ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נצרת
|
42331-09-14
02/06/2015
|
בפני הרשם הבכיר:
ריאד קודסי
|
- נגד - |
התובע:
זכי גדיר
|
הנתבעת:
קווי חופשה בע"מ
|
פסק דין |
1.לפני תביעה כספית ע"ס 32,000 ₪ שהגיש התובע נגד הנתבעת שהינה חברה העוסקת בתיירות ותעופה.
לטענת התובע, ביום 25.07.14 הוא הזמין חבילת נופש לכרתים באמצעות הנתבעת שאמורה הייתה להתחיל ביום 27.07.14 ולהסתיים ביום 31.07.14. הוסכם כי שהיית התובע ובני משפחתו תהיה בבית מלון חמישה כוכבים.
לאחר הגעתו לכרתים, הופתע התובע לשמוע ששולחים אותו לבית מלון אחר מזה אשר הזמין, הדומה, לטענתו, לאכסניה, ואינו אפילו בדרגה של ארבעה כוכבים. בית המלון לא כלל שירותים נאותים לתיירים, בשונה מהמבוטח בהזמנה, החדר לא היה מתאים והמזגן לא פעל בחדרים.
התובע נאלץ למסור את החדר למחרת ולנסוע במונית על מנת לחפש בית מלון חליפי.
התובע טוען כי מגיע לו החזרת דמי הנופש ששילם עבור טיסה ובית מלון, רכישת דברי מזון מחוץ למלון, מוניות, השכרת רכב, תרופות וכן פיצוי עבור עוגמת נפש.
2.הנתבעת טענה בכתב ההגנה כי מי שביצע את הזמת התובע לכרתים ביוון הייתה חברת "הדקה ה-90", כשהחבילה כללה טיסת צ'רטר, בית מלון "אקווה סאן ווילג'" ברמה של ארבעה כוכבים – הכל כלול. הנתבעת טענה כי ההזמנה בוצעה דרך אתר האינטרנט בלי להיות בקשר ישיר עם התובע כדי לעמוד על צרכיו. התובע שילם לנתבעת סך של 800$.
לטענת הנתבעת, בית המלון שהזמין התובע היה ברמה של 4 כוכבים ולא של 5 כוכבים.
הנתבעת מודה בכך כי עם הגעת התובע ליעד התברר כי בית המלון ביצע "רישום יתר" של אורחים במלון בלי לעדכן את הנתבעת בשינוי זה מבעוד מועד.
הנתבעת מביעה תרעומת על הסכומים שטען התובע שהוציא אותם כתוצאה מהחלפת בית המלון ותוקפת גם הדרישה לפיצויים על עוגמת נפש ודרישת החזרת מלוא עלות החבילה.
3.התקיים דיון בפני ביום 27.05.15, בו העידו התובע ונציגת הנתבעת.
עדות התובע
התובע טען כי הוא הזמין בית מלון "אקווה סאן" של 5 כוכבים וכשהגיע ליעד פגשה אותו נציגת הנתבעת והודיעה לו על החלפת בית המלון, אפילו לבית מלון טוב יותר, אלא שהוא התבדה כשגילה כי בית המלון הינו ברמה של אכסניה.
לטענתו, באותו לילה הוא קיבל את החדר רק בשעה 23:00 ובכך הפסיד ארוחות באותו יום.
לטענת התובע, הוא הגדיל את הסכומים שתבע מכעס.