ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
|
49709-04-18
01/08/2018
|
בפני הרשם הבכיר:
יניב לוזון
|
- נגד - |
תובע:
מאלק סמרי
|
נתבעת:
טלטוס בע"מ
|
פסק דין |
1.התובע הגיש תביעה כנגד הנתבעת ע"ס של 5,200 ₪, דמי השבה של חופשה אותה הזמין אצל הנתבעת, בה חויב, מבלי שקיבל תמורה לאחר שביטל ההזמנה.
טענות הצדדים
2.לטענת התובע ביום חמישי ה-17.8.17 ביצע הזמנה לחופשה באנטליה תורכיה דרך אתר האינטרנט של הנתבעת, ליום ה- 22.8.18 ושילם על תנאי שהתאריך לחופשה והאישור יהיה מיידי.
לאחר ההזמנה שבו אל התובע נציגי הנתבעת והודיעו לו שצריך להמתין יום עבודה לקבלת אישור סופי.
ביום שישי ה-18.8.17 התקשר התובע והוסבר לו כי טרם התקבל אישור סופי. התובע ביקש לבטל ההזמנה שכן לצורך עדכון ימי חופש במקום העבודה עליו לקבל אישור מידי לחופשה. התובע שלח גם מייל ביום שישי בצהריים דרך האתר, בהעדר מענה אנושי. במקביל, הזמין דרך חברת נסיעות אחרת וקיבל אישור מיידי.
ביום הנסיעה ה-22.8.18 חזר נציג הנתבעת לתובע והודיע על קבלת אישור לחבילה. לטענת התובע, נציג הנתבעת הודיע כי לא התקבל ביטול והתובע ביקש לשמוע הקלטות שיחות. חויב באמצעות כרטיס אשראי בסך כל העסקה, מבלי שקיבל תמורה.
3.מנגד טוענת הנתבעת כי התובע לא ערך הזמנה באתר הנתבעת אלא באתר "טראווליסט" שהינו אתר השוואת מחירי תיירות. רק ביום 20.8.17 ביקש התובע לבטל את הזמנתו באתר הנתבעת לאחר שהזמנתו אושרה ונותרו יומיים למימוש ההזמנה. לתובע אין זכות לבטל את ההזמנה. הנתבעת פנתה לספקי התיירות על מנת להשיב לנתבע את חלק מכספו- ללא הצלחה.
דיון
4.עסקינן בעסקת "מכר מרחוק" כהגדרתה בחור הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 (להלן: "החוק"). סעיף 14 ג(ד) לחוק קובע כי הוראות סעיף קטן (ג) וסעיף 14ג1(ג) לא יחולו על עסקת מכר מרחוק של שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן. קרי- לא ניתן לבטל עסקת תיירות שהוזמנה באינטרנט פחות מ- 7 ימים, שאינם ימי מנוחה, ממועד החופשה.
5.במקרה דנן הביטול התקבל אצל הנתבעת רק ביום 20.8.17 קרי יומיים לפני הנסיעה. גם אם
נקבל את טענת התובע כי הודיע טלפונית על ביטול כבר ביום שישי ה-18.8.17 עדיין הביטול נמסר פחות מ-7 ימים טרם החופשה במועד בו החוק אינו מאפשר לבטל החופשה. יודגש כי מר אביחי נצר נציג הנתבעת ציין כי לאחר ההזמנה הלקוח מקבל את תנאי הביטול.
זאת ועוד, התובע לא הוכיח כי נכתב בעת ההזמנה כי האישור יהיה "מיידי" ולכן ממילא לא ניתנה כל התחייבות כזאת ע"י הנתבעת, מלבד אישור על ביצוע ההזמנה שנשלח למייל. אדרבא, בנספח 1 לכתב ההגנה צויין כי –
"היי מאלכ,
הזמנתך נמצאת בתהליך לקבלת אישור סופי לכל מרכיבי העסקה.
...
קבלת האישור הסופי הינה עד 3 ימי עסקים.."