ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
9565-02-16
09/10/2016
|
בפני הרשם הבכיר:
אייל דוד
|
- נגד - |
התובע:
יוסף טבנר
|
הנתבעת:
טופז טורס בע"מ
|
פסק דין |
1.התביעה שלפני עניינה חיוב הנתבעת בתשלום פיצויי בסך של 22,104 ש"ח לתובע בגין ליקויים ומחדלים בטיול "ירח דבש" של התובע ורעייתו איריס לקובה וקוסטה ריקה שאורגן על ידי סוכנות הנסיעות הנתבעת . הטיול התקיים בין התאריכים 7.7.15 – 23.7.15.
טענות התובע
2.האירועים בקוסטה ריקה:
לא קיבלנו גלישה על כבלים בגובה כפי שסוכם; לא ביקרנו במעיינות חמים בארנל; זכאים להחזר עלות הכניסה; לא ביקרנו בהר געש בארנל עקב גשמים. זכאים להחזר עלות הכניסה; במקום ספינת מפרש (קאטמרן) הפלגנו בספינת שיט זולה ולא ראינו דולפינים כרישים או לוותינים כפי שהובטח; בלילה האחרון שלנו בקוסטה ריקה (סאן חוזה) לא קיבלנו ארוחת ערב כמובטח.
3.אירועים בקובה:
בלילה הראשון (הוואנה) לא קיבלנו ארוחת ערב; בלילה הראשון בטרינידד שוכנו במלון 3 כוכבים בלבד (לא לפי התוכנית), מלון שלא היה ברמה נאותה, בחדר עם מיטות נפרדות (לזוג בירח דבש), עם מצעים ושירותים לא נקיים וזרם מים חלש במקלחת, דבר שהישרה אווירת כעס ותסכול; לאחר לילה כמעט ללא שינה וללא ארוחות ומקלחת נורמלית נבצר מאיתנו ליהנות גם מהיום השני של הטיול באזור; רק לאחר דין ודברים ועל פי דרישתנו, הועברנו למלון המקורי (לקראת סוף היום) הליך שארך זמן רב ומנע מאיתנו לנצל את שעות הצהריים כדי ללכת לבריכה ולחוף הים הצמוד; החמצנו את האופציה לבקר במוזיאון הרומנטיקה שתואם עפ"י לו"ז המארגנים ליום שני מכיוון שהמוזיאון היה סגור. לטענת המדריך המוזיאון סגור בימי שני. אנו זכאים להחזר עלות כרטיס הכניסה.
4. בכל סוף יום עדכנו אותנו לגבי שעת האיסוף מהמלון למחרת היום שהיא מאוד חשובה כדי לתכנן את הזמן. בלילה האחרון, למדריך לא היה מידע בקשר לאיסוף למחרת (המדריך טען שבבוקר יעדכנו את המלון). לפני ארוחת הבוקר, בררנו בקבלה את שעת האיסוף אך נאמר לנו כי לא הושארה עבורנו הודעה. חוסר הידיעה מנע מאתנו ליהנות מעיר החוף המדהימה.
רק לקראת השעה 12:30 ורק לאחר שדרשנו מנציגי המלון להתקשר עבורנו ולברר עם החברה המארגנת את שעת האיסוף נודע לנו כי הנהג יגיע בשעה 17:20 שעון קובה.
פינוי החדרים נערך בשעה 12:00 ובדלית ברירה נאלצנו להאריך את שהותנו במלון בעוד כ- 5 שעות בעלות של 50 אירו נוספים. הנהג המאסף הגיע לאחר השעה 18:00 ובנוסף עוד המשיך לבצע איסוף של נוסעים נוספים בדרך לשדה התעופה. לשדה התעופה בהוואנה הגענו לקראת השעה 21:00 פחות משעתיים לפני הטיסה (הטיסה הייתה בשעה 22:50). לאחר עמידה ממושכת בתור לדלפק חברת התעופה בקושי נותר לנו זמן לגשת לנוחיות לקראת הטיסה הארוכה שציפתה לנו וזאת מבלי לציין את חווית הקניות בדיוטי פרי.
5. בעקבות הקדמת הטיסה חזרה לארץ (עפ''י התוכנית המקורית שעליה שילמנו היינו אמורים להישאר לילה נוסף) חסר יום אחד שעליו שילמנו.
6.לסיכום: בקוסטה ריקה לרוב נהנינו למרות שלא קיבלנו את כל מה שהובטח לנו. האירועים בקובה הותירו אותנו מתוסכלים וממורמרים, ובלב כבד אנו קובעים שהחופשה בקובה שלה ציפינו בכיליון עיניים הפכה לסיוט אחד גדול והותירה טעם רע לחופשת ירח הדבש.
סוכם עם הנתבעת שכל המלונות יהיו ברמה של 4 כוכבים, לכל הפחות, ומינימום אירוח ברמה של 4 כוכבים ואירוח של חצי פנסיון.
טענות הנתבעת
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת