ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
7812-03-17
06/08/2017
|
בפני הרשמת הבכירה:
עדי בר-טל
|
- נגד - |
התובעת:
ליז סבג
|
הנתבעת:
חברת דואר ישראל בע"מ
|
פסק דין |
בפני תביעה על סך 25,000 ₪ בגין חבילה שאבדה בדואר ישראל. לטענת התובעת תביעתה כוללת את הנזק הכבד שנגרם לה עקב התנהלותה הבלתי מקצועית ובלתי אמינה של הנתבעת וכן בשל עוגמת נפש.
להלן עובדות המקרה
-
התובעת עוסקת בייבוא תכשיטים מצופים זהב וכסף אותם היא משווקת בארץ, בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה עם קוסמטיקאיות שמוכרות את התכשיטים. התובעת פועלת באמצעות עוסק מורשה מס' 302834239 (ת/2).
-
ביום 25.10.16 שלחה התובעת חבילת תכשיטים לקוסמטיקאית בשם ליז דרור ממושב פורת. החבילה נשלחה בדואר רשום, כאשר שווי החבילה לטענת התובעת עמד על סך 6,560 ₪.
-
מסיבות אישיות החליטה הגב' דרור לבטל את שיתוף הפעולה עם התובעת ושלחה לה בחוזר, בדואר גוביינא את החבילה. התובעת צירפה את אישור משלוח דואר גוביינא מיום 22.11.16 כנספח ג' לכתב התביעה.
-
התובעת טוענת שעקבה אחרי החבילה שיצאה מסניף תל מונד, אך לא הגיעה ליעדה. החבילה נעלמה.
-
התובעת ניסתה להשיג טלפונית את שירות הלקוחות של הנתבעת ומשלא הצליחה פנתה אל הנתבעת במיילים. גם מיילים אלו נותרו ללא מענה (נספח א' לתביעה). התובעת המשיכה לנסות לשוחח עם נציגי הנתבעת ופתחה קריאות שירות, אך גם קריאות אלו לא נענו לגופו של עניין.
-
בשלב מסויים הובהר לתובעת, כי הואיל ולא היא שלחה את החבילה, עליה לקבל ייפוי כח משולח החבילה ולפיו התובעת רשאית לברר אודות החבילה ולקבל את הפיצוי בגינה.
-
התובעת פעלה בהתאם להוראות שקיבלה והעבירה לידי הנתבעת את ייפוי הכח מטעם הגב' ליז דרור בצירוף צילום תעודת הזהות של הגב' דרור (נספח ד' לתביעה).
-
למרות האמור, התובעת לא קיבלה מענה עד ליום הגשת התביעה וגם החבילה לא הגיע עד היום.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת