ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
|
51456-12-14
13/05/2015
|
בפני השופט:
אהוד קפלן
|
- נגד - |
תובעים:
1. שרון טופר אמתי 2. אברהם אמתי
|
נתבעת:
לוגת מטבחים בע"מ
|
פסק דין |
1.הנתבעת היא חברה למכירת והרכבת מטבחים.
התובעים הם בני זוג שרכשו דירה חדשה מקבלן, וביום 30/4/14 הם הזמינו מהנתבעת מטבח שעלותו 20,000 ₪ (סכום שכולל עיצוב, הובלה והרכבה), ושילמו מקדמה של 2000 ₪.
לפי תנאי ההזמנה, הנתבעת התחייבה לספק את המטבח תוך 60 ימי עבודה, אך בכפוף להסכם עם הקבלן (מדובר בדירה שהיתה אמורה להיות מוכנה בחלוף שנה לפחות), וכן נאמר בהזמנה, כי במקרה של ביטול, יחוייב הלקוח בדמי ביטוח בשיעור 15% מדמי העסקה.
2.התובעים החליטו ביום 27/5/14 לבטל את העסקה, ושלחו על כך מייל לנתבעת ולמעצבת שהועסקה אצל הנתבעת – גב' עדי, ובאותו יום הודיעה להם המעצבת כי לפנים משורת הדין היא מוכנה לבטל את העסקה ולחייב אותם בדמי ביטול בגובה 10% בלבד.
3.התובעים טוענים כי לאחר שהזמינו את המטבח, ולנוכח זמן האספקה הארוך, הם החליטו לבחור במטבח של מישהו אחר, וזוהי הסיבה לביטול העסקה.
4.לטענת התובעים בכתב התביעה, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א – 2010, זכותם לבטל את העסקה במצב הדברים שתואר לעיל, תוך תשלום דמי הביטול הקבועים בתקנה 5 לתקנות הללו, שקובעת כי כאשר ביטל הצרכן את הסכם הרכישה כאמור בתקנה 2, רשאי העוסק לגבות מהצרכן דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר הטובין או מערך השירות או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם.
5.התביעה היא לחייב את הנתבעת בהחזקת סכום המקדמה, בניכוי 100 ₪, שהוא הסכום הקבוע בתקנות הנ"ל, וכן בתשלום פיצוי של 1000 ₪ בגין עוגמת נפש, כלומר בסה"כ 2900 ₪.
6.בדיון שהתקיים בפני, הוסיפו התובעים טענה שלא פורטה בכתב התביעה, והיא שהתברר להם, לאחר שביצעו את ההזמנה, כי המחיר איננו הוגן.
הקבלן שלח אותם לנתבעת תוך הבטחה שיקבלו זיכוי של 10,000 ₪.