ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
44434-11-17
02/06/2018
|
בפני הרשם הבכיר:
בנימין בן סימון
|
- נגד - |
תובע:
אורון בית אור
|
נתבעת:
תדיראן מוצרי צריכה וטכנולוגיה בע"מ
|
פסק דין |
1.בפני תביעה קטנה שהגיש התובע כנגד הנתבעת, חברה פרטית הרשומה בישראל והעוסקת בין היתר במכירה, שיווק של מוצרי צריכה לרבות מזגנים וכן מתן שירות תיקונים למוצרי צריכה.
2.בכתב התביעה טען התובע, כי רכש מזגן מתוצרת תדיראן, אשר שירות התיקונים לתחזוקתו מסופק על ידי הנתבעת. לפי הטענה, במהלך החודשים יולי אוגוסט 2017 התקלקל המזגן והנתבעת פעלה על פני תקופה שנמשכה כחודש על מנת לתקנו. השהות בלי מזגן, לפי הנטען, גרמה לתובע ואשתו נזק רב ועל כן ביקש התובע לפצות אותו בסך של 18,000 ₪.
3.בכתב ההגנה נטען על ידי הנתבעת, כי פעלה בכל הזמנים הרלוונטיים בהגינות ולפי דין בכך שהעניקה לתובעים שירות תיקונים איכותי, מהיר ויעיל, וכי התקלה אותרה על ידה במהירות האפשרית.
4.לפי טענת הנתבעת, בתאריך 13.7.17 בעקבות פנייה, כי המזגן פועל שלא כהלכה, הגיע לבית התובע טכנאי מטעם הנתבעת וביצע החלפת פיקוד מעבה. בתאריכים 27 יולי ו-6 אוגוסט 2017, בעקבות פניית התובע אל נציג שירות, טכנאי מטעם הנתבעת ביקר בבית התובע, וקבע, כי כי יתכן שמדובר בתקלת תקשורת ועל כן הוחלפו פיקודי המעבה בשנית.
5.בתאריך 14 אוגוסט 2017 בעקבות פניית התובע, הגיע שוב טכנאי לבית התובע והחליט על החלפת המעבה בשלמותו.
6.הנתבעת הוסיפה וטענה כי מאז 14 אוגוסט 2017 לא התקבלו תלונות נוספות על תקלה כלשהי.
דיון
7.גרסת התובע:
אנחנו מדברים על רכישת מזגן של חברת תדיראן שקנינו אשתי ואני לפני כשנה. אנחנו לא מרוצים מהתוצאה. מה שהיה זה שרכשנו את המזגן, בעצם רכשנו אותו ועשיתי סקר שוק גדול, אנחנו גרים באיזור ירושלים, אנחנו 15 שנה ולא התקנו מזגנים כי לא צריך באיזור הזה, מתמקדים בחימום ולא בקירור, אשתי היתה בהריון בסיכון עם קיסרי והחלטנו להשקיע במזגן. היה קיץ חם, יולי אחד החמים שהיה פעם, יש לי פה מהשירות המטרולוגי שמדבר על זה. אחת החברות שפנינו זו תדיראן ששדכו לנו את האיש שלהם. ..... ב-16.7 תקלה ראשונה, התקלה היתה נקראת אי 6, מזגן לא עובד. ב-18.7 הגיע טכנאי, הבין מה התקלה, תוקן ב-25.7 התקנות הפיקוד החדש, בין 16 ל-25 אין מזגן. תקלה שנייה התחילה באותו יום 25.7 ונמשכה עד 27 שב-27 תואם טכנאי לבוקר והוא לא הגיע ונדרש מאיתנו להפוך את העולם כדי שבחמש וחצי בערב הוא רק הגיע. הוא תואם לשעה 8 עד 10. הם אמרו בכלל לא נפתחה קריאה. בסוף הגיע בחמש וחצי. הוא תואם שוב בין שעה 14:00 ל-16:00 והגיע בחמש וחצי. הוא החליף שוב פיקוד ואז זה עבד עד 4.8 – אותה תקלה, ב-4.8 אנחנו כבר שלחנו מכתב ואמרנו שאנחנו לא רוצים את המזגן. זה תוקן רק ב-14.8. המשמעות היא חודש של חום יולי אוגוסט."