ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
7840-10-17
15/01/2018
|
בפני השופט בדימוס:
הרווי גרובס
|
- נגד - |
תובע:
משה מאור
|
נתבעת:
מוסכי ניסים ארביב בע"מ
|
פסק דין |
זו תביעה לפיצוי עקב הפרת הסכם שלפיו התובע רכש רכב שברולט קרוז 5 דלתות מאת הנתבעת ביום 4/5/16 תמורת 108,448 ₪.
התובע עותר לסכומים הבאים:
600 ₪ בגין טיפול 15,000 ק"מ.
3,000 ₪ בגין טיפול עתידי של 30,000 ק"מ.
פיצוי בגין הפרת ההסכם וניסיון להטעות אותו - 15,000 ₪.
8,000 ₪ בגין עגמת נפש ופגיעה בבריאות.
לדברי התובע, הוא הסכים מול הנתבעת לרכוש רכב שברולט קרוז עם 4 דלתות ואילו בעת שהמוכרת מטעם הנתבעת, גב' חגית ארביב הקלידה את ההזמנה, היא טעתה ורשמה 5 דלתות.
כך יצא, שכאשר התייצב לאסוף את הרכב, קיבל לידיו רכב עם 5 דלתות.
יש לציין, כי לטענת התובע, במו"מ מול חגית ארביב, התובע טען נמרצות כי הובטח לו 2 טיפולים ראשונים, 15,000 ק"מ ו-30,000 ק"מ בחינם, הוא אף ביקש כי הדבר יירשם בתוך ההסכם, אך חגית טענה בפניו כי ילחצו יד והוא יכול להסתמך עליה.
על אף שזה לא הרכב שהוא הזמין, לטענת התובע, הוא קיבל את הרכב לידיו ונסע הביתה בלי לטעון כל טענה.
כאשר הגיע הביתה, התברר לתובע כי סופקו לו שני פנסים פגומים . הוא מיד התקשר לנתבעת ותוך מס' ימים הדבר סודר.
התובע מודה שבעת העסקה, חתם על הזמנה לרכב עם 5 דלתות.
לטענתו לא קרא את ההזמנה אך לטענתו התכוון לרכוש רכב עם 4 דלתות ואף טען שנציגת הנתבעת הטעתה אותו במתכוון כאשר רשמה 5 דלתות.
התובע אכן הגיע לחגית והתלונן שקיבל את הרכב הלא נכון ולאחר דין ודברים, על אף שלא התנצלה בפניו, חגית הסכימה להחזיר לתובע 1,000 ₪ שזה ההפרש במחיר בין שני כלי הרכב.
כאשר התובע הלך לבצע טיפול 15,000 ₪, הוא הגיע למוסך , ביצע את הטיפול ואז אמר למוסך כי זה מגיע לו טיפול בחינם על פי ההסדר עם המוכרת. כאשר פנו התובע והמוסך לנתבעת היא סירבה לכבד את הבטחתה.