ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
|
6908-09-16
21/03/2017
|
בפני השופטת:
זהבה (קאודרס) בנר
|
- נגד - |
תובעים:
1. מיכל סנה 2. ליאור סנה
|
נתבעת:
פגסוס איירליינס
|
פסק דין |
העובדות
1. עניינה של התביעה דרישת התובעים, בני זוג אשר יצאו לנופש בהולנד עם 4 ילדיהם, לפצותם בסך 12,150 ₪ עקב איחור בהגעת הכבודה להולנד ונזק שנגרם לה.
הנתבעת 1 היא חברת התעופה שאת כרטיסי הטיסה שלה רכשו התובעים.
התביעה הוגשה בתחילה גם נגד נתבעת 2 - מנהלת אתר האינטרנט באמצעותו רכשו התובעים את כרטיסי הטיסה – אך בהמשך נדחתה נגדה בלבד, כפי שיבואר מטה.
התובעים הזמינו, באמצעות נתבעת 2, טיסות הלוך ושוב (ביום 25.7.16 וביום 3.8.16) של נתבעת 1 - מישראל להולנד, עם טיסת המשך באיסטנבול - באמצעות נתבעת 2.
מסכת התלאות של התובעים החלה עם הגעתם לשדה התעופה "בן גוריון".
בהגיעם לדלפק ה"צ'ק-אין", טרם העלייה למטוס, הודיעה להם נציגת נתבעת 2 כי קיימת בעיה בהזמנה והם הופנו למנהלת הטיסה. לאחר שעה ארוכה קיבלו אפשרות מעבר לטיסה.
בהגיעם לאיסטנבול נודע להם כי טיסת ההמשך משם להולנד אשר נקבעה לשעה 10:45 שונתה לשעה 19:20.
לאחר כשעתיים של שהייה והתרוצצויות בשדה התעופה באיסטנבול, הודיעה נתבעת 2 לתובעים כי הם זכאים למלון, עקב העיכוב, והעבירה אותם לקבלת וואוצ'ר והסעה למלון עד לטיסה הייעודית.
בדרכם למלון נאמר להם לשוב לטיסה המקורית מאחר ובכל זאת נותר בה מקום. כשנשאלו הנציגים בשדה האם המזוודות יגיעו עמם, הם נענו בחיוב , אלא שעם נחיתתם בהולנד גילו התובעים כי הכבודה חסרה.
נטולי מזוודות החלו התובעים את מסעם בהולנד, שנפתח במשט עצמאי של מספר ימים. ההסעה למעגן פוספסה כתוצאה מהעיכובים והם נאלצו להשתמש בשרות מוניות מקומי.
לתביעה צורפו אישור דיווח על איבוד כבודה, חשבונית על תשלום מונית משדה התעופה למעגן וחשבוניות חלקיות בגין קניית מזון וביגוד. (בתחילה לא נשמרו החשבוניות בגין הציוד).
כן צוין בתביעה כי בתם של התובעים - המקבלת תרופה מיוחדת הורמונלית על בסיס יומיומי, המחייבת קירור - לא קיבלה התרופה בשל העדר הכבודה (לתובעים לא ניתן אישור להעלותה למטוס), והתובעים נאלצו לזרוק התרופה לפח עם הגעת הכבודה. בתם של התובעים לא קיבלה התרופה במשך 10 ימים ולא ברור לתובעים עדיין מה הנזק שנגרם כתוצאה מכך.
בשדה התעופה בהולנד דיווחו התובעים בדלפק חברת "אויה פרטנר", כפי שנאמר להם, על אובדן הכבודה וקיבלו אישור על הדיווח וטלפון לבירורים. בטלפון לא היה כל מענה. כשפנו לחברת "פגסוס" זו העבירה אותם לנציג הטורקי שהשיב כי לא ידוע היכן המזוודות ומה מועד הגעתן.
הישועה הגיעה דווקא מסוכנות נסיעות מקומית אשר שלחה מייל לחברת "אביה פרטנר" ובאותו היום, 27.7.16, בשעה 23:45, המזוודות התקבלו, כ – 3ימים לאחר הגעתם להולנד.
בעת השבת הכבודה, הגיע נציג חברת שילוח שאינו דובר אנגלית ודרש מהתובעים לחתום על טופס בהולנדית שהם אינם יודעים מה תוכנו וסרב למסור המזוודות ללא חתימה עליו.
ואם לא די בכל אלה, עם קבלת הכבודה גילו התובעים כי הכבודה הגיעה כשהיא פגומה – רצועה קרועה לתיק גב ומזוודה ובה קרע בצידה. כיסי התרמילים היו פתוחים ומרוקנים וחלק מהציוד חסר (נעליים וציוד אישי נוסף).
גם בטיסה חזור נתקלו התובעים בעיכוב בשדה התעופה אשר נפתר לאחר שעה ארוכה.