ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
43155-07-16
23/11/2016
|
בפני השופט:
הרווי גרובס
|
- נגד - |
התובעים:
1. אברהם עיואן 2. איריס עיואן
|
הנתבעת:
חברת אל על בע"מ
|
פסק-דין |
1. זו תביעה לפיצוי כספי בסכום של 10,000 ₪ בגין איחור משמעותי ביציאת טיסה חזרה ארצה מרומא שהייתה אמורה לצאת ב-04.04.15 בשעה 22:50 אך יצאה בסוף ביום 05.04.15 בשעה 17:00, כלומר 18 שעות איחור מהמועד המתוכנן, פירושו של דבר על-פי החוק הרלוונטי כי הטיסה בוטלה.
התובעים עתרו לסכומים הבאים:
4,080 ₪ בגין הכרטיסים שרכשו לטיסה שבפועל בוטלה.
3,000 ₪ בגין הפסדי ימי חופשה.
2,920 ₪ בגין עוגמת נפש.
אין מחלוקת על כך שעקב מאי יציאת הטיסה בשעה המתוכננת הנתבעת סיפקה לתובעים בית מלון על חשבונה כולל אוכל ושתייה ואף דאגה להביאם למטוס למחרת האירוע.
לא היו בפיהם של התובעים טענות כלשהן לגבי הטיפול האמור.
2. הדיון התמקד בסעיף 6 ה' של חוק שירות תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב – 2012 (להלן: "החוק").
על-פי תנאי סעיף זה לא יהיו התובעים זכאים לפיצוי כספי אם הנתבעת הוכיחה כי התקיימו אחד מאלו: "(1) הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו גם אם הוא עשה כל אשר ביכולתו לא היה יכול למנוע את ביטולו בשל אותן נסיבות....".
3. התובע חולק על הטענה כי הנתבעת עשתה כל מאמץ לתקן את המטוס ולמנוע את האיחור וטען כי הנתבעת אשמה באיחור.
התובע מלין על כך כי הנתבעת טענה כי רכב פגע במטוס כאשר היה במקום חניה כדין על הקרקע אך לא הציגה דו"ח חקירה בנושא.
כמו כן, עקב חוסר דיווח לא ניתן לדעת אם המטוס עמד במקום כראוי.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת