ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
62255-12-15
02/07/2017
|
בפני הרשם הבכיר:
אייל דוד
|
- נגד - |
התובעת :
אתי בר-לב
|
הנתבעת:
עמנואל - רהיטי המזרח בע"מ
|
פסק דין |
לפני תביעה, במסגרתה מבקשת התובעת לחייב את הנתבעת לשלם לה סך של 5,000 ₪, בגין אי התאמה בין ההזמנה שהיא ביצעה, לבין הרהיטים שסופקו לה על ידי הנתבעת.
ביום 11/09/15 רכשה התובעת מהנתבעת, ספה גדולה והדום ישיבה גדול מעוצב בהתאמה אישי למרות שהובטח כי הרהיטים יסופקו בתוך 3 שבועות ממועד ההזמנה, הם סופקו לבסוף לאחר למעלה מחודש ביום 16/10/15. בנוסף, ההדום הגיע כאשר התפירה בו לקויה.
למרות דרישת התובעת, לא נמסר לה טופס ההזמנה, משום שהמוביל לקח אותו עמו בעת שסיפק את הרהיטים לבית התובעים.
התובעת טרם קיבלה חשבונית בגין הזמנת הרהיטים. פניות התובעת לנתבעת נענו בכך שהחשבוני תגיע בדואר, דבר שלא קרה עד למועד הגשת התביעה.
למרות שסוכם עם נציג הנתבעת - מוחמד (להלן: "מוחמד") כי המחיר ששולם הוא מלא וסופי וכולל הובלה עד לביתה של התובעת בקומה הרביעית, המוביל דרש מהתובעת לשלם לו עבור ההובלה סכום כסף נוסף.
מיד עם אספקת הריהוט בדקה אותו התובעת ולאחר מכן טלפנה אל הנתבעת ודיווחה על כך שההדום תפור בצורה לקויה. במענה לפניה זו, נאמר לתובעת שאין כל בעיה וכי התובעת רשאית להחזיר את ההדום ולקבל במקומו הדום חדש ותקין.
התובעת השיבה לנתבעת את ההדום ביום 16/10/2015 וסיכמה עם העובד – בדיר, את פרטי ההזמנה להדום מתוקן, לרבות מידות, סוג בד וסגנון תפירה, כדי שלא תיגרמנה שוב טעויות וההדום יהיה תואם לספה. עוד נטען על ידי בדיר, כי ההזמנה תבוצע לכל המאוחר בתוך שבוע ימים.
למרות שטרם התקבל ההדום בבית התובעת, התובעת חשה שהנתבעת נוטלת אחריות לגבי הליקויים שקרו בהדום ולכן ביום 31/10/2015 ביצעה הזמנה נוספת, שכללה מסירת שני כיסאות עתיקים שנרכשו על ידי התובעת במיטב כספה, לצורך חידושם על ידי הנתבעת. בנוסף באותה הזמנה, נרכשו גם שני שולחנות מסוג "טיפה". במועד זה שילמה התובעת מקדמה בסך של 1,000 ₪ במזומן.
הנתבעת לא סיפקה את ההדום לתובעת במועד שנקבע ולכן פנתה התובעת בבקשה לבירור מה עלה בגורל ההדום ונענתה בתירוצים שונים ורק בחלוף שבועיים, נמסר לה על ידי נציגת הנתבעת - הגב' מרינה, כי טופס ההזמנה נעלם ולכן לא הוכן ההדום כלל. לדברי מרינה, ששוחחה עם המנהל, תבוצע הזמנה חוזרת וההדום יסופק לתובעת בתוך יומיים שלושה.
בסופו של דבר, רק ביום 12/11/2015, כשלושה שבועות לאחר מועד ההזמנה המקורי, סופקו לתובעת ההדום ושני הכיסאות העתיקים. ההדום לא התאים לפרטי ההזמנה שסוכמו עם הנתבעת ולספה המצויה בבית התובעת. הכיסאות העתיקים הוחזרו, כשברור שהעבודה לגביהם נעשתה בצורה לקויה ולא מקצועית, תוך גרימת נזק לכיסאות, כגון: סימני מסמרים על העץ ובד המושב קרוע.
אף המובילים חשו מבוכה למראה הכיסאות והתקשרו מידית לדווח לנציג הנתבעת – בדיר, על מראה עיניהם. לאחר מכן, לקחו את הכיסאות אתם בחזרה למפעל הנתבעת.
יתרה מזו, השולחנות סופקו לתובעת כשהם לקויים, צבועים בצד אחד ובאיכות עבודה נמוכה ביותר. המובילים מטעם הנתבעת צילמו את כל הרהיטים ושלחו התמונות לבדיר. בשלב זה, כל הרהיטים נלקחו בחזרה לנתבעת, כך שביתה של התובעת נותר כמעט ריק.