ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
39140-03-16
11/12/2016
|
בפני הרשם:
הבכיר אייל דוד
|
- נגד - |
התובע:
ערן לנדנר
|
הנתבעת:
בזק בינלאומי
|
פסק דין |
1.התביעה שלפני ענינה חיוב הנתבעת לשלם לתובע פיצויים בגין מחדלי הנתבעת לרבות בגין חיובי יתר של התובע, המהווים הפרת התנאים המנויים בסעיף 13 ד לחוק הגנת הצרכן התשמ"א -1981 (להלן: "החוק") ומתן פיצוי לדוגמא בהתאם להוראות סעיף 31 א(ג)(1)לחוק בסך כולל של 10,000 ₪ בתוספת הוצאות משפט.
2. הנתבעת טענה כי ביום 12/08/15 התקבלה אצלה לראשונה בקשת התובע לביטול שירות הגלישה באינטרנט, אולם עקב טעות אנוש הניתוק בוצע בפועל רק ביום 19/10/15 ( ראה ע' 3 שורות לפרוטו' הדיון מיום 28/11/16 ). לטענת הנתבעת התובע זוכה על ידה בסך של 150 ₪ המהווים את החזר החיוב הכספי בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק. הנתבעת השיבה לתובע את כספו ולכן התובע אינו זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק. מעבר לכך גם אם קרתה תקלה לא כל איחור מזכה את התובע באלפי ₪.
3.בדיון שהתקיים לפני ביום 28/11/16 הופיעו התובע, וכן נציגת הנתבעת גב' ספיר נאמן . אינני מקבל את טענת הנתבעת (שורות 2-9 לפרוטו') כי העובדה שהתובע המשיך לצרוך את שירותי הנתבעת לאחר מסירת הודעת הניתוק, מהווה עשיית עושר ולא במשפט. לשון החוק הינה ברורה סעיף 13 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 קובע כדלקמן:
"ג) חוזה בעסקה מתמשכת יסתיים בתוך שלושה ימי עסקים מיום שנמסרה הודעת ביטול לפי הוראות סעיפים קטנים (א) ו–(ב), ואם נמסרה הודעת הביטול באמצעות דואר רשום - בתוך שישה ימי עסקים מיום מסירתה למשלוח, והכל אם לא נקב הצרכן במועד מאוחר יותר בהודעת הביטול (בפסקה זו - מועד הביטול); במועד הביטול יפסיק העוסק את הספקת הטובין או השירותים, ולא יחייב את הצרכן בתשלומים בעד טובין או שירותים שניתנו לאחר מועד הביטול."
( ההדגשה שלי א.ד).
4. לפיכך, ככל שהנתבעת לא טרחה לבצע את המוטל עליה ולא ניתקה את הנתבע משירותיה במסגרת המועד הנדרש על פי החוק, היא לא תוכל להשתמש בעובדה שהתובע צרך את שירותיה לאחר מתן הודעת הניתוק, כנימוק להפחתת הפיצוי אשר עליה לשלם לתובע בגין הפרת חוק הגנת הצרכן .
5.סכום הפיצוי בהתאם לחוק הגנת הצרכן מסור לשיקול דעתו של בית המשפט, בהתאם לעובדות המקרה המסוים העומד בפניו. שקלתי את מכלול הנתונים בתיק, לרבות משך הזמן מרגע מסירת הודעת הניתוק ועד לניתוק בפועל כחודשיים וחצי, סכום חיובי היתר בהם חויב הצרכן 130 ₪ לעומת סכום התביעה 10,000 ₪ , העובדה שסכום החיוב כולל הפרשי הצמדה וריבית בסך של 150 ₪ הושב לתובע לאחר הגשת התביעה, אכיפת החוק והרתעה מפני הפרתו, עידוד הצרכן למימוש זכויותיו, חומרת ההפרה, היקפה הכספי ונסיבותיה, שוויה הכספי של העסקה שבקשר אליה בוצעה ההפרה וכו' .
6.לפיכך, החלטתי לקבל את התביעה חלקית ולחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך של 900 ₪ בלבד כאשר סכום זה כבר כולל הוצאות משפט. הנתבעת תשלם סכום זה לתובע בתוך 30 ימים מהיום שאם לא כן יישא הסכום הפרשיי הצמדה וריבית כחוק החל מהיום ועד למועד התשלום בפועל .
מי שאינו מרוצה מתוצאת פסק הדין רשאי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד בתוך 15 ימים ממועד קבלת פסק הדין.