חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

זבלב נ' פיצה דון פרדו סניף פתח תקווה ואח'

תאריך פרסום : 31/08/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
64293-12-15
01/04/2016
בפני הרשם הבכיר :
אייל דוד

- נגד -
תובעת:
תמרה זבלב
נתבעים:
1. פיצה דון פרדו בע"מ סניף פתח תקווה
2. יעקוב שקיא - נמחק

פסק דין
 

 

  1. עניינה של התביעה דנן, תשלום פיצויים בסך של 6,000₪ לתובעת בגין משלוח 6 הודעות פרסום מסרונים (sms ) על ידי הנתבעת לתובע , בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982, המכונה: "חוק התקשורת" ו/או "חוק הספאם".

  2. תמצית טענות התובעת: היא לא נתנה את הסכמתה המפורשת מראש לקבלת דברי הפרסומת מהנתבעת. שיגור דברי הפרסומת מהוה הפרה של הוראות חוק התקשורת. בעטיו נדרשה התובעת להשחית משאבים וזמן כדי להתמודד עם דברי הפרסומת.

  3. תמצית טענות הנתבעת: התובעת לא הציגה שום אישור כי הינה בעלת מס' הטלפון אליו נשלחו המסרונים. הגשת התביעה דנן הינה תביעת סרק המוגשת בשיטת "מצליח" ומהווה ניצול ציני של החוק והטרדה של בית המשפט ושל הנתבעת. המדובר במסרון אחד בלבד שנשלח ביום 05/03/15. כל לקוח חדש שמתקשר להזמין פיצה צריך לתת את פרטיו ובסוף השיחה נאמר לו במפורש כי אנו שולחים אליו הודעות לטלפון עם מבצעים זהים להזמנה שביצע ובמידה והלקוח מתנגד לא שולחים אליו הודעות. בכל מסרון ישנה קישורית ומס' טלפון להסרה, המסרונים נשלחו בשעות נוחות אחה"צ.

  4. על-פי הוראת תקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976, משמדובר בתובענה בהליך של תביעות קטנות, יהיה פסק הדין מנומק באופן תמציתי.

     

     

    דיון ומסקנות:

  5. סע' 30א לחוק מגדיר דבר פרסומת כ"מסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד כספים בדרך אחרת". בדברי ההסבר להצעת החוק משנת 2005 הטעימו מנסחיה שני יסודות למונח דבר פרסומת: מידע המופץ לקבוצה גדולה של נמנעים; ומטרתו "לעודד הוצאת כספים בכל דרך" (הצעת חוק הממשלה 182, 20.6.05, בעמ' 886).

  6. אין חולק כי משלוח המסרונים אל התובעת הינו פרסום כמשמעותו בחוק התקשורת.

  7. סעיף 30א (ב) לחוק מציין כי מפרסם לא יישגר דבר פרסומת ללא הסכמה מפורשת מראש של הנמען. החריג לחוק כולל 3 תנאים מצטברים על מנת שניתן יהיה לשגר דבר פרסומת בלא הסכמה מפורשת מראש של הנמען והם: (1) הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות או במהלך משא ומתן לרכישה, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו. (2) המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו כי הוא מסרב לקבל דברי פרסומת כאמור, והנמען לא עשה כן. (3) דבר הפרסומת מתייחס למוצר או לשירות מסוג דומה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ