ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
44212-02-16
21/11/2016
|
בפני הרשם:
בנימין בן סימון
|
- נגד - |
תובעים:
1. סיון ברזני 2. צחי ברזני
|
נתבעת:
TAROM
|
פסק דין |
1.בפניי תביעה שעניינה פיצוי בגין איחור בקבלת כבודה במהלך תובלה אווירית בינלאומית. עפ"י כתב התביעה, התובעים עותרים כי בית המשפט יחייב את הנתבעת סך של 19,825 ₪ בגין החזר עלות מוצרים אותם רכשו, לטענתם, בשל האיחור בהגעת כבודתם, וכן פיצוי בגין עגמת נפש שנגרמה להם בשל האיחור בהגעת הכבודה .
רקע וטענות הצדדים
2.התובעים טסו ביום 02.11.15 מישראל לרומניה במטוס הנתבעת, וכשהגיעו לבוקרשט התברר, כי מזוודה אחת מבין שתיים השייכות להם שנשלחו מתל אביב לא הגיעה ליעדה.
3.על פי האמור בכתבי הטענות, מזוודה אחת הגיעה בסופו של דבר לבנגקוק ובסופו של דבר הוחזרה לישראל.
4.לטענת התובעים, הם נאלצו לקנות פריטי ביגוד רבים, מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה כמפורט בקבלות שצירפו לכתב התביעה ושאת החזרן הם תובעים.
5.לטענת הנתבעת, אכן שתי מזוודות נשלחו ורק אחת מהן הגיעה ליעדה. המזוודה השנייה הוחזרה ביום 1.12.15. לטענת הנתבעת, התובעים עשו מסע קניות של חפצים אשר רובם, לא נועדו להשלמת הפריטים שנמצאו במזוודה שלא הגיעה ליעדה - אלא לצרכים אחרים.
6.כן נטען, ע"י הנתבעת, כי לפי סעיף 29 לאמנת מונטריאול (להלן: "האמנה"), התובעים אינם זכאים לפיצוי בגין עוגמת נפש. כן נטען, כי הפיצוי המקסימלי למקרה של אובדן הוא כ -5960 ₪.
דיון והכרעה
7.הנתבעת אינה חולקת, כי תביעה זו כפופה להוראות אמנת מונטריאול וזאת בהתאם לסעיף 3א לחוק התובלה האווירית תש"מ – 1980 (להלן: "החוק") . האמנה שהפכה לחלק מהדין הפנימי מסדירה באופן בלעדי את זכויות התביעה לרבות באיחור כבודה ונזקים לכבודה.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת