ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
|
43459-10-16
24/04/2017
|
בפני השופט:
משה אלטר (שופט עמית)
|
- נגד - |
התובע:
יוסף מיכאלוב
|
הנתבעים:
1. טיולי דניאל בע"מ 2. דרור שוקרני
|
פסק דין |
1.בתאריך 16/6/16 התקיימה באולם האירועים "בית הדבש" בנס ציונה (להלן: "האולם"), חתונתה של שירון, בתו של התובע.
החופה היתה אמורה להיערך בשעה 20:30.
לצורך הסעת כ 50 מוזמנים מאזור עכו והקריות לחתונה, הזמין התובע מנתבעת 1 (להלן: "הנתבעת") אוטובוס, שהיה אמור להתייצב ביום 16/6/16, שעה 17:30, בבי"ס שז"ר בעכו, ששם היתה אמורה להיות תחנת האיסוף הראשונה (להלן: "תחנת האיסוף הראשונה").
2.לטענת התובע, כעולה מכתב התביעה, במועד שנקבע המתינו המוזמנים שעה ארוכה בתחנת האיסוף, אולם האוטובוס לא הגיע. בסופו של דבר כ 40 מוזמנים חזרו לבתיהם ובני המשפחה התארגנו במוניות והגיעו. הוא שילם עבור המוניות ועבור המנות של המוזמנים שלא הגיעו לחתונה. הדבר פגע בשמחת החתונה (לדבריו "השמחה שלנו היתה מלווה בעצב, חתן וכלה גם היו עצובים").
לכן הגיש התובע את תביעתו שבפניי, בה הוא עותר לחייב את הנתבעים לפצותו בסכום של 30,000 ₪ "עבור נזק כספי + התעללות ועוגמת נפש".
ראוי לציין כי בכתב התביעה לא טרח התובע לפרט איך הגיע לסכום של 30,000 ₪, אותו הוא תובע, אולם במהלך הדיון, כאשר התבקש לפרט, אמר כי 14,000 ₪ זה הסכום ששילם עבור המנות של המוזמנים שלא הגיעו לחתונה בשל אי הגעת ההסעה, 2,400 ₪ זה הסכום ששילם ל 2 מוניות שהסיעו חלק מהמוזמנים שהיו אמורים להגיע בהסעה והיתרה הינה פיצוי על זה שהנתבעים "פגעו בשמחה שלנו".
3.לטענת הנתבעת, כעולה מכתב ההגנה, האוטובוס שהיה אמור להסיע את המוזמנים לאולם, "... נתקע בפקק תנועה ארוך ומתמשך מכיוון נהריה לכיוון עכו". בעקבות כך התארגנה הנתבעת "... ושלחה אוטובוס אחר אשר היה באזור עכו והתפנה בדיוק בשעה 17:30. האוטובוס נשלח לאזור כאשר הוא חיפש את הנוסעים אך לשווא...".
עוד נטען על ידי הנתבעת, בכתב ההגנה, כי בשיחת טלפון שקוימה עם התובע בשעה 18:15 נאמר לתובע כי הנתבעת "... מוכנה שוב לשלוח אוטובוס, אך הנ"ל ביטל את ההזמנה".
עוד נטען על ידי הנתבעת, בכתב ההגנה, כי למחרת התייצב התובע במשרדי הנתבעת, הוסבר לו בדיוק מה שקרה והוחזרה לו המקדמה ששילם (אין חולקין ששולמה מקדמה בסך 1,000 ₪).