ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
52844-11-17
09/05/2018
|
בפני השופט בדימוס:
הרווי גרובס
|
| - נגד - |
התובעת:
סבטלנה ניקונוב
|
הנתבעת:
רהיטי קיבוץ השלושה השקעות בע"מ
|
| פסק דין |
זו תביעה כספית לביטול עסקה בגין אי התאמת הממכר ושיהוי בקבלתו.
התובעת עותרת לסכומים הבאים:
א. בגין הסכומים ששילמה בעבור הספה – 5000 ₪.
ב. בגין עוגמת הנפש – 4000 ₪.
ג. סכום סמלי של 20 ₪ בעבור כל יום איחור במסירה סך של – 5000 ₪.
התובעת הזמינה ספה עם 5 תפרים ובמידות גדולות מהסטנדרט. התובעת התייחסה אל הספה בכתב התביעה כאל מיטה, אולם בדיון הודתה שההזמנה מושא הסכסוך הינה ספה.
לדבריה של התובעת ההזמנה בוצעה ביום 24.1.17 והובטח לה כי הספה תסופק לה בהקדם האפשרי, ומכיוון שממדיה של הספה גדולים, התובעת ביקשה שהיא תגיע בחלקים. לאחר שבועיים התובעת ביקשה לברר אודות רכישתה ואם ישנה אפשרות להוסיף תפרים לספה, לשאלה זו נענתה בחיוב.
ביום 23.3.17 הספה הגיעה לבית מגוריה של התובעת, אך לא בחלקים כפי שהתבקש מהנתבעת.
על כן, מובילי הספה החזירו אותה אל הנתבעת ונמסר לתובעת כי הספה תסופק לה בשנית בתוך שבוע.
ימים ספורים לאחר מכן, חזרו המובילים עם הספה אל ביתה של התובעת ובהורידם את הספה ראתה התובעת כי הדבר אינו תואם את בקשתה, התפרים שונים מאשר ביקשה ולכן סירבה לקבלה. שוב הספה הוחזרה אל הנתבעת. לאחר חג הפסח נמסר לתובעת כי ישנו חוסר בבד שהיא רצתה ולכן עליה להגיע לחנות ולבחור בד חדש, וכך עשתה. כשבוע לאחר מכן הגיעו שוב מובילים לביתה של התובעת ובידיהם ספה חלופית אשר תשמש את התובעת עד להגעת הספה המוזמנת. התובעת סירבה לקבל את הספה המשומשת ודרשה לבטל את העסקה.
הנתבעת מספרת סיפור מעט שונה: עסקינן בהזמנה מיוחדת של ספה שאכן בפעם הראשונה הגיעה שלא כהוראות הלקוחה, קרי 3 תפרים ולא 5 כפי שהתבקש.
לכן הספה הוחזרה אל המפעל בכדי לתקן אותה ולהוסיף 2 תפרים, אלא שלא נשאר בד תואם לבד שהוזמן ע"י הלקוחה. בשל כך, הנתבעת יצרה קשר עם התובעת וסיפרה לה כי הבד נגמר. לפיכך, התובעת הגיעה אל הנתבעת ובחרה בד חדש. עקב חלוף הזמן ועד אשר הספה החדשה תהיה מוכנה הנתבעת רצתה לספק לתובעת סלון זמני בלא עלות נוספת. על פי הצהרת נציג הנתבעת הספה מוכנה בחנות וזכותה של התובעת לקבלה.