ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
|
45620-05-17
26/11/2017
|
בפני השופטת:
מריה פיקוס בוגדאנוב
|
- נגד - |
התובע:
אלי טרכובסקי טלמור
|
הנתבעים:
1. אסתר פרץ 2. הפניקס חברה לביטוח בע"מ
|
פסק דין |
לפני תביעה על סך 5,231 ₪ בגין נזקים שנגרמו לרכב התובע כתוצאה מתאונת דרכים שהתרחשה בתאריך 11.10.16 בכביש פנימי בחוף הכרמל בחיפה (להלן: "התאונה").
עובדות שאינן במחלוקת: רכב התובע מסוג פיג'ו מס' רישוי 34-606-10, שהיה נהוג ע"י בתו יעל טלמור, נסע בכביש הפנימי בחוף הכרמל, והנתבעת 1, שנהגה ברכב מסוג טויוטה מס' 85-932-64, ביקשה לצאת ממגרש חנייה, הממוקם מצדו הימני של הכביש, בכיוון נסיעתו של רכב התובע. ביציאה ממגרש החניה מוצב תמרור "תן זכות קדימה".
הנתבעת 2 ביטחה את רכב הנתבעת 1 בזמן הרלוונטי לתאונה.
לגרסת נהגת רכב התובע, היא נסעה במהירות של כ- 50 קמ"ש, ראתה ממרחק של כ- 50 מטר את רכבה של הנתבעת 1 בולט בכביש, המשיכה להתקדם וראתה אותו גולש לאמצע הנתיב מצידה הימני, סטתה במקצת שמאלה, אך לא הצליחה למנוע את התאונה (פרוטוקול עמ' 1 ש' 11-13; עמ' 4 ש' 9-10).
לגרסת הנתבעת 1, היא ביקשה לצאת מהחנייה כדי להשתלב בכביש, בו נסע רכב התובע. לדבריה, ביציאה מהמגרש שדה הראיה משמאלה היה חסום, בגלל כלי הרכב שחנו במקביל לכביש, ועל כן היא יצאה באיטיות רבה. כאשר רכבה בלט במקצת בכביש, היא ראתה את רכב התובע מגיע במהירות רבה, עצרה וחיכתה שרכב התובע יזהה אותה. לדעתה, נהגת רכב התובע זיהתה אותה ממרחק של 20-30 מטר, ואז בלמה והתרחש ההתנגשות. לדברי הנתבעת 1, בעת התאונה רכבה היה בעצירה מלאה (פרוטוקול עמ' 3 ש' 2-5).
מהתמונות שצולמו לאחר התאונה (ת/1 ו- נ/1) עולה כי רכב הנתבעת 1 בלט באופן לא מבוטל בנתיב נסיעתו של רכב התובע. מתמונות שתעדו את הנזק שנגרם לשני כלי הרכב (ת/2 ו- נ/3 ו- נ/4) עולה כי רכב התובע השתפשף עם צדו הימני בחזית רכב הנתבעת 1.
בנוסף העיד עובר אורח, מר יניב מלכה, אשר לא ראה את ההתנגשות בין שני כלי הרכב, אלא הגיע למקום רק לאחר התאונה, ועל כן לא היה בעדותו כדי לתרום לבירור העובדות שבמחלוקת, למעט עדותו בדבר שדה ראיה חסום ביציאה ממגרש החניה (פרוטוקול עמ' 4 ש' 17-18).
דיון והכרעה
כל נהג מחויב לנהוג בזהירות ובשים לב לנעשה בדרך. סעיף 62(2) לפקודת התעבורה [נוסח חדש] תשל"א – 1971 ותקנה 21(א) לתקנות התעבורה, התשכ"א – 1961 מטילים חובת זהירות מושגית על כל משתמש בדרך. כמו כן, תקנות התעבורה קובעות מספר סטנדרטים של התנהגות בכביש, מהם ניתן ללמוד על הרשלנות הקונקרטית של הנהג שהפר אותם.
בענייננו רלוונטיות מספר תקנות לתקנות התעבורה, התשכ"א – 1961: