ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
47405-01-16
30/07/2016
|
בפני השופטת:
אידית קליימן-בלק
|
- נגד - |
ת ו ב ע י ם::
1. לילך צאירי כהנוב 2. עמיר כהנוב
|
נ ת ב ע ת::
מחסני הנמל רהיטים ביפו בע"מ
|
פסק דין |
רקע כללי וטענות הצדדים
בפניי תביעה לביטול עסקת רכישת רהיט (ספה) שנערכה בין הצדדים ביום 17/3/2015, עבורה שילמו התובעים לנתבעת סך של 4,900 ₪. התובעים עותרים בבקשה לבטל העסקה, להשיב את הספה לנתבעת ולקבל את כספם בחזרה. לחילופין, ובמקרה שלא תתקבל בקשתם לביטול והשבה, מבקשים התובעים פיצוי בסך 3,500 ₪ בשל טענתם כי הספה הגיעה לביתם כאשר הינה פגומה. הפגם הנטען הינו "גלים" לאורך כריות המושבים בצדדים ובחלק העליון הפוגמת במראה האסתטי של הספה וכן רמת קושי שונה בין הכריות עצמן באופן שגורמת למי שמתיישב עליה "לשקוע" בחלקים מסויימים של הספה. (להלן: "הספה המקורית")
הנתבעת גורסת בכתב הגנתה כי הספה סופקה לתובעים במועד כאשר הינה תקינה וללא כל פגם או רבב ואולם לאור טענות התובעים הייתה נכונה לקחת את הכריות לבדיקה ותיקון אך התובעים לא אפשרו זאת. בנסיבות שנוצרו ולפנים משורת הדין ובמסגרת השירות שהיא מעניקה ללקוחותיה, הסכימה הנתבעת לאפשר לתובעים להזמין ספה נוספת בבית העסק, והתובעים אכן ביצעו הזמנה כאמור ואולם בהמשך סירבו לקבל את המוצר החדש שהוזמן על ידם, מהטעמים השמורים עימם באופן שגרמו לנתבעת להבין כי התובעים וויתרו על הספה החלופית. (להלן: "הספה החלופית/החדשה").
העובדות שעולות מנספחי כתבי הטענות וכפי שהתבררו במעמד הדיון:
ביום 17/3/2015 נעשתה עסקת המכר בנוגע לספה נשוא התביעה בסך 4,900 ₪. בטופס ההזמנה צויין כי מועד ההספקה הינו בתוך 30 יום.
ואכן, ביום 13/4/2015 סופקה הספה לביתם של התובעים.
ביום 18/5/2015 הוציאה התובעת מס' 1 לנתבעת מכתב ובו הינה מתארת בסעיף 3 למכתב את הפגמים שהתגלו לטענת התובעים בספה. באותו המכתב מגוללת התובעת מס' 1 את כל הפרשה ואת אופן הטיפול של הנתבעת בפנייתם; במסגרת זו מציינת התובעת כי הנתבעת הציעה כי נציג מטעמה יגיע לביתם של התובעים, יבדוק את הכריות ובמידת הצורך יקח אותן למפעל הנתבעת לצורך תיקון. התובעת עמדה על כך שהכריות תוחזרנה לביתם עוד באותו היום לאחר התיקון שכן אין בכוותנם להיוותר ללא אפשרות לשבת על הספה כמה ימים וככל שהדבר אינו אפשרי, אזי אין בכוונתה לאפשר לנתבעת לבצע בהן תיקון ואילו נציגת הנתבעת, גב' בשם לבנה, הסבירה לה כי הדבר בלתי אפשרי והכריות תוחזרנה כעבור 24-48 שעות. ראה סעיף 5 למכתבה של התובעת.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת