דיון בהתנגדות לביצוע תביעה בסכום קצוב שהגישה עירית מודיעין עלית.
ביסודה, דרישה של המועצה שמצויה באזור יהודה ושומרון משני הנתבעים,לתשלום חיובים הנוגעים לנכס שבתחום הישוב חשמונאים. הסכם שכירות הנכס צורף להתנגדות, ומתצהיר הנתבע עולה כי מדובר בהסכם המתחדש מדי שנה. יוער, כי הנתבעת מאשרת שקיבלה לידיה אזהרה אך זאת לבית בו מתגורר אביה.
כן יוער שבהתנגדות עצמה נאמר, בין היתר, כי: "אין התביעה מזהה את דבר החיקוק שמכוחו באה", וזאת ביחס למה שנאמר בכתב התביעה .
החלטה
לא ראיתי הכיצד מסמכותו העניינית של בית המשפט בראשון לציון לדון בתובענה הספציפית הזאת לאחר עיון בתביעה בהתנגדות ובחומר שצורף. על מנת לחסוך מזמן הצדדים וטרחתם, יבוטל מועד הדיון הקרוב. הרשות, רשאית להגיש תביעה בבית המשפט המוסמך לפי התקנון. בשלב זה, לא ראיתי לחייב בהוצאות.
תמצית הנימוקים
עסקינן בשטח וברשות הכפופות ,למשטר נורמטיבי מיוחד. לעניין מיקום הרשות ראו למשל בבג"ץ 2577/04 אך גם בתקנון.
לעניין המשטר הנורמטיבי המיוחד החל, ראו, בלא למצות, למשל באסמכתאות הבאות : א. כב' הש ארבלברע"א 7665/06 , שם נאמר בפסקה 7: "מעמדה המשפטי של ההתיישבות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון בא לה מכוחו של המפקד הצבאי, שסמכויותיו מקורן בדיני התפיסה הלוחמתית (בג"ץ 1661/05 המועצה האזורית חוף עזה נ' ראש הממשלה, פ"ד נט(2) 481, 526 (2005)). מפקד כוחות צה"ל באיזור יהודה ושומרון (להלן: מפקד האיזור) הוא בעל סמכויות השלטון באיזור. מכוח סמכויותיו אלה חוקק את הצו בדבר ניהול מועצות מקומיות (יהודה והשומרון) (מס' 892), התשמ"א-1981 (להלן: הצו). בהתאם לסעיף 2(א) לצו חוקק תקנון המועצות המקומיות (יהודה והשומרון), התשמ"א-1981 (להלן: התקנון). התקנון קובע את הכללים לניהולן של המועצות המקומיות באיזור. בהתאם לצו ולתקנון הוקם בית המשפט לעניינים מקומיים, שתחומי סמכותו נקבעו בסעיף 126 לתקנון, הקובע: "על אף האמור בכל דין ותחיקת ביטחון, בית המשפט לעניינים מקומיים מוסמך לדון – (א) לפי תחיקת הביטחון בעניינים המפורטים בתוספת לתקנון כשנשוא הדיון מצוי בתחום היישובים. (ב) בכל עניין אחר שבתקנון ובנספחים לו. (ג) בעבירה על התקנון ועל חיקוק המנוי בנספחים לו ובכל עבירה על חוק עזר, לרבות עבירה שנקבעה כעבירת קנס שהתקינה מועצה וכן בכל עבירה שנעברה בתחום ישוב על הדין ותחיקת הביטחון המפורטים בתוספת לתקנון". ב. כב' הש' זמיר בבג"צ 336/99. ג. כב' הש' ברק בבג"צ 7015/02. ד. כב' הש' ברלינר בבג"צ 10408/06 ה. השוו כב' הש' דרורי בר"ע (מחוזי ים) 03 / 743.
אזכיר גם שבתקנון המועצות המקומיות (יהודה והשומרון), תשמ"א-1981 (לעיל ולהלן:"התקנון") נקבע בין היתר, כדלהלן: "מקום מושב ושטחי שיפוט (תיקון מס' 10) תשמ"ג-1983 128. (א) מקום מושבו של בית המשפט לענינים מקומיים בדונו כערכאה ראשונה יהיה בתחום מועצה מקומית או במקום אחר שיקבע מפקד האזור. (ב) מקום מושבו של בית המשפט לענינים מקומיים בדונו כערכאת ערעור יהיה במקום שיקבע מפקד האזור לאחר התיעצות עם הרשות המוסמכת." וכאמור גם בגוף התקנון יש התייחסות לרשות הרלבנטית.
סוף דבר
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.