דוד של הנתבע 2, ביחסי העבודה שהתקיימו בינו לבין הנתבעת 1. מר אסף העיד כי הוא לא קיבל מידי חודש את השכר כפי שצויין בתלוש השכר:

     

    "ש.את השכר קיבלת חודש בחודשו?

    ת.מה זה אומר?

    ש.כל חודש קיבלת?

    ת.השיק לא שולם אם הסתיים החודש. אני שואל אם אתה שואל אם השיק שולם בראשון לחודש אחרי החודש הקודם?

    ש.השאלה שלי היתה אם קיבלת את השכר כמו כל עובד שמקבל שכר חודשי מיד בתום החודש או מקסימום עד העשירי לחודש העוקב?

    ת.לא בטוח, כי המשכורת כאילו השיק זה לא שאני בא ומבקש תן לי, אתה מבין? מתי שנוח לו. זה בן דוד שלי ואני סומך עליו . את הכסף הוא משלם" .

     

    וכן:

     

    "כמו שאמרתי לך מהתחלה. התשלום לא שולם כל חודש, אלא מתי שעברה תקופה ואמרתי לו אתה יכול לשלם ואם אתה יכול לשלם, בבקשה תשלם לי. אבל גם מצוין לך שם שזה השלמת עבודות. אני לא זוכר אם זה השלמה של כמה ימים שהיה חסר, צריך לבדוק" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    עדותו של מר אסף אף מלמדת על דרך התנהלות לא תקינה של הנתבע 2 בניהול הנתבעת 1, כאשר מחד, מונפקים תלושי שכר ומאידך, השכר משולם "מתי שנוח" לנתבע 2.

     

    29.לאמור לעיל יש להוסיף, כי במהלך חקירתו הנגדית של מר פישל על ידי הנתבע 2, שאל הנתבע 2 את מר פישל כדלקמן:

     

    "ש.אם אני אומר לך שהעובד הזה התחיל לעבוד בשעה 14:00 הוא עובד במקום אחר ומגיע לעבודה אצלנו רק ב-14:00" (ההדגשה הוספה –ר.ג.).

     

    התרשמנו, כי כאשר הנתבע 2 חקר בחקירה נגדית ושאל שאלותיו כמשיח לפי תומו, מבלי משים לב, הנתבע 2 הודה כי התובע עבד בפועל בפרוייקט. ונוסיף, כאשר בית הדין הפנה לעניין זה במהלך הדיון ושאל "מגיע לעבודה משעה 14:00 עד איזו שעה?" השיב הנתבע 2 "עד שעה 15:00".

     

    30.לאמור לעיל יש להוסיף, כי גם מר גואטה אשר היה מעסיקו של התובע בחברת ג' עופר, העיד כי הוא ידע שבזמן שהתובע עבד אצלו הוא עבד במקום נוסף.

     

    31.עוד נציין, כי אין בידינו לקבל את טענת הנתבעים שלפיה העובדה כי לתובע לא הייתה הסמכה לעבוד בבנין טרם תחילת העבודות בפרויקט, מלמדת כי התובע לא עבד בפרוייקט בפועל. לעניין זה, מקובלת עלינו גרסת התובע שלפיה לא כל עובדי הבניין מוסמכים בפועל לעבודה בבנין.

     

    32.לא מצאנו לקבל את טענת הנתבעים שלפיה העבודות בפרוייקט הופסקו בסוף חודש דצמבר 2015 וכי לא ייתכן כי התובע עבד בפרוייקט לאחר מועד זה. ונבהיר:

     

    ראשית, המסרון ששלח התובע לנתבע 2 ביום 3.3.16 בו הוא שואל את הנתבע 2 אם מחר עובדים והנתבע 2 משיב שכן, מלמד כי התובע עבד גם לאחר חודש דצמבר 2015. גם המסרונים מיום 3.1.16 ומיום 6.1.16 מחזקים את הטענה כי עבודת התובע בפרוייקט בוצעה גם לאחר חודש דצמבר 2015.

     

    שנית, בהתאם לעדותו של מר פישל, על אף שבמהלך תקופת ביצוע הפרוייקט היו הפסקות בבביצוע העבודה, ההפסקות לא היו בשל היעדר היתר בניה והיתה אולי פעם אחת שהעבודות הופסקו ליום או יומיים בלבד בשל היעדר היתר. מר פישל הבהיר, כי הפרוייקט נמשך "משהו עד מאי 2016". בחקירה הנגדית, כאשר הוצגו למר פישל יומני העבודה, מר פישל עיין ביומנים הסביר כי לא עבדו בפרוייקט בימים 30-31.12.15 וביום 1.1.16 ובשבוע הבא, מיום 3.1.16, המשיכו לעבוד:

     

    "ש.על פי היומנים שאתה מילאת, מחודש ינואר 2016 אפילו מדצמבר 2015, לא עובדים. נכון? הנה חתימה שאתה מאשר.

    ת.כן. סוף דצמבר 2015 עד 1.1.2016 לא עבדו. סליחה, לא עבדו 30-31/122015 ו-1.1.2016. אחר כך שבוע הבא המשיכו לעבוד מ-3.1.2016 כן עבדו (מדפדף ביומנים)

    ש.עד מתי אתה רואה שהם עבדו?

    ת.הם עבדו לסירוגין עד מאי, כפי שזכור לי, סוף מאי משהו כזה.

    ש.ב-17.11.2015 עד 20.11.2015 לא עבדו?

    ת.לא עבדו.

    ש.ב-13.1.2016 עד 15.1.2016 לא עבדו?

    ת.לא זוכר" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    שלישית, גם עד הנתבעים, מר אסף, הצהיר בתצהיר עדותו הראשית כי הוא עבד בנתבעת 1 מתחילת חודש דצמבר 2015 ועד לסוף חודש מרץ 2016. מכאן, שהטענה שלא יכול להיות שהתובע עבד באתר לאחר חודש דצמבר 2015 נוכח היעדר היתר בניה, דינה להידחות.

     

    רביעית, מדו"ח רואה החשבון שצורף לתצהירו המשלים של מר בן חמו עולה, כי מר בן חמו דווח כעובד הנתבעת 1 גם בחודשים מאי ויוני 2016 (בניגוד לתצהירו שם נטען כי עבד עד לחודש מרץ 2016- ראו לעיל). משהנתבעת 1 דיווחה על עובדים בפרוייקט כעובדים בחודשים מאי ויוני 2016, הרי אין מקום לטענה כי לא עבדו בפרוייקט מחודש דצמבר 2015 ואילך.

     

    חמישית, גם בהתאם לתצהיר עדותו הראשית של הנתבע 2, העבודות בפרוייקט לא הופסקו לחלוטין החל מחודש דצמבר 2015, ובאתר המשיכו לבצע עבודות אשר לא הצריכו היתר בניה. יש לציין כי גרסת הנתבע 2 בתצהירו שלפיה באתר המשיכו לבצע עבודות אשר לא הצריכו היתר בניה הינה גרסה מתפתחת. בסעיף 39 לכתב ההגנה מטעם הנתבעים נטען כי "מאז חודש דצמבר 2015" אין היתר בניה לפרוייקט והעבודות באתר הופסקו. גם בדיון המוקדם, טען הנתבע 2, כי לא יכול להיות שהתובע עבד בפרוייקט לאחר חודש דצמבר 2015 היות והפרוייקט נעצר. רק בתצהיר העדות הראשית נטען, לראשונה, כי המשיכו להתבצע באתר עבודות, אך רק כאלה שלא דורשות היתר בניה. מכל מקום, אין חולק כי העבודה באתר נמשכה גם לאחר חודש דצמבר 2015.

    כאן המקום לציין, כי במסגרת חקירתו הנגדית של הנתבע 2, הנתבע 2 שוב העיד כי הפרוייקט התנהל מיום 30.3.15 ועד לחודש דצמבר 2015 ורק לאחר שעומת עם העובדה כי טענה זו אינה מתיישבת עם העובדה כי בהתאם למסמכים שהוצגו על ידו, מר בן חמו עבד בפרוייקט עד לחודש יוני 2016 טען כי "הפרויקט עצמו הסתיים בדצמבר 2015 אבל מדצמבר 2015 עד ינואר 2017 הייתי נוכח בשטח. לא ביצענו עבודות במסגרת ההיתר. סה"כ עשינו כל מיני השלמות ודברים קטנים שלא מצריכים היתר".

     

    33.לא נעלמה מעיננו טענת הנתבעים בסיכומיהם שלפיה, העבודה שביצע התובע בפרוייקט, ככל שביצע, לא היתה בגדר מסגרת תעסוקתית מחייבת, אלא בגדר "סיוע" על רקע הקשר הרגשי בין התובע לנתבע 2. אין בידינו לקבל טענה זו, אשר עומדת בסתירה לגרסת הנתבעים בכתב ההגנה ובתצהיר העדות הראשית מטעם הנתבע 2. ונוסיף, הנתבעים טוענים בענין זה טענות עובדתיות סותרות ומתחמקות. כך, נטען כי "העזרה לכאורה שהגיש התובע אם בכלל לנתבע 2 הייתה עזרה חברית מקשר משפחתי שנוצר לפני שנים". לא ניתן לטעון מחד כי התובע "עזר" בפרוייקט כחבר; ומאידך כי ה"עזרה" היא "לכאורה" ו"אם בכלל". ויודגש, הנתבעים הכחישו בכתב הגנתם כי התובע ביצע עבודה בפרוייקט בכלל ולא טענו כי העבודה שביצע היתה בגדר "עזרה". זאת ועוד, לעניין ה"קשר המשפחתי" טען הנתבע 2 בתצהירו, כי התובע וב"כ "משקרים במצח נחושה, אין כל קרבה משפחתית ואני לא גיסו של התובע". עתה, בסיכומים, משנה הנתבע 2 עמדתו וטוען, כי ה"עזרה" שהגיש התובע היתה "עזרה חברית מקשר משפחתי שנוצר לפני שנים" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    34.התרשמנו, כי הטענה בדבר ביצוע עבודה כ"עזרה" החלה להתפתח על ידי הנתבע 2 רק במסגרת חקירותיו הנגדיות את עדי התובע ובשים לב לעובדות שעלו במהלך החקירות בדבר ביצוע עבודה בפועל. בסוף חקירתו של מר בוריס שאל הנתבע 2: "אתה יודע אם הוא היה עובד או שהוא בא לעזור לי?" ומר בוריס השיב "אני ראיתי שהוא היה עובד בשטח". הטענה שהתובע בא רק "לעזור" לנתבע 2 אף אינה עולה בקנה אחד עם עדות הנתבע 2 שלפיה הוא אף פעם לא ראה את התובע מבצע עבודה באתר, לא נתן לתובע הוראה לבצע עבודה ולא ביקש ממנו לבצע עבורו שום עבודה .

     

    35.אשר לטענת הנתבעים כי התובע לא הוכיח שעבד בפרויקט בזמן ביצוע עבודות השלד נציין, כי אכן שני העדים מטעם התובע לא ידעו להעיד האם התובע עבד באתר בזמן ביצוע עבודות השלד. עם זאת, שני העדים לא שללו את טענת התובע כי הוא עבד בפרוייקט גם בזמן עבודות השלד.

     

    בנסיבות הענין, משהנתבעים הכחישו באופן גורף את טענת התובע בדבר עבודה בפרוייקט, משהוכח כי התובע עבד בפועל בפרוייקט ומשעדותו של התובע שלפיה עבד בפרוייקט כבר מחודש פברואר 2015 לא נסתרה, הננו מקבלים את הטענה כי התובע עבד בפרוייקט גם בזמן ביצוע עבודות השלד.

     

    36.לא נעלמה מעיננו טענת הנתבעים שלפיה התובע לא חשף בפני בית הדין את יומני העבודה שטען שצילם. עם זאת, נבהיר, כי כאמור לעיל, בהתחשב בכל הראיות שהובאו בפנינו שוכנענו, כי התובע אכן עבד בפועל; ומכל מקום, גם הנתבעים לא הציגו את יומני העבודה מטעמם.

     

    37.לאור כל האמור לעיל, דעתנו היא כי התובע עבד בפועל בפרוייקט וכי העבודה שביצע שם הייתה במסגרת יחסי עבודה ולא בגדר "עזרה" לחבר או לבן משפחה. 

     

     

     

     

    ב.זהות המעסיק

     

    38.התובע טען בכתב התביעה כי לא ברור לו מי היה המעסיק שלו וכי מבחינתו, הנתבעים, יחד ולחוד, הינם המעסיקים בפועל. התובע חזר על טענה זו בתצהיר עדותו הראשית.

     

    39.הנתבעים כאמור, הכחישו את עצם עבודת התובע. הנתבעים הוסיפו, כי הנתבע 2 הינו שכיר אצל הנתבעת 1 ולכן לא יכול להיות מעסיק של התובע.

     

    40.גרסת הנתבעים, שלפיה עבודת הנתבע 2 בנתבעת 1 בוצעה כעובד שכיר, לא נסתרה על ידי התובע; אין גם חולק כי העבודה שביצע התובע בפועל, הייתה עבודה בפרוייקט קבלנות בו זכתה הנתבעת 1; כמו כן, בהתאם לקביעותינו דלעיל, התשלומים שהועברו לתובע בגין ביצוע העבודה היו מחשבונה של הנתבעת 1 ולא מחשבונו האישי של הנתבע 2.

     

    41.בנסיבות אלה, הרי שהתובע לא הרים את הנטל להוכיח כי התקיימו יחסי עובד ומעסיק בינו לבין הנתבע 2. ויודגש, אין בעצם העובדה כי הנתבע 2 המשמש כמנהל הנתבעת 1 קיבל את התובע לעבודה, נתן לתובע הוראות עבודה והתובע דיווח לו על העבודה שביצע או על היעדרותו מהעבודה, כדי להקים יחסי עבודה בין התובע לבין הנתבע 2. הדברים מקבלים משנה תוקף, נוכח היכרות התובע את הפרוייקט והעובדה כי טרם הזכיה במכרז, התובע הגיע עם הנתבע 2 לפגישה בעירייה בקשר לפרוייקט.

     

    42.לאור האמור, הרי שלא הוכח כי הנתבעים 1 ו- 2 היו מעסיקים במשותף של התובע, ועל כן אנו קובעים כי התובע היה עובד של הנתבעת 1 וכי לא התקיימו יחסי עובד- מעסיק בין התובע לנתבע 2. 

     

    ג.היקף העבודה

     

    43.חרף קביעתנו דלעיל שלפיה התובע עבד בפרוייקט, אנו סבורים כי התובע לא דייק בטענותיו ביחס למספר ימי עבודתו בפרוייקט וביחס להיקף השעות שעבד. להלן נפרט את הנימוקים להחלטה זו.

     

    ימי העבודה

     

    44.התובע התייחס לכל התקופה שמחודש פברואר 2015 ועד לחודש יוני 2016 כמכלול אחד, מבלי להתייחס לימים בהם לא עבדו בפרוייקט ומבלי להתייחס לימים בהם הוא לא נכח בעבודה (למעט החופשה בה שהה בתאילנד בחודש ינואר 2016, אותה הביא בחשבון בחישוב פדיון החופשה).

     

    45.מר פישל הבהיר בעדותו, כי לא עבדו בפרויקט בימים 30-31.12.15 וביום 1.1.16 (3 ימים), כמו כן לא עבדו מיום 17.11.15 עד ליום 20.11.15 (4 ימים). התובע לא הפחית ימים אלו מתביעתו.

     

    46.כמו כן, מר פישל העיד כי היו ימים שהגיע לבקר בפרוייקט ולא היו עובדים בכלל . מר פישל הוסיף והעיד כי "הפסקות היו כל הזמן במשך כל הפרוייקט מכל מיני סיבות, מסיבות שהקבלן- שאול לא עבד בשטח"  (ההדגשה הוספה- ר.ג.). עוד הוסיף כי "הם עבדו לסירוגין עד מאי, כפי שזכור לי, סוף מאי משהו כזה" (ההדגשה הוספה- ר.ג.).

     

    47.גם מר בוריס העיד כי לא תמיד עבדו באתר כאשר הוא הגיע לבקר.

     

    48.זאת ועוד, גם מהמסרון ששלח התובע לנתבע 2 ביום 3.3.16 ובו הוא שואל האם עובדים למחרת היום, ניתן ללמוד כי לא הייתה עבודה כל יום בפרוייקט.

     

    49.חרף האמור, כאמור, התובע לא התייחס בתצהירו לימים בהם לא הייתה עבודה באתר.

     

    בנוסף, התובע לא התייחס בתצהירו לטענת הנתבעים שלפיה היו ימים בהם הוא עצמו לא עבד בפועל: ביום שנדרש לנסוע לבית המשפט בחיפה, ביום שביצע עבודה בביתה של בתו של הנתבע 2, ביום שהתפוצצה הצנרת בבית התובע והנתבע 2 הגיע לבית לסייע בתיקון (סה"כ 3 ימים).

     

    כמו כן, מהודעת הווטסאפ ששלח התובע לנתבע 2 ביום 30.8.15 שבו הוא מודיע שלא יגיע ושלא יחכו לו, ניתן ללמוד כי התובע לא עבד גם ביום זה.

     

    50.המסקנה מהאמור לעיל הינה, כי התובע לא התייחס בתביעתו ובתצהירו לימים בהם לא עבד בפועל. לאור האמור, יש להפחית מימי העבודה את 7 הימים שמר פישל העיד שלא עבדו בהם בפרוייקט ואת יום 30.8.15 שבו התובע לא עבד מטעמיו. שלושת הימים שבהם התובע לא עבד ולא נמסר מועדם ילקחו בחשבון כימי חופשה (ראו להלן בסוגיית פדיון החופשה).

     

    51.אשר לימים בהם לא עבדו בפרוייקט ואשר לא פורטו בכתב התביעה ובתצהיר, בשים לב לקביעתנו כי התובע עבד בפועל בפרוייקט ומשהנתבעים לא ניהלו דו"חות נוכחות ביחס לנוכחות התובע בעבודה ולא הציגו ראיות ביחס לימי העבודה בפועל, יוחל הכלל בדבר העברת נטל הראיה למעסיק, בהתאם לסעיף 26ב(א) לחוק הגנת השכר, תשי"ח- 1958 (להלן: "חוק הגנת השכר").

     

    52.בשים לב לאמור לעיל, הרי שהנתבעים לא הרימו את הנטל המוטל עליהם; הנתבעים לא הציגו מטעמם דו"חות נוכחות או אסמכתאות כלשהן לעניין ימי העבודה בפרויקט ולעניין ימי נוכחות התובע בעבודה.

    משלא עמדו הנתבעים בנטל ההוכחה המוטל עליהם, חישוב ימי העבודה יבוצע על פי מספר ימי העבודה בתקופה שמחודש פברואר 2015 ועד לחודש יוני 2016 בהפחתה של ימי העבודה שהוכח כי התובע לא עבד בהם בפועל (30.12.15-1.1.16, 17-20.11.15, 30.8.15) ובהפחתת הימים בהם שהה בחופשה בתאילנד (13-30.1.16) (סה"כ 16 ימי עבודה).

     

    שעות העבודה

     

    53.כאמור לעיל, דעתנו היא כי התובע לא דייק בטענותיו גם ביחס לשעות העבודה בפרוייקט. גרסאות התובע בעניין זה לקו בסתירות ואי בהירויות כפי שנפרט להלן.

     

    54.ראשית, בתצהיר שצירף התובע לבקשה לביטול פסק הדין בבית המשפט השלום (ת"א 68086-11-16) הצהיר התובע כי בפועל הועסק אצל הנתבע, ללא תלוש שכר, במשרה כמעט מלאה, לפחות 32 שעות בשבוע. בתביעה דנן, התובע טוען כי עבד אצל הנתבעים כ-37.5 שעות שבועיות ובתצהיר העדות הראשית הצהיר כי עבד "לפחות 37.5 שעות בשבוע" .

     

    55.שנית, התובע טוען בכתב התביעה ובתצהיר עדותו הראשית כי עבד "לפחות 6 שעות כל יום בימי א'-ה' (12:00-18:00) ולפחות 7.5 שעות בכל יום שישי (7:00-14:30)". התובע נמנע מלציין בכתב התביעה כי מדובר היה בעבודה שנייה וכי בשעות הבוקר עבד כנהג מוביל בחברת ג' עופר. גם בתצהיר עדותו הראשית של התובע, התובע חזר והצהיר כי עבד לפחות 6 שעות בימי א'- ה', משעה 12:00 עד 18:00, ולפחות 7.5 שעות ביום ו', משעה 7:00 עד 14:30. גם בתצהיר העדות הראשית, התובע נמנע מלציין את דבר עבודתו בחברת ג' עופר ונמנע מלהסביר כיצד שעות העבודה בפרוייקט השתלבו עם עבודתו הנוספת.

     

    56.כאשר התובע עומת עם טענת הנתבעים שלפיה לא ייתכן כי עבד כל יום מהשעה 12:00, היות ועבד בשעות הבוקר בחברת ג' עופר, טען התובע כי הוא היה מסיים את קו החלוקה שלו כל יום בין השעה 10:30 ל- 11:00:

     

    "אני מבקש לציין כי לפני יומיים בשעה 7:00 התקשר אליי אלעד מ-ג.עופר שהוא היה המעסיק הקודם שלי והוא אמר לי שהוא מוכן לבוא להעיד שעבדתי משעה 7:00 עד 11:00, שהם עד היום לא מבינים איך הספקתי לעשות את הקו שלי (קו חולון-בת ים). הייתי עושה את הקו בשעה 7:00 ומסיים בשעה 10:30-11:00. הם עד היום לא קולטים את זה. לשאלת ביה"ד מה הם לא קולטים, אני משיב שאני עובד זריז, אני לא "מורח" עבודה. יש כאלה שלוקח להם עש (צ"ל: "עד"- ר.ג.) שעה 15:00-16:00 לסיים את העבודה הזו, פתאום אני מסיים את העבודה ב – 11:00. הוא היה אומר לי כשהייתי מסיים את הקו ובא נותן לו את הכסף שאני כמו שעון שוויצרי – כל יום מסיים באותה שעה, הוא אמר לי שאפילו שעון הנוכחות שלהם בהלם. הוא ידע שאני עובד בעוד מקום למרות שהנתבע 2 חשב ש-ג.עופר לא ידע שאני עובד בעוד מקום. הנתבע 2 חשב שאני העלמתי את זה מהם. זה מוקלט ואפשר לשמוע את זה" (ההדגשות הוספו- ר.ג.).

     

    57.במסגרת החקירה הנגדית, התובע הוסיף וטען כי לאחר שסיים את קו החלוקה, היה חוזר למפעל באשדוד, משאיר שם את רכב חלוקת הבשר והולך הביתה; בשעה 11:30-11:45, הנתבע 2 היה מתקשר אליו ומבקש שיביא אוכל לפועלים באתר. התובע הוסיף וטען כי הוא זה שהיה מכין לפועלים את האוכל ואף אוכל איתם וכשהיו מסיימים לאכול, היו הולכים לעבוד באתר:

     

    "...אני מגיע למפעל באשדוד, משאיר את האוטו והולך הביתה. משם ב- 11:30-11:45 אתה מתקשר אליי ומבקש ממני להביא חצאי בגטים או לחמניות בשביל לתת לעובדים באתר. אני זה שמכין לעובדים את האוכל ולאחר שאנו מסיימים לאכול, אני אוכל איתם, מסיימים והולכים לעבוד באתר".

     

    58.התרשמנו, כי במסגרת חקירתו הנגדית של התובע, התובע אף ניסה ליצור בפני בית הדין את הרושם כי עבודתו אכן הסתיימה מידי יום בשעה 10:30-11:00 וכי כמעט ולא נדרש לספק סחורה שלא בקו החלוקה שלו ועל כן החלוקה הסתיימה תמיד בזמן .

     

    59.לבקשת הנתבעים, בית הדין הורה על הזמנת נציג חברת ג' עופר לדיון הוכחות ואף הורה לנציג להביא עימו לדיון ההוכחות את דו"חות הנוכחות של התובע בעבודה בחברת ג' עופר ביחס לתקופה שמחודש מרץ 2015 ועד לחודש יוני 2016. רק בשלב זה, בטרם הוגשו המסמכים הרלוונטיים מטעם נציג חברת ג' עופר, הגיש התובע לבית הדין את דו"חות הנוכחות שלו בחברת ג' עופר לתקופה שמחודש מאי 2015 (לא הוגשו הדו"חות לחודשים פברואר עד אפריל 2015).

     

    60.מדו"חות הנוכחות שהוגשו לתיק התברר, כי טענת התובע שלפיה סיים באופן קבוע את קו החלוקה שלו בחברת ג' עופר עד השעה 11:00 אינה נכונה. עוד התברר, כי היו ימים רבים שבהם עבודת התובע בחברת ג' עופר הסתיימה לאחר השעה 12:00. כך למשל, בחודש מאי 2015 (שהינו החודש הראשון שביחס אליו הוגש דו"ח נוכחות), התובע סיים לעבוד לפני השעה 12:00 רק פעמיים, וגם בפעמיים אלו, סיום העבודה לא היה בשעה 10:30 או 11:00 אלא מאוחר יותר (3.5.15 בשעה 11:42 ו- 31.5.15 בשעה 11:19). גם בחודש יוני 2015 התובע לא סיים לעבוד באף יום עד לשעה 11:00 והפעמיים היחידות בהן סיים לעבוד לפני השעה 12:00 היו ביום 21.6.15 בשעה 11:56 וביום 30.6.16 בשעה 11:53. כך, גם בחודש יולי 2015, התובע סיים לעבוד בחברת ג' עופר ימים רבים לאחר השעה 12:00 וכן הלאה ביחס לחודשי העבודה הנוספים.

     

    61.לאחר שהתובע עומת עם הנתונים העולים מדו"חות הנוכחות של חברת ג' עופר, התובע הסביר כי הסיכום עם הנתבע 2 היה כי לאחר העבודה בחברת ג' עופר הוא בא לפרוייקט וממשיך לעבוד עד הערב:

     

    "אז זה אומר שאחרי העבודה באתי וזה היה הסיכום איתך. כל יום שאני מסיים את הקו שלי אני בא אליך וממשיך עד הערב, אין שעות וזה מה שהיה".

     

    התובע הוסיף וטען, כי זמן הנסיעה ממקום סיום העבודה במפעל חברת ג' עופר באשדוד לאתר העבודה בפרויקט הוא "בדיוק 7 דקות".

     

    62.על אף אי הדיוקים שבגרסת התובע לענין שעת התחלת העבודה, לא מצאנו לקבל את גרסת הנתבעים שלפיה התובע עבד בחברת ג' עופר מידי יום מהבוקר עד הערב באופן שלא איפשר לו לעבוד גם בפרוייקט. לעניין זה, מקובלת עלינו עדותו המהימנה של מר גואטה שלפיה דו"חות הנוכחות שהוגשו לתיק משקפים את שעות עבודת התובע בחברת ג' עופר בפועל וכי המשכורת של התובע בחברת ג' עופר היתה משכורת "גלובלית" שאינה תלויה בשעות העבודה בפועל.

     

    63.מהאמור עולה, כי גרסת התובע שלפיה הוא סיים לעבוד בחברת ג' עופר באופן קבוע עד לשעה 11:00, דבר שאפשר לו להתחיל לעבוד בפרויקט באופן קבוע החל מהשעה 12:00 אינה נכונה. בפועל התובע התחיל לעבוד בפרוייקט רק לאחר שסיים את העבודה בחברת ג' עופר ולא בשעה קבועה.

     

    64.זאת ועוד, אין בידינו לקבל את טענת התובע שלפיה מרגע החתמת כרטיס הנוכחות במפעל חברת ג' עופר באשדוד ועד להתייצבותו באתר הפרוייקט חלפו 7 דקות בלבד. מדובר בטענה לא סבירה בשים לב לכך כי התובע אמור לעבור בין שני מקומות עבודה ובשים לב למיקומם של שני אתרי העבודה.

     

    65.בנסיבות העניין, בשים לב לכך כי הנתבעים הכחישו באופן גורף את עבודת התובע ולא הציגו בפני בית הדין גרסה ביחס לשעות עבודת התובע בפועל, מצאנו להחיל את הכלל בדבר העברת נטל הראיה למעסיק, בהתאם לסעיף 26ב(א) לחוק הגנת השכר. משלא עמדו הנתבעים בנטל ההוכחה המוטל עליהם ומאידך, גרסת התובע ביחס לשעות העבודה אינה מדויקת, מצאנו כי יש לחשב את שעות עבודת התובע בפרוייקט באופן ששעת ההתחלה תהא לאחר רבע שעה מסיום העבודה בחברת ג' עופר ולא לפני השעה 12:00. שעת הסיום תהא בשעה 18:00 כנטען על ידי התובע בתצהירו. אשר ליום ו' אנו מקבלים את גרסת התובע לעבודה מהשעה 7:00 עד 14:30, גרסה שלא נסתרה על ידי הנתבעים.

     

    66.אשר לחודשים פברואר, מרץ ואפריל 2015 אשר לגביהם לא הוגשו דו"חות הנוכחות של התובע בחברת ג' עופר, שעת התחלת העבודה בימים א'-ה' תחושב לפי שעת ההתחלה הממוצעת בשלושת חודשי העבודה העוקבים (מאי, יוני ויולי 2015). לא נעלם מעיננו כי התובע נמנע מלהציג את דו"חות הנוכחות שלו בחברת ג' עופר ביחס לתקופה האמורה. עם זאת, משהאחריות לביצוע רישום הנוכחות מוטלת על המעסיק, הרי שהימנעות הנתבעים מהצגת דו"ח נוכחות או לכל הפחות גרסה ביחס לשעות העבודה (חרף הכחשה גורפת), מעבירה את הנטל להוכחת שעות העבודה למעסיק.

     

    ד.מהו השכר הראוי בגין עבודת התובע?

     

    67.כאמור לעיל, התובע טוען כי עקב יחסי הקירבה בינו לבין הנתבע 2 הצדדים לא סיכמו ביניהם את גובה שכר העבודה. התובע מוסיף וטוען כי בדיונים שהיו בינו לבין הנתבע 2 עובר לסיום העבודה, התחייב הנתבע 2 לשלם לו 50 ₪ (ברוטו) לשעה, בדומה לסכום המשולם בענף הבניין לפועלים יומיים.

     

    68.הנתבעים, מאידך טוענים, כי ה"שכר הראוי" לפועל בנין בנתבעת 1 אינו עומד ע"ס 50 ₪ לשעת עבודה.

     

    69.לא מצאנו לקבל את טענת התובע כי השכר הראוי בעניינו הינו בסכום של 50 ₪ (ברוטו) לשעה. מדובר בטענה שנטענה בעלמא ולא הוכחה. התובע לא הביא כל עדות חיצונית בדבר השכר שהיה משולם לעובד בעל מיומנות, כישורים ותפקיד כשלו. לעניין זה יודגש, כי אין חולק כי לתובע לא הייתה כל הכשרה בעבודת בנייה טרם העבודה בפרוייקט.

     

    70.אשר לתלושי השכר של העובדים מר אסף ומר בן חמו אשר הוגשו לתיק, לא מצאנו לתת משקל לנתונים העולים מתלושי שכר אלו. ראשית, נוכח עדויות השניים וחוסר ההתאמה בין ההמחאות לתלושי השכר, התרשמנו, כי התלושים אינם משקפים מציאות. שנית, אמנם, הוצגו לפנינו תלושי שכר של מר אסף המצביעים על שכר עבודה בסכום של 300 ₪ ליום עבודה של 8 שעות, כך שערך שעת עבודה של מר אסף חושבה לכאורה לפי 37.5 ₪. מאידך, הוגשו תלושי שכר של מר בן חמו המצביעים על שכר חודשי בסכום של 4,663 ₪, כך שערך שעת עבודה חושב לכאורה לפי 25 ₪.

     

    71.בנסיבות הענין, משאין מחלוקת כי לא הייתה בין הצדדים הסכמה בדבר גובה שכר העבודה ומשלתובע היה חלק באופן בו התנהלו הדברים לאור יחסי הקרבה המשפחתית בין הצדדים, אנו קובעים כי יש לקבוע את שכר העבודה בהתאם לשכר המינימום הקבוע בהסכמים הקיבוציים הכלליים וצווי ההרחבה בענף הבניה, בתקופה הרלוונטית – צו הרחבה בענף הבנייה, התשתיות, צמ"ה, עבודות ציבוריות ושיפוצים 2012, וההסכם הקיבוצי הכללי בענף הבניה, התשתיות, צמ"ה, עבודות ציבוריות ושיפוצים, מיום 29.6.15.

    ה.תחשיב שכר העבודה לו זכאי התובע

     

    72.לאור כל האמור לעיל, שכר העבודה הראוי ביחס לתקופה שמחודש פברואר 2015 ועד לחודש אוקטובר 2015 (כולל) הינו 5,000 ₪ לחודש (עבור 182 שעות- משרה מלאה בענף הבניין); והחל מחודש נובמבר 2015 ועד לחודש יוני 2016 השכר הראוי הינו 5,100 ₪ לחודש.

     

    73.אשר לשעות העבודה, כאמור לעיל, בימים א'- ה' שעת התחלת העבודה תחושב לאחר רבע שעה משעת סיום העבודה בחברת ג' עופר ולא לפני השעה 12:00, שעת הסיום הינה בשעה 18:00. ביום ו' שעות העבודה יחושבו מהשעה 7:00 עד 14:30. בחודשים פברואר, מרץ ואפריל 2015, שעת התחלת העבודה בימים א'- ה' תחושב לאחר רבע שעה משעת סיום העבודה הממוצעת בחברת ג' עופר בחודשים מאי עד יולי 2015 (12:42).

     

    74.יש לציין, כי בחישוב שכר העבודה לא יובאו בחשבון הימים בהם שהה התובע בחופשה בתאילנד בחודש ינואר 2016 (13-30.1.16) וכן יום 30.8.15 בו לא עבד התובע מטעמיו האישיים. ימים אלו יחושבו במסגרת הזכאות לחופשה.

     

    75.כמו כן, לא יובאו בחשבון 7 הימים בהם לא עבדו בפרוייקט בהתאם לעדותו של מר פישל.

     

    76.מסכום השכר הכולל, יש להפחית סכום של 21,000 ₪ נטו, אשר אין חולק כי שולם לתובע במהלך תקופת העבודה.

     

    77.בנסיבות העניין, הננו קובעים כי על הנתבעת 1 לשלם לתובע תשלום בגין שכר עבודה בסכום של 62,504.8 (ברוטו) בהפחתת 21,000 ₪ (נטו). הסכום האמור ישולם בצירוף ריבית והפרשי הצמדה מיום 1.7.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל.

     

    טבלאות חישוב השכר כמפורט בסעיפים 72-77 לעיל מצורפות לפסק הדין ומסומנות כנספח "א".

     

    ו.פדיון חופשה

     

    78.בהתאם לנוסחו של סעיף 3 (א) לחוק חופשה שנתית, תשי"א- 1951 (להלן: "חוק חופשה שנתית") בזמנים הרלוונטיים לתביעה, אורך החופשה ל- 4 השנים הראשונות הוא 14 ימים (ברוטו), שהם 12 ימים נטו. על כן, התובע זכאי ל- 17 ימי חופשה נטו.

     

    79.בשים לב לקביעתנו דלעיל שלפיה התובע לא הגיע לעבודה 3 ימים מטעמיו האישיים וכי לא הובא בפני בית הדין מועדם, כך שימים אלו נכללו בחישוב שכר העבודה המגיע לתובע, יש להפחית ימים אלו מפדיון החופשה, כך שהתובע זכאי בסה"כ ל- 14 ימי חופשה.

     

    80.למען הסר ספק יובהר, כי הימים בהם שהה התובע בחופשה בתאילנד לא הובאו בחישוב שכר העבודה לו זכאי התובע; ועל כן, ימים אלו אינם מופחתים מחישוב פדיון החופשה.

     

    81.אשר לחישוב שווי יום חופשה, קובע סעיף 10(ב)(2) לחוק חופשה שנתית, כי החישוב יבוצע לפי ממוצע השכר בשלושת החודשים המלאים בשנה האחרונה לעבודה.

     

    82.שלושת החודשים המלאים האחרונים בעבודת התובעת היו חודשים אפריל, מאי ויוני 2016. על כן, חישוב שווי יום עבודה יבוצע על סמך חודשים אלה.

     

    שכרו החודשי של התובע לחודש אפריל 2016 היה בסכום של 3,270.16 ₪.

    שכרו החודשי של התובע לחודש מאי 2016 היה בסכום של 4,020.69 ₪.

    שכרו החודשי של התובע לחודש יוני 2016 היה בסכום של 4,085.6 ₪.

     

    מהאמור עולה כי שווי יום חופשה ממוצע בשלושת החודשים האחרונים המלאים היה בסכום של 126.4 ₪ (90: 11,376.45 ₪).

     

    83.לאור האמור, אנו קובעים כי על הנתבעת לשלם לתובע פדיון חופשה בסכום של 1,769.7 ₪. הסכום האמור ישולם בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 1.7.16 ועד ליום התשלום בפועל.

     

    ז.דמי הבראה

     

    84.אין חולק כי לתובע לא שולמו דמי הבראה.

     

    85.אשר על כן, על הנתבעת 1 לשלם לתובע דמי הבראה ביחס לכל תקופה העבודה.

     

    86.לא מצאנו לקבל את תחשיב התובע לענין גובה דמי ההבראה. התובע מבסס את תחשיבו על היקף משרה של 85%, בעוד היקף המשרה הינו בשיעור 73% (לאחר שבית הדין הביא בחשבון את הימים בהם התובע לא התחיל לעבוד בשעה 12:00 כעולה מדו"חות הנוכחות בחברת ג' עופר).

     

    87.אשר על כן, אנו קובעים כי על הנתבעת 1 לשלם לתובע דמי הבראה בסכום של 2,069 ₪ (73%* 378 ₪* 7.5 ימי הבראה).

    הסכום האמור יישא ריבית והפרשי הצמדה כחוק החל מיום 1.7.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל.  

     

    ח.פיצויי פיטורים

     

    88.סעיף 11(א) לחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג- 1963 (להלן: "חוק פיצויי פיטורים") קובע את החלופות אשר בהתקיימם יראו את התפטרות העובד לעניין החוק כפיטורים:

     

    "התפטר עובד מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה, או מחמת נסיבות אחרות שביחסי עבודה לגבי אותו העובד שבהן אין לדרוש ממנו כי ימשיך בעבודתו, רואים את ההתפטרות לעניין חוק זה כפיטורים".

     

    89.בהתאם להלכה הפסוקה, זכאות העובד לפיצויי פיטורים על פי סעיף 11 לחוק פיצויי פיטורים, מותנת בהוכחת שלושה יסודות מצטברים: הוכחת ההרעה המוחשית או "הנסיבות האחרות"; הוכחת הקשר הסיבתי שבין התפטרותו ממקום העבודה ובין ההרעה או הנסיבות האחרות דלעיל; ומתן התראה למעסיק, בפרק זמן סביר קודם ההתפטרות.

     

    90.לטענת התובע, הוא התפטר מהעבודה עקב אי תשלום השכר ההוגן והמלא שהובטח לו, אי המצאת תלושי שכר ואי תשלום זכויותיו הסוציאליות כדין. בנסיבות העניין, טוען התובע כי נסיבות התפטרותו מזכות אותו בפיצויי פיטורים היות ולטענתו, התפטר בנסיבות שלא ניתן לדרוש ממנו שימשיך לעבוד בעבודתו.

     

    91.משהנתבעים הכחישו את עצם עבודת התובע, הנתבעת לא מסרה גרסה כלשהי ביחס לנסיבות סיום העבודה של התובע.

     

    92.בענייננו, שוכנענו כי נסיבות בהן אין הסכם עבודה הקובע את תנאי השכר והצדדים חלוקים ביחס לגובה השכר, הרי שמדובר ב"נסיבות אחרות", בהן אין לבקש מעובד להישאר במקום העבודה באופן המזכה אותו בפיצויי פיטורים.

     

    93.בנסיבות הענין, משהנתבעים לא מסרו גרסה כלשהי ביחס לנסיבות סיום העבודה ומשעדות התובע לא נסתרה בחקירתו הנגדית ו/או בראיה אחרת מטעם הנתבעים, אנו מקבלים את טענת התובע כי החלטתו לסיים את העבודה במועד בו התקבלה, ניתנה עקב מחלוקות בינו לבין הנתבע 2 לעניין גובה השכר המגיע לו בגין עבודתו בנתבעת 1. עם זאת, נציין, כי אין בידינו לקבל את טענת התובע שלפיה ההתפטרות הייתה בשל אי מתן תלושי שכר כנדרש על פי דין. אשר לתלושי השכר שוכנענו, כי ההחלטה לשלם לתובע שכר ללא הנפקת תלושי שכר הייתה החלטה מוסכמת ומשותפת של התובע ושל הנתבע 2. בנסיבות אלה, איננו מקבלים את הטענה כי ההתפטרות נבעה מהטעם שהתובע לא קיבל תלושי שכר על פי דין.

     

    94.אשר להתראה – ערים אנו לכך שהתובע לא הציג מסמך בכתב במסגרתו הוא הודיע לנתבעים אודות כוונתו להתפטר ככל שהצדדים לא יגיעו להבנה בדבר גובה השכר. עם זאת, התובע הצהיר בתצהיר עדותו הראשית כי הוא הודיע לנתבע 2 כי ככל שלא ישולם לו מלוא שכרו הוא יאלץ להתפטר מעבודתו ומשהנתבעים לא שעו לדרישתו, הוא נאלץ להתפטר. התובע לא נחקר בעניין זה וגרסתו לא נסתרה. יתירה מכך, כאמור, הנתבעת לא הציגה כל גרסה אחרת ביחס לנסיבות סיום העבודה. בנסיבות הענין, בשים לב ליחסי הקרבה שהיו בין הצדדים במהלך תקופת העבודה ובשים לב לאופן בו ניהלו הצדדים את יחסי העבודה (ללא מסמכים כלשהם), מצאנו, כי די בהודעת התובע לנתבע 2 כי ככל שלא ישולם לו מלוא שכרו הוא יאלץ להתפטר כדי למלא אחר חובת ההתראה המוטלת עליו.

     

    95.לאור האמור לעיל, הננו קובעים כי התובע זכאי לפיצויי פיטורים, שכן יש לראות בהתפטרותו מן הנתבעת 1 כהתפטרות בדין מפוטר על פי הוראת סעיף 11(א) לחוק פיצויי פיטורים.

     

    96.אשר לתחשיב פיצויי הפיטורים, השכר הממוצע ב-12 חודשי העבודה האחרונים (יולי 2015 עד יוני 2016) הינו בסכום של 3,670.73 ₪ . בהתחשב בתקופת העבודה (17 חודשים), סכום פיצויי הפיטורים הינו 5,200 ₪.

     

    97.אשר על כן, אנו קובעים כי על הנתבעת 1 לשלם לתובע פיצויי פיטורים בסכום של 5,200 ₪.  

    הסכום האמור יישא ריבית והפרשי הצמדה כחוק החל מיום 1.7.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל.

     

    ט.פיצוי בגין הפרשות לפנסיה

     

    98.התובע עותר לתשלום הפרשות לפנסיה עבור 11 חודשי העבודה האחרונים (לאחר 6 חודשי עבודה) ובשיעור 6% וזאת בהתאם לצו ההרחבה לפנסיה חובה משנת 2011.

     

    99.בנסיבות הענין, משאין חולק כי הנתבעת 1 לא הפרישה עבור התובע תשלומים לפנסיה, הננו מקבלים את התביעה לתשלום פיצוי בגין הפרשות לפנסיה.

     

    100.עם זאת, יש לחשב את סכום ההפרשה בהתאם לגובה שכר העבודה שנקבע בפסק הדין לעיל ולא בהתאם לתחשיב התובע.

    שכר העבודה עבור חודשים אוגוסט 2015 עד יוני 2016 הינו 40,236.5 ₪. על כן, התובע זכאי להפרשות פנסיוניות בסכום של 2,414.2 ₪ (6%).

     

    101.לאור האמור, אנו קובעים כי על הנתבעת 1 לשלם לתובע פיצוי בסכום של 2,414.2 ₪ בגין היעדר הפרשות לפנסיה.

    הסכום האמור ישא ריבית והפרשי הצמדה מיום 1.7.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל.

     

    י.התביעה לתשלום פיצוי בגין אי הנפקת תלושי שכר

     

    102.אין חולק כי הנתבעת1 לא הנפיקה לתובע תלושי שכר. התובע עותר לתשלום פיצוי בשל כך.

     

    103.כפי שנפסק לאחרונה, בקביעת פיצויים לדוגמה ולפי סעיף 26א(ב)(3) לחוק הגנת השכר, שאינם תלויים בנזק "יש להביא בחשבון, לצד מהות ההפרה, את הנחיות חוק הגנת השכר ואת אמות המידה שיש לשקול בעת קבלת ההחלטה על עצם הטלת הפיצוי ועל שיעורו, כמפורט להלן. בחוק הגנת השכר נקבע כי בית הדין 'רשאי' (אך לא חייב) לפסוק פיצויים לדוגמה. תנאי להפעלת הסמכות, הוא שנמסר תלוש לא תקין 'ביודעין'... בעת יישום הוראות החוק יש להתייחס, בין היתר, לחומרת ההפרה, למשכה, לתום ליבם של הצדדים וכמובן לתכלית ההרתעתית של הוראות סעיף 26א לחוק הגנת השכר" (ההדגשה הוספה - ר.ג).

     

    104.פסיקת הפיצוי במסגרת סעיף 26א(ב)(3) לחוק הגנת השכר, נתונה, ככלל, לשיקול הדעת של בית הדין, וההחלטה אם לפסוק פיצויים אם לאו, נתונה לסמכותו.

     

    105.בנסיבות המקרה שלפנינו, לא מצאנו מקום לפסוק לתובע פיצוי בגין היעדר הנפקת תלושי השכר, ונבהיר:

     

    106.אמנם, הנתבעת 1 לא הנפיקה לתובע תלושי שכר "ביודעין" ושילמה לתובע את שכרו בצורה לא תקינה, כאשר השכר החלקי ששולם, דווח על ידי הנתבעת 1 כתשלום לספקים. עם זאת, שוכנענו, כי ההחלטה שלפיה התובע יקבל את שכרו מבלי שהנתבעת 1 תדווח עליו כ"עובד" ומבלי שהנתבעת 1 תנפיק לו תלושי שכר, היתה החלטה משותפת שהתקבלה על ידי התובע והנתבע 2, שהיו באותם זמנים ביחסי חברות קרובים על רקע קשרי המשפחה שביניהם. ברור הוא כי ככל ששכרו של התובע היה מדווח כדין, היה על הנתבעת 1 לשלם עבורו מס ושכר הנטו שלו היה קטן. יש לזכור, כי בזמנים הרלוונטיים, התובע עבד בעבודה נוספת ולדיווח עליו כ"עובד", הייתה משמעות גדולה יותר עבורו, נוכח סכומי המס שהיה עליו לשלם.

    לאור האמור, שוכנענו, כי בנסיבות הענין, אין לייחס את חוסר תום הלב שבאי קיום הוראות הדין בדבר דיווח כדין בתלוש השכר רק לנתבעת 1. התרשמנו, כי התובע היה שותף מלא להחלטה שלפיה הנתבעת 1 לא תדווח עליו כ"עובד" ולא תנפיק לו תלושי שכר כדין.

    לאור האמור, איננו סבורים כי יהיה צודק כי הנתבעת 1 תשלם לתובע פיצוי על התנהלות לא תקינה, אשר הוא נטל בה חלק.

     

    107.זאת ועוד, אנו סבורים כי נוכח חיוב הנתבעת 1 בתשלום שכר העבודה והזכויות הסוציאליות הנלוות עבור מלוא תקופת העבודה (פברואר 2015 עד יוני 2016), מבלי להביא בחשבון את ימי העבודה בהם לא עבדו בפרויקט ואשר אף אחד מהצדדים לא הביא נתונים לגביהם, וזאת בשל אי תקינות הרישום והעדר תלושי שכר כדין, אין הצדקה לפסיקת פיצוי נפרד לתובע מעבר לסכומים שנפסקו ביחס לרכיבים אלה.

     

    108.לאור האמור לעיל, התביעה לתשלום פיצוי בגין היעדר תלושי שכר כדין- נדחית. 

     

    יא.פיצויים מוגדלים בגין הלנת שכר מינימום

     

    109.נוכח קביעתנו דלעיל שלפיה התובע היה שותף להתנהלות הנתבעים ונטל בה חלק, לא מצאנו כי יש מקום לפסוק לתובע פיצויים מוגדלים בגין הלנת שכר מינימום. כאמור, התרשמנו כי אופן ההתנהלות- אי דיווח אודות התובע לרשויות- היה מוסכם ומקובל על התובע מתוך ידיעה ברורה להשלכות השונות שיש להתנהלות האמורה. על פניו, ככל שבין הצדדים לא הייתה מתעוררת מחלוקת ביחס לגובה השכר, התובע לא היה מתלונן על כך ששכרו לא דווח כחוק והיה נהנה מתשלום שכר בערכי נטו בהתאם להסכמות הצדדים. אמנם, חובת הדיווח חלה על הנתבעת; עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי התובע אף הוא ביקש לנצל את המצב לצרכיו הוא. מצב דברים זה, אינו מצדיק לטעמנו פסיקת פיצויים מוגדלים.

     

    110.כאמור לעיל, נוכח חיוב הנתבעת 1 בתשלום שכר העבודה והזכויות הסוציאליות הנלוות עבור מלוא תקופת העבודה (פברואר 2015 עד יוני 2016), מבלי להביא בחשבון את ימי העבודה בהם התובע לא עבד בפרויקט ואשר אף אחד מהצדדים לא הביא נתונים לגביהם, וזאת בשל אי תקינות הרישום והעדר תלושי שכר כדין, אין הצדקה לפסיקת פיצוי נפרד לתובע מעבר לסכומים שנפסקו ביחס לרכיבים אלה.

     

    יב.פיצוי בגין נזק לא ממוני ועגמת נפש

     

    111.הלכה פסוקה היא, כי פיצוי בגין עוגמת נפש נפסק לא כדבר שבשגרה אלא במקרים הקשים והחריגים (ראו ע"ע (ארצי) 360/99 כהן נ' מדינת ישראל, פד"ע לח (1) (2003) (פורסם בנבו)). נוכח מסקנתו דלעיל, שלפיה התובע היה שותף להתנהלות הלא תקינה של הנתבעים וזאת גם מתוך שיקוליו האישיים ולאור יחסי הקרבה המשפחתיים והחבריים שהיו בין הצדדים בתחילת יחסי העבודה ובמהלכם, איננו סבורים כי המקרה דנן הינו מאותם מקרים חריגים המצדיק פסיקת פיצוי בגין עגמת נפש.

     

    בנסיבות הענין, הננו מורים על דחיית התביעה לתשלום פיצוי בגין נזק לא ממוני ובגין עגמת נפש.

     

    יג.קיזוז החוב בגין ההלוואה שנתן הנתבע 2 לתובע לצורך רכישת רכב

     

    112.נוכח קביעתנו דלעיל שלפיה המעסיק בפועל היה הנתבעת 1 ולא הנתבע 2, לא מצאנו מקום להורות על קיזוז חובו של התובע לנתבע 2 באופן אישי, מהסכומים שעל הנתבעת 1 לשלם לתובע בהתאם לפסק דין זה.

    סוגיית חובו האישי של התובע כלפי הנתבע 2 אינה חלק ממערכת יחסי העבודה והיא גם מתבררת לכאורה בהליך נפרד המתנהל בבית המשפט השלום.

     

    סוף דבר 

     

    113.לאור כל האמור לעיל, התביעה מתקבלת בחלקה.

     

    הנתבעת 1 תשלם לתובע תוך 30 ימים מיום שיומצא לה פסק הדין, כדקלמן:

     

    א.תשלום בגין שכר עבודה בסכום של 62,504.8 ₪ (ברוטו) בניכוי 21,000 ₪ (נטו).  

    ב.תשלום בגין פדיון חופשה בסכום של 1,769.7 ₪.

    ג.תשלום בגין דמי הבראה בסכום של 2,069 ₪.

    ד.תשלום בגין פיצויי פיטורים בסכום של 5,200 ₪.

    ה.תשלום פיצוי בגין היעדר הפרשה לפנסיה בסכום של 2,414.2 ₪.

     

    הסכומים האמורים בסעיף א'- ה' לעיל ישאו ריבית והפרשי הצמדה כחוק מיום 1.7.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל.

     

    התביעות לתשלום פיצוי בגין אי מסירת תלושי שכר כדין, פיצוי בגין הלנת שכר מינימום ופיצוי בגין נזק לא ממוני ועגמת נפש- נדחות.

     

    114.התביעה כנגד הנתבע 2- נדחית.

     

    115.הנתבעת 1 תשלם את הוצאות התובע בסכום של 500 ₪ ושכ"ט עו"ד בסכום של 3,000 ₪.

    בעת פסיקת ההוצאות הבאנו בחשבון, בין היתר, את העובדה כי התביעה התקבלה רק בחלקה וכי התביעה כנגד הנתבע 2 נדחתה.

     

    116.זכות ערעור לפני בית הדין הארצי לעבודה בתוך 30 יום מיום המצאת פסק הדין.

     

     

    ניתן היום, כ"ח אב תשע"ט, (29 אוגוסט 2019), בהעדר הצדדים וישלח אליהם.

     

     

    תמונה 3

     

    תמונה 2

     

     

    תמונה 4

    מר אפרים ויגדר

    נציג ציבור (עובדים)

     

     

    רחל גרוס

    שופטת

     

    מר חיים נוסן הנגבי

    נציג ציבור (מעסיקים)

     

     

     

     

     

     

     

    נספח א'

     

    תאריך

    שעת כניסה

    שעת יציאה

    תוספת 15 דק'

    שעת סיום

    כמות שעות

    חלקיות משרה

    שכר ראוי

    סה"כ שכר

    01/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    02/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    03/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    04/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    05/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    06/02/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    07/02/2015

    שבת

                 

    08/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    09/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    10/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    11/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    12/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    13/02/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    14/02/2015

    שבת

                 

    15/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    16/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    17/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    18/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    19/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    20/02/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    21/02/2015

    שבת

                 

    22/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    23/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    24/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    25/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    26/02/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    27/02/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    28/02/2015

    שבת

                 
     

    131

    0.72

    5,000

    3,598.9

    01/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    02/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    03/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    04/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    05/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    06/03/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    07/03/2015

    שבת

                 

    08/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    09/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    10/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    11/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    12/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    13/03/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    14/03/2015

    שבת

                 

    15/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    16/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    17/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    18/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    19/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    20/03/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    21/03/2015

    שבת

                 

    22/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    23/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    24/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    25/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    26/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    27/03/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    28/03/2015

    שבת

                 

    29/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    30/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    31/03/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         
     

    146.15

    0.80

    5,000

    4,015.11

    01/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    02/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    03/04/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    04/04/2015

    שבת

                 

    05/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    06/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    07/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    08/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    09/04/2015

    ערב חג

                 

    10/04/2015

    שישי

                 

    11/04/2015

    שבת

                 

    12/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    13/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    14/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    15/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    16/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    17/04/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    18/04/2015

    שבת

                 

    19/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    20/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    21/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    22/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    23/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    24/04/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    25/04/2015

    שבת

                 

    26/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    27/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    28/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    29/04/2015

     

    12:42:00

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    30/04/2015

     

    12:42

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         
     

    128.55

    0.71

    5,000

    3,531.59

    01/05/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    02/05/2015

    שבת

                 

    03/05/2015

    06:29

    11:42:00

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    04/05/2015

    06:33

    12:50:00

    13:05:00

    18:00:00

    04:55:00

         

    05/05/2015

    06:30

    12:14:00

    12:29:00

    18:00:00

    05:31:00

         

    06/05/2015

    06:30

    12:44:00

    12:59:00

    18:00:00

    05:01:00

         

    07/05/2015

    06:33

    12:15:00

    12:30:00

    18:00:00

    05:30:00

         

    08/05/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    09/05/2015

    שבת

                 

    10/05/2015

    06:30

    12:12:00

    12:27:00

    18:00:00

    05:33:00

         

    11/05/2015

    06:30

    12:35:00

    12:50:00

    18:00:00

    05:10:00

         

    12/05/2015

    06:34

    12:23:00

    12:38:00

    18:00:00

    05:22:00

         

    13/05/2015

    06:31

    11:57:00

    12:12:00

    18:00:00

    05:48:00

         

    14/05/2015

    06:31

    13:50:00

    14:05:00

    18:00:00

    03:55:00

         

    15/05/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    16/05/2015

    שבת

                 

    17/05/2015

    07:12

    12:27:00

    12:42:00

    18:00:00

    05:18:00

         

    18/05/2015

    06:32

    13:17:00

    13:32:00

    18:00:00

    04:28:00

         

    19/05/2015

    06:31

    12:23:00

    12:38:00

    18:00:00

    05:22:00

         

    20/05/2015

    06:37

    14:01:00

    14:16:00

    18:00:00

    03:44:00

         

    21/05/2015

    06:29

    12:43:00

    12:58:00

    18:00:00

    05:02:00

         

    22/05/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    23/05/2015

    שבת

                 

    24/05/2015

                   

    25/05/2015

    06:44

    12:38:00

    12:53:00

    18:00:00

    05:07:00

         

    26/05/2015

    06:29

    12:14:00

    12:29:00

    18:00:00

    05:31:00

         

    27/05/2015

    06:31

    12:55:00

    13:10:00

    18:00:00

    04:50:00

         

    28/05/2015

    06:32

    12:43:00

    12:58:00

    18:00:00

    05:02:00

         

    29/05/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    30/05/2015

    שבת

                 

    31/05/2015

    06:37

    11:19:00

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         
     

    133.15

    0.73

    5,000

    3,657.97

    01/06/2015

    06:34

    15:57:00

    16:12:00

    18:00:00

    01:48:00

         

    02/06/2015

    06:34

    14:08:00

    14:23:00

    18:00:00

    03:37:00

         

    03/06/2015

    06:33

    12:51:00

    13:06:00

    18:00:00

    04:54:00

         

    04/06/2015

    06:38

    12:51:00

    13:06:00

    18:00:00

    04:54:00

         

    05/06/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    06/06/2015

    שבת

                 

    07/06/2015

    06:33

    13:13:00

    13:28:00

    18:00:00

    04:32:00

         

    08/06/2015

    06:29

    12:39:00

    12:54:00

    18:00:00

    05:06:00

         

    09/06/2015

    06:39

    13:03:00

    13:18:00

    18:00:00

    04:42:00

         

    10/06/2015

    06:33

    12:05:00

    12:20:00

    18:00:00

    05:40:00

         

    11/06/2015

    06:33

    12:36:00

    12:51:00

    18:00:00

    05:09:00

         

    12/06/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    13/06/2015

    שבת

                 

    14/06/2015

    06:32

    12:08

    12:23:00

    18:00:00

    05:37:00

         

    15/06/2015

    06:44

    14:24

    14:39:00

    18:00:00

    03:21:00

         

    16/06/2015

    06:13

    13:28

    13:43:00

    18:00:00

    04:17:00

         

    17/06/2015

    06:32

    13:43

    13:58:00

    18:00:00

    04:02:00

         

    18/06/2015

    06:38

    12:13

    12:28:00

    18:00:00

    05:32:00

         

    19/06/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    20/06/2015

    שבת

                 

    21/06/2015

    06:30

    11:56

    12:11:00

    18:00:00

    05:49:00

         

    22/06/2015

    06:31

    15:27

    15:42:00

    18:00:00

    02:18:00

         

    23/06/2015

    06:37

    13:30

    13:45:00

    18:00:00

    04:15:00

         

    24/06/2015

    06:32

    12:44

    12:59:00

    18:00:00

    05:01:00

         

    25/06/2015

    06:32

    12:06

    12:21:00

    18:00:00

    05:39:00

         

    26/06/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    27/06/2015

    שבת

                 

    28/06/2015

    06:33

    12:08

    12:23:00

    18:00:00

    05:37:00

         

    29/06/2015

    06:30

    12:30

    12:45:00

    18:00:00

    05:15:00

         

    30/06/2015

    06:36

    11:53

    12:08:00

    18:00:00

    05:52:00

         
     

    132.95

    0.73

    5,000

    3,652.47

    01/07/2015

    06:31

    12:24

    12:39:00

    18:00:00

    05:21:00

         

    02/07/2015

    06:32

    11:41

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    03/07/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    04/07/2015

    שבת

                 

    05/07/2015

    06:28

    10:56

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    06/07/2015

    06:35

    12:30

    12:45:00

    18:00:00

    05:15:00

         

    07/07/2015

    06:33

    12:38

    12:53:00

    18:00:00

    05:07:00

         

    08/07/2015

                   

    09/07/2015

    06:33

    13:30

    13:45:00

    18:00:00

    04:15:00

         

    10/07/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    11/07/2015

    שבת

                 

    12/07/2015

    06:32

    11:13

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    13/07/2015

    06:33

    12:06

    12:21:00

    18:00:00

    05:39:00

         

    14/07/2015

    06:38

    13:09

    13:24:00

    18:00:00

    04:36:00

         

    15/07/2015

    06:32

    12:29

    12:44:00

    18:00:00

    05:16:00

         

    16/07/2015

    06:30

    11:45

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    17/07/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    18/07/2015

    שבת

                 

    19/07/2015

    06:32

    12:12

    12:27:00

    18:00:00

    05:33:00

         

    20/07/2015

    07:14

    13:51

    14:06:00

    18:00:00

    03:54:00

         

    21/07/2015

    06:35

    12:56

    13:11:00

    18:00:00

    04:49:00

         

    22/07/2015

    06:35

    12:08

    12:23:00

    18:00:00

    05:37:00

         

    23/07/2015

    06:32

    11:47

    12:02:00

    18:00:00

    05:58:00

         

    24/07/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    25/07/2015

    שבת

                 

    26/07/2015

    06:33

    10:11

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    27/07/2015

    06:54

    12:27

    12:42:00

    18:00:00

    05:18:00

         

    28/07/2015

    06:37

    14:21

    14:36:00

    18:00:00

    03:24:00

         

    29/07/2015

    06:36

    12:21

    12:36:00

    18:00:00

    05:24:00

         

    30/07/2015

    06:30

    14:25

    14:40:00

    18:00:00

    03:20:00

         

    31/07/2015

    שישי

                 
     

    138.77

    0.76

    5,000

    3,812.27

    01/08/2015

    שבת

                 

    02/08/2015

    06:43

    11:54

    12:09:00

    18:00:00

    05:51:00

         

    03/08/2015

    06:52

    14:25

    14:40:00

    18:00:00

    03:20:00

         

    04/08/2015

    06:32

    11:48

    12:03:00

    18:00:00

    05:57:00

         

    05/08/2015

    06:32

    12:11

    12:26:00

    18:00:00

    05:34:00

         

    06/08/2015

    06:29

    12:09

    12:24:00

    18:00:00

    05:36:00

         

    07/08/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    08/08/2015

    שבת

                 

    09/08/2015

    07:08

    12:00

    12:15:00

    18:00:00

    05:45:00

         

    10/08/2015

    06:27

    11:35

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    11/08/2015

    06:25

    10:37

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    12/08/2015

    06:34

    12:16

    12:31:00

    18:00:00

    05:29:00

         

    13/08/2015

    06:32

    12:58

    13:13:00

    18:00:00

    04:47:00

         

    14/08/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    15/08/2015

    שבת

                 

    16/08/2015

    06:36

    10:30

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    17/08/2015

    06:18

    12:14

    12:29:00

    18:00:00

    05:31:00

         

    18/08/2015

    06:32

    12:09

    12:24:00

    18:00:00

    05:36:00

         

    19/08/2015

    06:31

    12:47

    13:02:00

    18:00:00

    04:58:00

         

    20/08/2015

    06:24

    11:56

    12:11:00

    18:00:00

    05:49:00

         

    21/08/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    22/08/2015

    שבת

                 

    23/08/2015

    06:28

    12:14

    12:29:00

    18:00:00

    05:31:00

         

    24/08/2015

    06:24

    11:26

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    25/08/2015

    06:22

    12:51

    13:06:00

    18:00:00

    04:54:00

         

    26/08/2015

    06:41

    11:35

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    27/08/2015

    06:32

    11:07

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    28/08/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    29/08/2015

    שבת

                 

    30/08/2015

    06:22

    10:52

    12:00:00

    18:00:00

           

    31/08/2015

    06:54

    12:56

    13:11:00

    18:00:00

    04:49:00

         
     

    145.45

    0.80

    5,000

    3,995.88

    01/09/2015

    06:24

    13:00

    13:15:00

    18:00:00

    04:45:00

         

    02/09/2015

    06:27

    12:03

    12:18:00

    18:00:00

    05:42:00

         

    03/09/2015

    06:32

    11:43

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    04/09/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    05/09/2015

    שבת

                 

    06/09/2015

    חופשה

                 

    07/09/2015

    06:24

    12:52

    13:07:00

    18:00:00

    04:53:00

         

    08/09/2015

    06:41

    12:37

    12:52:00

    18:00:00

    05:08:00

         

    09/09/2015

    06:32

    14:39

    14:54:00

    18:00:00

    03:06:00

         

    10/09/2015

    06:27

    13:41

    13:56:00

    18:00:00

    04:04:00

         

    11/09/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    12/09/2015

    שבת

                 

    13/09/2015

    ערב חג

                 

    14/09/2015

    חג

                 

    15/09/2015

    חג

                 

    16/09/2015

    07:29

    11:33

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    17/09/2015

    06:30

    13:49

    14:04:00

    18:00:00

    03:56:00

         

    18/09/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    19/09/2015

    שבת

                 

    20/09/2015

    06:25

    11:27

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    21/09/2015

    06:49

    14:21

    14:36:00

    18:00:00

    03:24:00

         

    22/09/2015

    ערב חג

                 

    23/09/2015

    חג

                 

    24/09/2015

    07:34

    12:50

    13:05:00

    18:00:00

    04:55:00

         

    25/09/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    26/09/2015

    שבת

                 

    27/09/2015

    ערב חג

                 

    28/09/2015

    חג

                 

    29/09/2015

    07:47

    12:16

    12:31:00

    18:00:00

    05:29:00

         

    30/09/2015

    06:24

    12:51

    13:06:00

    18:00:00

    04:54:00

         
     

    98.27

    0.54

    5,000

    2,699.63

    01/10/2015

    06:26

    10:27

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    02/10/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    03/10/2015

    שבת

                 

    04/10/2015

    ערב חג

                 

    05/10/2015

    חג

                 

    06/10/2015

    06:36

    10:22

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    07/10/2015

    06:23

    13:53

    14:08:00

    18:00:00

    03:52:00

         

    08/10/2015

    06:31

    11:54

    12:09:00

    18:00:00

    05:51:00

         

    09/10/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    10/10/2015

    שבת

                 

    11/10/2015

    07:31

    13:56

    14:11:00

    18:00:00

    03:49:00

         

    12/10/2015

    06:27

    12:14

    12:29:00

    18:00:00

    05:31:00

         

    13/10/2015

    06:29

    11:51

    12:06:00

    18:00:00

    05:54:00

         

    14/10/2015

    06:23

    11:18

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    15/10/2015

    06:28

    12:22

    12:37:00

    18:00:00

    05:23:00

         

    16/10/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    17/10/2015

    שבת

                 

    18/10/2015

    06:25

    10:54

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    19/10/2015

    06:40

    11:42

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    20/10/2015

    06:21

    12:02

    12:17:00

    18:00:00

    05:43:00

         

    21/10/2015

    05:56

    13:36

    13:51:00

    18:00:00

    04:09:00

         

    22/10/2015

    06:32

    11:48

    12:03:00

    18:00:00

    05:57:00

         

    23/10/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    24/10/2015

    שבת

                 

    25/10/2015

    06:24

    10:28

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    26/10/2015

    06:20

    11:26

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    27/10/2015

    06:21

    11:00

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    28/10/2015

    06:23

    11:42

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    29/10/2015

    06:24

    12:00

    12:15:00

    18:00:00

    05:45:00

         

    30/10/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    31/10/2015

    שבת

                 
     

    135.9

    0.75

    5,000

    3,733.52

    01/11/2015

    08:16

    12:32

    12:47:00

    18:00:00

    05:13:00

         

    02/11/2015

    06:30

    11:25

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    03/11/2015

    06:26

    11:51

    12:06:00

    18:00:00

    05:54:00

         

    04/11/2015

    06:24

    11:42

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    05/11/2015

    06:21

    11:26

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    06/11/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    07/11/2015

    שבת

                 

    08/11/2015

    06:21

    10:24

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    09/11/2015

    06:29

    11:23

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    10/11/2015

    06:23

    11:18

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    11/11/2015

    06:27

    11:27

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    12/11/2015

    06:25

    12:31

    12:46:00

    18:00:00

    05:14:00

         

    13/11/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    14/11/2015

    שבת

                 

    15/11/2015

    06:27

    11:00

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    16/11/2015

    06:26

    11:53

    12:08:00

    18:00:00

    05:52:00

         

    17/11/2015

    06:27

    12:44

    12:59:00

    18:00:00

           

    18/11/2015

    06:27

    12:01

    12:16:00

    18:00:00

           

    19/11/2015

    06:25

    12:13

    12:28:00

    18:00:00

           

    20/11/2015

    שישי

                 

    21/11/2015

    שבת

                 

    22/11/2015

    06:27

    11:27

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    23/11/2015

    06:29

    11:47

    12:02:00

    18:00:00

    05:58:00

         

    24/11/2015

    06:00

    11:15

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    25/11/2015

    06:34

    11:34

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    26/11/2015

    06:23

    10:49

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    27/11/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    28/11/2015

    שבת

                 

    29/11/2015

    06:29

    11:33

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    30/11/2015

    06:27

    12:03

    12:18:00

    18:00:00

    05:42:00

         
     

    134.38

    0.74

    5,100

    3,765.69

    01/12/2015

    06:32

    11:51

    12:06:00

    18:00:00

    05:54:00

         

    02/12/2015

    06:31

    12:42

    12:57:00

    18:00:00

    05:03:00

         

    03/12/2015

    06:28

    12:46

    13:01:00

    18:00:00

    04:59:00

         

    04/12/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    05/12/2015

    שבת

                 

    06/12/2015

    06:54

    12:00

    12:15:00

    18:00:00

    05:45:00

         

    07/12/2015

    08:39

    13:02

    13:17:00

    18:00:00

    04:43:00

         

    08/12/2015

    06:24

    10:56

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    09/12/2015

    06:34

    11:23

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    10/12/2015

    06:28

    11:20

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    11/12/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    12/12/2015

    שבת

                 

    13/12/2015

    06:42

    10:07

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    14/12/2015

    06:29

    11:59

    12:14:00

    18:00:00

    05:46:00

         

    15/12/2015

    06:28

    10:35

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    16/12/2015

    06:24

    11:43

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    17/12/2015

    05:58

    11:04

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    18/12/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    19/12/2015

    שבת

                 

    20/12/2015

    06:23

    10:54

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    21/12/2015

    06:34

    12:25

    12:40:00

    18:00:00

    05:20:00

         

    22/12/2015

    06:26

    11:15

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    23/12/2015

    06:29

    10:48

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    24/12/2015

    06:21

    12:18

    12:33:00

    18:00:00

    05:27:00

         

    25/12/2015

    שישי

         

    07:30:00

         

    26/12/2015

    שבת

                 

    27/12/2015

    06:20

    11:21

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    28/12/2015

    06:24

    12:12

    12:27:00

    18:00:00

    05:33:00

         

    29/12/2015

    06:23

    11:19

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    30/12/2015

    06:29

    11:10

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    31/12/2015

    06:28

    11:45

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         
     

    162.5

    0.89

    5,100

    4,553.57

    01/01/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    02/01/2016

    שבת

                 

    03/01/2016

    06:26

    12:10

    12:25:00

    18:00:00

    05:35:00

         

    04/01/2016

    06:19

    11:58

    12:13:00

    18:00:00

    05:47:00

         

    05/01/2016

    06:22

    11:22

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    06/01/2016

    06:27

    11:35

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    07/01/2016

    06:28

    12:00

    12:15:00

    18:00:00

    05:45:00

         

    08/01/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    09/01/2016

    שבת

                 

    10/01/2016

    06:25

    12:01

    12:16:00

    18:00:00

    05:44:00

         

    11/01/2016

    06:30

    11:48

    12:03:00

    18:00:00

    05:57:00

         

    12/01/2016

    06:26

    11:19

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    13/01/2016

    חופשה

                 

    14/01/2016

    חופשה

                 

    15/01/2016

    חופשה

                 

    16/01/2016

    חופשה

                 

    17/01/2016

    חופשה

                 

    18/01/2016

    חופשה

                 

    19/01/2016

    חופשה

                 

    20/01/2016

    חופשה

                 

    21/01/2016

    חופשה

                 

    22/01/2016

    חופשה

                 

    23/01/2016

    חופשה

                 

    24/01/2016

    חופשה

                 

    25/01/2016

    חופשה

                 

    26/01/2016

    חופשה

                 

    27/01/2016

    חופשה

                 

    28/01/2016

    חופשה

                 

    29/01/2016

    חופשה

                 

    30/01/2016

    חופשה

                 

    31/01/2016

    06:26

    11:57

    12:12:00

    18:00:00

    05:48:00

         
     

    60.1

    0.33

    5,100

    1,684.12

    01/02/2016

    06:28

    13:28

    13:43:00

    18:00:00

    04:17:00

         

    02/02/2016

    06:39

    11:23

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    03/02/2016

    06:27

    12:56

    13:11:00

    18:00:00

    04:49:00

         

    04/02/2016

    06:35

    12:10

    12:25:00

    18:00:00

    05:35:00

         

    05/02/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    06/02/2016

    שבת

                 

    07/02/2016

    06:50

    11:22

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    08/02/2016

    06:32

    11:58

    12:13:00

    18:00:00

    05:47:00

         

    09/02/2016

    06:28

    11:40

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    10/02/2016

    06:32

    12:18

    12:33:00

    18:00:00

    05:27:00

         

    11/02/2016

    06:20

    14:16

    14:31:00

    18:00:00

    03:29:00

         

    12/02/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    13/02/2016

    שבת

                 

    14/02/2016

    06:46

    11:03

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    15/02/2016

    06:29

    12:25

    12:40:00

    18:00:00

    05:20:00

         

    16/02/2016

    06:32

    12:13

    12:28:00

    18:00:00

    05:32:00

         

    17/02/2016

    06:33

    11:36

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    18/02/2016

    06:24

    11:54

    12:09:00

    18:00:00

    05:51:00

         

    19/02/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    20/02/2016

    שבת

                 

    21/02/2016

    06:29

    11:16

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    22/02/2016

    06:31

    12:58

    13:13:00

    18:00:00

    04:47:00

         

    23/02/2016

    06:24

    13:05

    13:20:00

    18:00:00

    04:40:00

         

    24/02/2016

    06:42

    13:27

    13:42:00

    18:00:00

    04:18:00

         

    25/02/2016

    06:34

    12:30

    12:45:00

    18:00:00

    05:15:00

         

    26/02/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    27/02/2016

    שבת

                 

    28/02/2016

    07:41

    11:51

    12:06:00

    18:00:00

    05:54:00

         

    29/02/2016

    06:29

    11:48

    12:03:00

    18:00:00

    05:57:00

         
     

    142.97

    0.79

    5,100

    4,006.21

    01/03/2016

    06:30

    10:57

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    02/03/2016

    06:21

    11:30

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    03/03/2016

    06:31

    11:31

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    04/03/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    05/03/2016

    שבת

                 

    06/03/2016

    06:24

    11:20

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    07/03/2016

    06:28

    11:44

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    08/03/2016

    06:28

    12:06

    12:21:00

    18:00:00

    05:39:00

         

    09/03/2016

    06:23

    11:03

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    10/03/2016

    06:33

    10:40

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    11/03/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    12/03/2016

    שבת

                 

    13/03/2016

    06:26

    10:55

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    14/03/2016

    06:32

    11:45

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    15/03/2016

    06:25

    11:27

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    16/03/2016

    06:28

    11:14

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    17/03/2016

    06:21

    12:44

    12:59:00

    18:00:00

    05:01:00

         

    18/03/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    19/03/2016

    שבת

                 

    20/03/2016

    06:20

    11:17

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    21/03/2016

    06:25

    12:19

    12:34:00

    18:00:00

    05:26:00

         

    22/03/2016

    06:21

    11:16

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    23/03/2016

    06:20

    12:25

    12:40:00

    18:00:00

    05:20:00

         

    24/03/2016

    חג

                 

    25/03/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    26/03/2016

    שבת

                 

    27/03/2016

    06:30

    10:37

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    28/03/2016

    06:30

    11:04

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    29/03/2016

    06:34

    12:31

    12:46:00

    18:00:00

    05:14:00

         

    30/03/2016

    06:34

    12:38

    12:53:00

    18:00:00

    05:07:00

         

    31/03/2016

    06:29

    11:08

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         
     

    157.78

    0.87

    5,100

    4,421.40

    01/04/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    02/04/2016

    שבת

                 

    03/04/2016

    06:23

    11:28

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    04/04/2016

    06:34

    12:16

    12:31:00

    18:00:00

    05:29:00

         

    05/04/2016

    06:30

    13:07

    13:22:00

    18:00:00

    04:38:00

         

    06/04/2016

    06:24

    11:51

    12:06:00

    18:00:00

    05:54:00

         

    07/04/2016

    06:28

    12:35

    12:50:00

    18:00:00

    05:10:00

         

    08/04/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    09/04/2016

    שבת

                 

    10/04/2016

    06:35

    12:15

    12:30:00

    18:00:00

    05:30:00

         

    11/04/2016

    06:37

    13:26

    13:41:00

    18:00:00

    04:19:00

         

    12/04/2016

    06:24

    12:36

    12:51:00

    18:00:00

    05:09:00

         

    13/04/2016

    06:35

    12:57

    13:12:00

    18:00:00

    04:48:00

         

    14/04/2016

    06:26

    12:28

    12:43:00

    18:00:00

    05:17:00

         

    15/04/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    16/04/2016

    שבת

                 

    17/04/2016

    06:32

    12:08

    12:23:00

    18:00:00

    05:37:00

         

    18/04/2016

    06:34

    12:27

    12:42:00

    18:00:00

    05:18:00

         

    19/04/2016

    06:36

    13:30

    13:45:00

    18:00:00

    04:15:00

         

    20/04/2016

    06:30

    13:27

    13:42:00

    18:00:00

    04:18:00

         

    21/04/2016

    06:27

    11:43

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    22/04/2016

    שישי

                 

    23/04/2016

    שבת

                 

    24/04/2016

    06:19

    10:21

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    25/04/2016

    07:10

    10:15

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    26/04/2016

    06:24

    09:42

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    27/04/2016

    06:25

    09:37

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    28/04/2016

    ערב חג

                 

    29/04/2016

    שישי

                 

    30/04/2016

    שבת

                 
     

    116.70

    0.64

    5,100

    3,270.16

    01/05/2016

                   

    02/05/2016

    06:23

    12:22

    12:37:00

    18:00:00

    05:23:00

         

    03/05/2016

    06:23

    13:12

    13:27:00

    18:00:00

    04:33:00

         

    04/05/2016

    06:29

    12:22

    12:37:00

    18:00:00

    05:23:00

         

    05/05/2016

    06:19

    11:12

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    06/05/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    07/05/2016

    שבת

                 

    08/05/2016

    06:26

    13:00

    13:15:00

    18:00:00

    04:45:00

         

    09/05/2016

    06:33

    13:27

    13:42:00

    18:00:00

    04:18:00

         

    10/05/2016

    06:29

    13:59

    14:14:00

    18:00:00

    03:46:00

         

    11/05/2016

    06:19

    10:53

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    12/05/2016

    חג

                 

    13/05/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    14/05/2016

    שבת

                 

    15/05/2016

    06:30

    11:47

    12:02:00

    18:00:00

    05:58:00

         

    16/05/2016

    06:38

    12:41

    12:56:00

    18:00:00

    05:04:00

         

    17/05/2016

    06:24

    10:55

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    18/05/2016

    06:27

    12:04

    12:19:00

    18:00:00

    05:41:00

         

    19/05/2016

    06:24

    12:21

    12:36:00

    18:00:00

    05:24:00

         

    20/05/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    21/05/2016

    שבת

                 

    22/05/2016

    06:23

    11:26

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    23/05/2016

    06:30

    12:55

    13:10:00

    18:00:00

    04:50:00

         

    24/05/2016

    06:34

    11:35

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    25/05/2016

    06:28

    10:46

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    26/05/2016

    06:25

    13:21

    13:36:00

    18:00:00

    04:24:00

         

    27/05/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    28/05/2016

    שבת

                 

    29/05/2016

    06:25

    10:25

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    30/05/2016

    06:28

    12:12

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    31/05/2016

    06:35

    11:36

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         
     

    143.48

    0.79

    5,100

    4,020.69

    01/06/2016

    06:29

    13:12

    13:27:00

    18:00:00

    04:33:00

         

    02/06/2016

    06:28

    12:33

    12:48:00

    18:00:00

    05:12:00

         

    03/06/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    04/06/2016

    שבת

                 

    05/06/2016

    06:22

    11:07

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    06/06/2016

    06:27

    11:31

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    07/06/2016

    06:44

    14:39

    14:54:00

    18:00:00

    03:06:00

         

    08/06/2016

    06:28

    12:24

    12:39:00

    18:00:00

    05:21:00

         

    09/06/2016

    06:27

    12:54

    13:09:00

    18:00:00

    04:51:00

         

    10/06/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    11/06/2016

    שבת

                 

    12/06/2016

    חג

                 

    13/06/2016

    06:26

    10:58

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    14/06/2016

    06:32

    11:51

    12:06:00

    18:00:00

    05:54:00

         

    15/06/2016

    06:30

    12:29

    12:44:00

    18:00:00

    05:16:00

         

    16/06/2016

    06:25

    11:45

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    17/06/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    18/06/2016

    שבת

                 

    19/06/2016

    06:26

    10:33

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    20/06/2016

    06:42

    13:00

    13:15:00

    18:00:00

    04:45:00

         

    21/06/2016

    06:31

    12:02

    12:17:00

    18:00:00

    05:43:00

         

    22/06/2016

    06:27

    10:57

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    23/06/2016

    06:26

    11:09

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    24/06/2016

    שישי

         

    07:30:00

         

    25/06/2016

    שבת

                 

    26/06/2016

    06:21

    10:29

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    27/06/2016

    06:21

    10:59

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    28/06/2016

    06:35

    12:03

    12:18:00

    18:00:00

    05:42:00

         

    29/06/2016

    06:23

    11:28

    12:00:00

    18:00:00

    06:00:00

         

    30/06/2016

    06:21

    12:20

    12:35:00

    18:00:00

    05:25:00

         
     

    145.80

    0.80

    5,100

    4,085.60

           

    62,504.8

     


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ