חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

ת"ק 54152-09-16 קראוס נ' נימרוד תעשיות בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 30/11/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
54152-09-16
26/11/2017
בפני הרשם:
הבכיר אייל דוד

- נגד -
התובע:
מנחם קראוס
הנתבעים:
1. נימרוד תעשיות בע"מ
2. חיים הופמן

פסק דין

רקע

1.במסגרת התביעה דנן, מבקש התובע לחייב את הנתבעים לשלם לו סך כולל של 6,690 ₪ בגין מחדלי הנתבעים, אי כיבוד תעודת אחריות שסופקה לדוד שמש אותו רכש התובע מתוצרת הנתבעת שהותקן בדירתו של התובע על ידי הנתבע 2.

2.רכיבי התביעה הם:

סך של 2,200 ₪ - עלות רכישת דוד שמש חדש; סך של 150 ₪ - החזר תשלום בגין ביקור טכנאי מטעם הנתבעת שהגיע לביתו של התובע וקבע, כי בשל הדליפה בדוד יש להחליפו בחדש; סך של 2,000 ₪ - פיצוי בגין עגמת נפש והוצאות התובע.

הדיון בתביעה

3.התקיים לפני דיון, בו העידו התובע, הנתבע 2 וכן נציג מטעם הנתבעת 1 - מר רמי טרבולסקי מנכ"ל ובעלים.

טענות התובע

4.ביום2.6.11 רכש התובע מהנתבעת דוד שמש, מצופה אמייל, במחיר של 2,000 ₪. חשבונית הרכישה צורפה כנספח א' לכתב התביעה. יוער, כי למרות שבחשבונית מופיע התאריך 1.6.11, המוצר סופק בפועל לתובע והותקן בביתו רק למחרת ביום 2.6.11 יחד עם כל המסמכים המצורפים למוצר. בתחתית כתב האחריות נספח ג' לכתב התביעה, שנמסרה לתובע על ידי נתבע 2 המתקין, נכתב במפורש: "תאריך התקנה 2.6.11".

לאחר ההתקנה, נמסרו לתובע 2 תעודות אחריות, תעודה אחת של הנתבעת 1 יצרנית הדוד וכן תעודת אחריות שנייה מטעם מוכר/מתקין הדוד. בהתאם לשתי תעודות האחריות הנ"ל התחייבו הנתבעים לתקן כל תקלה בדוד וזאת למשך תקופה של 5 שנים. לפיכך, לטענת התובע בהתאם לסעיף 10 לחוק הפרשנות תקופת האחריות מסתיימת ביום 2.6.16.

5.ביום 1.6.16 בשעה 23:00 גילה התובע דליפה בדוד השמש. בהעדר מענה במשרדי הנתבעת נאלץ התובע להתקשר לנתבעת למחרת היום, 2.6.16, בשעות הבוקר ולדווח על התקלה. למרבה אכזבתו של התובע, נציגי הנתבעת 2 סירבו לתקן את הדליפה בדוד בטענה שתקופת האחריות הסתיימה, שכן זו החלה כבר ביום 15.5.11.

הנתבעת הציעה לתובע לרכוש ממנה בהנחה של 300 ₪ דוד חדש על חשבונו. סירוב הנתבעים להכיר בתוקף כתבי האחריות ולתקן או להחליף את הדוד על חשבונם ביום 2.6.16, מהווה הפרה גסה ובוטה של תעודות האחריות .

בדלית ברירה נאלץ התובע להזמין טכנאי מטעם הנתבעת כדי לבדוק את הדליפה בדוד ומסקנות הבדיקה היו כי לא ניתן לתקן את התקלה שגרמה לדליפה בדוד, ולפיכך, אין מנוס מרכישת דוד חדש וכך עשה התובע שרכש דוד חדש בעלות של 2,200 ₪.

6.התובע שלח מכתב התראה לנתבעים באמצעות עו"ד מטעמו, כאשר במכתב נטען בנוסף לעובדות האמורות לעיל כי בהתאם ל סעיף 10 (ב) לחוק הפרשנות התשמ"א-1981, תקופת האחריות של הדוד הסתיימה רק ביום 2.6.16 בחצות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ