ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות טבריה
|
45358-03-17
02/07/2017
|
בפני הרשם הבכיר:
מוהנד חליאלה
|
- נגד - |
תובעים:
1. אורי ממן 2. צליל ממן
|
נתבעים:
איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ
|
פסק דין |
תביעה קטנה ע"ס 7,000 ₪.
לטענת התובעת , בתאריך 20.3.2017 נתקעה עם רכבה באזור מחנה שמשון. בשעה 14:00 יצרה קשר עם הנתבעת- המבטחת וביקשה שירותי גרירה. המוקדנית הבטיחה לה כי הגורר יגיע תוך 3 שעות מרגע פתיחת הקריאה. לתובעת לא נאמר על ידי פקידי הנתבעת כי מגיע לה שירות של איסוף באמצעות מונית . התובעת סבורה כי הדבר הוסתר ממנה במכוון על מנת לחסוך הוצאות לנתבעת.
התובעת התקשרה לבייבי סיטר שתאסוף את ילדיה מהגן ולאחר שראתה כי הגורר מתעכב מעבר לשלוש שעות הכפילה את הסכום עבור הבייביסיטר.
בסופו של יום הגיע הגורר בשעה 18:30. סה"כ המתינה התובעת לטענתה ארבע וחצי שעות.
התובעת טוענת כי על פי החוזה עם המבטחת שירותי הגרירה יינתנו בתוך פרק זמן של 3 שעות.
משהופרה התחייבות זו, מבקשת התובעת לחייב את הנתבעת בתשלום פיצויים כמפורט בכתב התביעה.
לא צופרו לכתב התביעה עותק של הפוליסה ;של כתב השירות או כל מסמך אחר.
הנתבעת טענה בכתב ההגנה כי פקידיה הודיעו כי הנתבע תשתדל להגיע תוך 3 שעות וכי ייתכנו עיכובים בדרך. הגורר התעכב עקב עומסי תנועה, מדובר באיחור של 55 דקות ולא שעה וחצי כפי שטוענת התובעת . זאת גם זאת, כך הנתבעת, על פי כתב השירות של שגריר שקיבל את האישור של המפקח על הביטוח , רשאית חברת שגריר לתת שירות תוך 5 שעות ממועד הקריאה ועד להגעת איש השירות. לתמיכה בטענה זו צירפה הנתבעת עותק של כתב השירות.
התובעת אישרה בעדותה כי "בפוליסה כתוב חמש שעות אלא אם כן תואם אחרת ואתי תואם אחרת".
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת