הנאשם, כבן 25, הורשע לאחר שמיעת ראיות בביצוע עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, ובנהיגה ללא רשיון נהיגה.
כפי שפורט בהכרעת הדין, בשעת לילה, עצרה ניידת משטרה אזרחית שסומנה בבירור כרכב משטרה, ליד רכבו של הנאשם וביקשה ממנו לעצור בצד. הנאשם לא שעה לבקשת השוטרים, והחל לנסוע במהירות. תוך כדי בריחתו, נכנס הנאשם לסמטאות צרות, ואילץ הולכי רגל להימלט ולהיצמד לקירות כדי להמנע מפגיעה. במהלך המרדף בואדי ג'וז, עקף הנאשם רכבים שנסעו במסלול נסיעתו, תוך שהוא חוצה פס הפרדה לבן, וכאשר הגיע רכב במסלול הנגדי, נאלץ אותו רכב לסטות לשולי הכביש תוך שהוא עולה על מדרכה. בסופו של דבר, הסתיים המרדף בסמטא בשכונת א-טור, לאחר שרכב שנסע לאחור חסם את דרכו של הנאשם.
יצוין, כי בכל מהלך המרדף, הבהב אחד השוטרים לנאשם וצפר לו בכדי לעצור, אולם הנאשם אף הגביר את מהירתו וזגזג בין מסלולי הנסיעה.
לאחר שנעצר הנאשם, נמצא בבדיקת ינשוף, כי הוא נוהג תחת השפעת משקאות משכרים ובבדיקת הביצוע נמצא כי הוא מתנודד מצד לצד.
לא זו אף זו, התברר, כי, הנאשם נהג במהלך האירוע, כשרשיון הנהיגה שלו אינו בתוקף.
יצוין, כי טרם הטיעונים לעונש, ביקש ב"כ הנאשם להורות על הגשת תסקיר מטעם שירות המבחן, התביעה התנגדה ובהחלטה נפרדת, דחיתי את הבקשה.
לנאשם הרשעה קודמת מחודש פברואר 2008 בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממש כלפי בן זוג, תגרה והחזקת נכס חשוד במסגרתה נידון, בין היתר, למאסר לתקופה של 60 יום (ת/1).
כמו כן, מתברר, כי למרות שהנאשם קיבל רישיון נהיגה לפני כ-5 שנים, הוא צבר הרשעות תעבורתיות רבות (27 במספר). בין היתר, כוללות הרשעותיו התעבורתיות נהיגה ברכב לא תקין, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, נהיגה זמן פסילה, אי ציות לתמרורים ועוד.
יתרה מזו, הנאשם נידון פעמיים לתקופות מאסר בגין עבירות תעבורה (באחת הפעמים נאסר לתקופה של 3 חודשים בגין נהיגה בזמן פסילה).
התביעה ביקשה להטיל על הנאשם מאסר ממושך לריצוי בפועל, מאסר על תנאי, ופסילה.
ב"כ הנאשם ביקש להטיל על הנאשם מאסר שירוצה בעבודות שירות ציבוריות ולחלופין להסתפק במאסר לתקופה קצרה.
שני הצדדים הציגו בפני פסיקה התומכת, לטענתם, בעמדתם ואולם, כפי שנקבע לא אחת, הענישה הינה אינדוידואלית וכל מקרה יש לדון לפי נסיבותיו.
עברתי על הפסיקה שהציג ב"כ הנאשם וכמעט בכל המקרים, מדובר בנאשם שהודה בביצוע העבירה של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, בניגוד לסעיף 332(2) לחוק העונשין התשל"ז - 1977. גם לא מצאתי מקרה בו נהג בעל ותק של 5 שנים, צבר 27 הרשעות תעבורתיות קודמות.
מכל מקום, המחוקק קבע עונש חמור בגין ביצוע עבירה של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה (20 שנות מאסר), ובכך הביע עמדתו החד משמעית, כי אין להקל ראש בעבירה זו.
במיוחד, יש מקום לענישה מחמירה ומרתיעה בתקופה זו בה נפגעים אנשים רבים כתוצאה מנהיגה רשלנית ולא אכפתית.
במקרה דנן, סיכן הנאשם את ציבור המשתמשים בדרך, הן את הרכבים שניקרו בדרכן והן את הולכי הרגל.
במקרה דנן, מתגמדות הנסיבות האישיות אל מול האינטרס הציבורי.
בשים לב לכך ולאחר ששמעתי דבריהם של ב"כ התביעה ושל ב"כ הנאשם מוטל בזה על הנאשם עונש כדלקמן:
מאסר לתקופה של 15 חודש בניכוי ימי מעצרו מיום 8.12.2009 עד יום 4.1.2010.